user icon

Toyota maakt zondag plannen voor seizoen 2010 bekend

  • Gepubliceerd op 03 nov 2009 10:47
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Toyota heeft 8 november ingeroosterd om de plannen voor het seizoen 2010 te presenteren. De verwachting was dat de Japanse renstal daarmee zou wachten totdat de autofabrikant op 15 november het Formule 1-budget voor volgend jaar vast heeft gelegd.

Door de eerdere aankondiging, gemeld door Auto Motor und Sport, wordt rekening gehouden met een vertrek uit de Formule 1. De Britse krant The Independent verwacht geen goed nieuws over het voortbestaan van de Formule 1-renstal van Toyota.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Het zou mij ook verbazen wanneer Toyota door zou gaan met de Formule 1. In al die jaren hebben ze feitelijk niks gepresteerd dan behalve veldvulling te zijn.
    Hun vertrek zou het voor Qadbak/BMW/Sauber natuurlijk wel goed nieuws zijn!

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 11:01
  • ben

    Posts: 296

    hoop dat ze blijven aangezien de laatste resultaten niet echt slecht te noemen zijn,van Qadbak/sauber weten we minder dan van toyota!

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 11:11
  • EvilEd

    Posts: 53

    end of story for toyota

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 11:20
    • Inderdaad, en ik zou er niet rauwig om zijn. Dit team heeft me echt nog nooit weten te boeien. Nooit een topcoureur aangetrokken, nooit gebruik gemaakt van hun grootste budget. Elk jaar maar weer aanmodderen. Vorig jaar en ook dit jaar hadden ze welliswaar een sterk seizoen. Maar als Ferrari en McLaren vanaf begin af aan mee konden doen om de zeges, dan stond Toyota gewoon bij de onderste 3 teams! Voor het personeel vind ik het wel erg, maar die vinden zeker weten wel onderdak bij 1 van de 3 nieuwe teams. Dus ook daar maak ik me geen zorgen om. Rauwig zal ik er niet om zijn, hoewel het natuurlijk wel triest is.

      • + 0
      • 3 nov 2009 - 14:13
  • Marcd

    Posts: 397

    En dan is er weer plaats voor Sauber.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 11:23
  • Ze hebben niet zo lang geleden nog bijgetekent tot 2012, waarom bijtekenen als je weg gaat?

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 11:36
    • idd en de gesprekken die ze met rijders hebben. maar......alles kan in de f1.

      • + 0
      • 3 nov 2009 - 12:49
  • Zouden ze die budgetbesprekingen niet gewoon elk jaar plaatsvinden maar dat de pers er nu veel meer van maakt dan het daadwerkelijk is?

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 13:31
  • Natuurlijk bestaat de kans dat Toyota uit de F1 stapt. Natuurlijk is er de kans dat ze budgettair (flink) terug moeten. Natuurlijk bestaat de kans dat er budget van de F1 naar LeMans gaat en natuurlijk bestaat de kans dat er helemaal niets noemenswaardigs verandert...

    Goh, grappig dat iedereen zo zeker weet te menen dat Toyota weg gaat. Jullie zijn met z\'n allen kennelijk beter geinformeerd dan de raad van bestuur van dit wereldbedrijf (...).

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 14:18
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Ik ga het optimistisch spelen en ik gok erop dat ze in de F1 blijven. Ze hebben me dit jaar gecharmeerd met Kobayashi en ik hoop dat we die combinatie volgend jaar terug kunnen zien.

    Misschien hebben ze gewoon hun rijders sneller gevonden? Het kan goed zijn dat ze tijd hebben kunnen besparen door Kobayashi al aan te trekken en daardoor niet naar 2 rijders moeten gaan zoeken.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 16:17
  • Rimi

    Posts: 85

    Toyota is een goed team ze missen gewoon daar de juiste rijders punt!
    Ik vind het dan ook erg jammer dat veel mensen dat gewoon niet zien.......
    Als daar nu eens een goede rijder in zou stappen die het aan zou durven en er vol voor zou gaan dan denk ik dat we pas een eerlijk oordeel kunnen geven over Toyota. Het was dan ook de hoop van mij om Kimi in die auto te zien instappen voor volgend jaar. Helaas wil deze beste man alleen bij McLaren instappen en zoals bekend ook nog wat spaarcenten overhouden.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 21:25
  • Herr Jerr

    Posts: 18

    Toyota heeft het budget bekend gemaakt: €0,00

    Jammer maar helaas.....:S

    • + 0