user icon
user icon

Ho-Pin Tung kansrijk voor Formule 1-debuut in 2010

  • Gepubliceerd op 06 nov 2009 15:47
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Ho-Pin Tung staat in de belangstelling van diverse Formule 1-teams. Dat liet zijn manager Bert Winkler in de China Daily doorschemeren. Tung testte in 2004 al eens voor Williams, maar dat avontuur kreeg tot op heden geen vervolg. Met de toetreding van vier nieuwe teams nemen ook de kansen voor de Nederlandse Chinees toe.

Winkler: “Er staan teams te koop en er komen nieuwe teams bij. Dit is het juiste moment om in de Formule 1 te springen. De gesprekken die we met een paar teams gehad hebben verliepen positief en ze willen Ho-Pin absoluut in een Formule 1-bolide. Om Tung in de auto te krijgen hebben we echter enkele partners nodig. We zijn dichtbij een overeenkomst met enkele sponsors, maar we hebben nog meer Chinese bedrijven aan onze zijde nodig. De kans is vijftig procent dat Ho-Pin in 2010 in de Formule 1 racet. Ik hoop meer Chinese bedrijven achter ons te scharen en dan weet ik zeker dat hij in de Formule 1 gaat rijden.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • weer een nederlander (half dan) maar of hij mij egt goed lijkt....? moet het nog zien.

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 15:52
  • Met andere woorden, er zijn nog wat nieuwe teams die een budgetgat hebben en een paydriver kunnen gebruiken.....Zie Albers en Doornbos dat dat geen lang leven beschoren is....

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 16:02
  • Hij heeft zich wel mooi in de kijker gereden tijdens die Race of Champions. Ik kan me alleen niet herinneren dat in de GP2 of A1GP ooit echt denderende resultaten heeft laten zien.

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 16:09
  • PaulGM

    Posts: 102

    Van mij mag robert Doornbos wel weer terug

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 16:11
    • Gard

      Posts: 863

      Van mij ook vind hem een prima racer en ook een die goed met z\'n team op kan schieten

      • + 0
      • 6 nov 2009 - 17:04
  • Kenney

    Posts: 2.186

    \"Ze willen Ho-Pin absoluut in een f1-bolide\"
    Dit deel snap ik niet, wat heeft hij nu laten zien? Wss heeft zijn manager met een hoop geld zitten zwaaien. Op sportief vlak issie niet goed genoeg om in de F1 te komen.

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 17:16
    • Hij is onlangs tot de halve finale gekomen in de Race of Champions (verloren van Button en Priaulx). Dat evenement werd in China gehouden dus wellicht zijn daar wat Chinese sponsoren geinteresseerd in hem geraakt.

      • + 0
      • 6 nov 2009 - 20:48
    • Newspaz

      Posts: 27

      Je ziet het goed. Een hoop geld, China is natuurlijk een ideale markt om wat sponsors op te doen.

      • + 0
      • 6 nov 2009 - 21:40
    • Westchello

      Posts: 99

      Inderdaad. Giedo van der Garde is trouwens op sportfief vlak veel beter dan Ho-Pin. Hij rijdt naar mening beter in de GP2 dan Ho-Pin. Lijkt me sterk dat Ho-Pin in de formule 1 terecht komt aangezien er voldoende goede coureurs op straat staan.

      • + 0
      • 7 nov 2009 - 22:13
  • verstappen - albers-doornbos -tung-.....jammer voor die gasten,..nu niet dan niet en nooit niet, ho ping kon zelfs in de gp 2 niks laten zien,ten 2de geen genoeg sponsors die willen inversteren in een courreur,en de nederlandse staat geeft het liever aan andere doelen

    • + 0
    • 7 nov 2009 - 09:18
  • Jacques

    Posts: 172

    Uiteraard is deze rijder marketing-technisch interessant voor diverse eventuele sponsers. Op basis hiervan zou hij een goede kans maken in de Formule 1. Echter, op basis van zijn rijderskwaliteiten is deze rijder een maatje te klein voor de Formule 1. Als je besluit om te kiezen voor deze coureur dan sta je echt aan de rand van de afgrond.

    • + 0
    • 7 nov 2009 - 17:08
  • alle Chinese restaurants en cafetaria in nl maar langs dan? haha:p

    • + 0
    • 8 nov 2009 - 01:36
  • Gompie

    Posts: 4.951

    \'De Vliegende Bamibal\' Lijkt mij geen F1-materiaal dat baasje. Maar goed, er hebben slechtere coureurs een kans gekregen omdat ze een bak Euro\'s meebrachten dus wat dat betreft...

    • + 0
    • 8 nov 2009 - 16:39

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar