user icon

Vader Hamilton geeft Raikkonen voorkeur boven Kovalainen

  • Gepubliceerd op 04 nov 2009 12:15
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Anthony Hamilton, vader van McLaren-coureur Lewis Hamilton, heeft aangegeven dat Kimi Raikkonen de voornaamste kandidaat is om de nieuwe teamgenoot van zijn zoon te worden. En Hamilton senior vindt dat een goede keuze. “Als ik tussen Kimi Raikkonen en Heikki Kovalainen moest kiezen, dan zou ik voor Kimi gaan.”

Dat verklaarde Anthony Hamilton tegen de Finse krant Turun Sanomat. Hij zei verder: “Ik wil wel benadrukken dat Lewis en ik verder geen enkele invloed hebben op de beslissing. Ik heb niets tegen Heikki. Ik mag hem wel, hij is een goede teamgenoot en voert zijn werk prima uit. Kimi is cool. Ik denk dat hij de voornaamste kandidaat en de beste coureur om naast Lewis te zetten is. Ze zouden elkaar naar een hoger niveau stuwen.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Denk dat na hij dit gezegd heeft misschien nog wel enige indirecte invloed zal hebben. Als de keuze tenminste niet allang is gemaakt

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 12:18
  • ives

    Posts: 1.238

    Interessante wending in het transferverhaal! Lewis die altijd zijn voorkeur voor Heikki uitsprak (zowieso op menselijk vlak, waarschijnlijk ook op professioneel vlak) en nu de papa die zegt voor Kimi te kiezen. Zou er dan al iets beslist zijn?

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 12:32
  • die heeft allang een contract op zak.....!

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 12:45
  • Kevin1987

    Posts: 63

    Ga er maar vanuit dat Raikkonen binnenkort bevestigd wordt.

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 12:50
  • \"Mutta jos tarvitaan kovasti mestaruuksia, mielestäni silloin tarvitaan myös Kimi tiimiin.\"
    \"Als je praat over kampioenschappen dan denk ik dat je Kimi nodig hebt binnen het team.\"

    \"Kimi on paras kuski, joka on saatavilla.\"
    \"Kimi is de beste coureur die beschikbaar is.\"

    Persoonlijk denk ik dat ze meer aan een Rosberg hebben dan aan Räikkönen. <- niet omdat ik Räikkönen niet mag ofzo.

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 12:52
  • @ives,

    Heeft Lewis ooit een voorkeur uitgesproken dan? Volgens mij is hij gewoon altijd vol lof over iedereen. Heeft hij niet alleen een keer gezegd dat Kovalainen zulk geweldig werk doet en dat soort PR bla bla?

    Ik zag hem dat op TV ook een keer doen. Heel verhaal dat Heikki zo\'n geweldige prestatie had geleverd en toen wist hij niet eens op welke plek Heikki geeindigd was.

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 12:53
  • kieko

    Posts: 435

    Kimi heegf een contract op zak, vader van hamilton wil alvast vriendjes worden en niet alvast een probleem veroorzaken met Kimi en hamilton.

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 15:54
  • James

    Posts: 1.652

    Kimi hoort gewoon thuis in een McLaren of een Ferrari en nergens anders.

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 16:11
    • WH

      Posts: 206

      Of Sauber, daar is hij ooit ook begonnen

      • + 0
      • 4 nov 2009 - 20:08
  • Ik snap niet waarom hij zoiets zegt??? :S
    Als ik Heikki zou zijn zou ik me erg teleurgesteld voelen , nja ik bedoel dat ik het niet leuk zou vinden vooral als een vader van mn collega het zegt.
    en trouwens het enige waar raikkonen thuis hoort is thuis op de bank aan het ps3en en als die zin heeft in actie slaat hij wel weer een cameraman inelkaar >>>Silverstone 2008.
    ik mag die gast niet.

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 20:11
    • Ik snap niet waarom jij zoiets zegt???

      Als kimi dit zou lezen zou hij misschien wel erg teleurgesteld in je zijn. Ik zou het niet leuk vinden als een of andere dwaze anti-fan over me zou zeggen dat ik, als voormalig wereldkampioen, maar moet gaan ps3en.

      Bijna net zo\'n eikel als die fotograaf die op Kimi\'s spullen ging staan tijdens de voorbereiding voor Silverstone 2008. Gelukkig gaf Kimi een duw.

      • + 0
      • 5 nov 2009 - 09:44
  • gp

    Posts: 4.377

    Wie heeft er nou geen voorkeur voor Kimi? Nu moet Lewis alles alleen doen. Met Kimi erbij kunnen ze echt als een team voor de titel gaan en mekaar helpen. Alleen tegenstanders van Mc Laren willen dat Kovalainen blijft.

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 21:40
  • breezer93

    Posts: 38

    “Ik wil wel benadrukken dat Lewis en ik verder geen enkele invloed hebben op de beslissing.\'\'
    Welke beslissing? In andere woorden: het contract van kimi is al getekent :-)

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 12:46
  • Kubica

    Posts: 4.221

    Het gerucht gaat dat - gezien de onzekere situatie bij Renault - de manager van Kubica contact heeft gezocht met het managament van McLaren. KUB is zeker goedkoper dan RAI... (al zit er ook wel klasseverschil tussen die twee).

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 13:04
    • Ha, ja, dat kan natuurlijk ook nog. Als Kubica de de helft of misschien zelf een derde van Raikkonen vraagt dan is Raikkonen dat natuurlijk nooit waard.

      Man, is het ooit zo\'n puinzooi geweest in het silly season?

      • + 0
      • 5 nov 2009 - 13:20
    • Dat zou prachtig zijn, m\'n twee favoriete coureurs bij m\'n favoriete team! :)

      • + 0
      • 6 nov 2009 - 10:05

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.539
  • Podiums 193
  • Grand Prix 243
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar