user icon

Toyota: "Dit was een moeilijke, maar onvermijdelijke beslissing"

  • Gepubliceerd op 04 nov 2009 11:39
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Toyota stopt per direct met de Formule 1. De Japanse autofabrikant nam dat besluit vanwege de economische omstandigheden. In 2002 trad Toyota toe tot de Formule 1. President Akio Toyoda betreurt dat de stekker uit het project gaat zonder dat ze grote successen hebben geboekt.

“Het was een moeilijke, maar onvermijdelijke beslissing”, citeert Reuters Toyoda. “Sinds de economische situatie vorig jaar verslechterde worstelden we al met de vraag of door moesten gaan met de Formule 1. Nu hebben we besloten om ons volledig uit de Formule 1 terug te trekken. Ik bied mijn excuses aan alle fans van Toyota aan voor het feit dat we niet de resultaten behaald hebben die we voor ogen hadden.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • G-man6182

    Posts: 133

    De Japanse cultuur een beetje kennende zal dit ook met de nodige tranen gepaard gaan!

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 11:43
  • billy

    Posts: 13

    dit is het einde van trulli dan ook gelijk

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 11:49
    • Trulli zou mogelijk naar Lotus gaan. Alhoewel je dat misschien ook het einde kan noemen.

      • + 0
      • 4 nov 2009 - 13:01
  • Blue

    Posts: 1

    Als Toyota fan was ik sinds 2002 erg blij dat dit merk in de formule 1 kwam. En ook al is dit besluit goed te begrijpen ik baal natuurlijk enorm. Maar... de uitspraak van Toyota president Akio Toyoda

    \'Ik bied mijn excuses aan alle fans van Toyota aan voor het feit dat we niet de resultaten behaald hebben die we voor ogen hadden.”

    Zegt alles over dit merk, dit is de cultuur die er heerst bij dit bedrijf en daarom zijn de ook zo groot geworden. Zulke uitspraken zul je eigenlijk niet tegenkomen bij topmanen van de andere grote merken. Zulke dingen worden erg gewaardeerd.
    groet

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 11:52
  • sanderndk

    Posts: 586

    Was al wel te verwachten, erg jammer maar de een z\'n dood is de ander z\'n dood. Peter Sauber back in business. Heidfeld weer een stoeltje waarschijnlijk en Glock wie weet ook...

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 12:02
  • Zipp85

    Posts: 202

    Hm daar gaat weer iemands speeltje ja en die verklaring vind ik tja geen nieuws je kunt mij niet wijsmaken dat ze deze beslissing niet eerder hebben beklonken en gewacht op het juiste momen ik vind het mosterd na de maaltijd.Ze hebben toch ook het CA ondertekent?

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 12:28
  • Rimi

    Posts: 85

    Helaas heeft dit team nooit hun ware krachten kunnen tonen door die fluddercoureurs die ze in dienst hadden. Heeft gewoon te maken met de prestaties die ze nooit behaald hebben die ze voor ogen hadden en het mislukken van de jusite rijder binnenhalen.
    Indien dit was gelukt waren ze wel gebleven binnen de f1 maar zien nu in dat ze hun doelen wederom niet kunnen halen!

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 23:05

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar