Kobayashi bewijst zichzelf goede dienst voor racestoeltje voor 2010
- Gepubliceerd op 02 nov 2009 10:21
-
15
- Door: Rob Veenstra
Howett: Het ziet er wel naar uit dat Kamui een zitje zal bemachtigen. We moeten het echt serieus overwegen, want hij heeft sterke resultaten neergezet. Ik ben zeer onder de indruk. We zijn weer heel blij met hem. Vooral zijn vechtersmentaliteit valt bij ons in de smaak, hij raakt door niemand geïntimideerd. Dat is zeer positief. Dat wisten we eigenlijk al, maar omdat hij in de GP2 niet echt competitief was aarzel je toch om het risico te nemen. Deze twee races zijn een les die we leren dat we meer moed moeten tonen bij onze rijderkeuze en niet altijd risicoloos de veilige keuze moeten nemen.
Trending nieuws
-
Red Bull onthult oorzaak van zware crash Verstappen
Het team van Red Bull Racing heeft de oorzaak van de crash van Max Verstappen gevonden. De viervoudig wereldkampioen ...
27 jun 2026 22:44 -
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 335
@ redactie:
Vooral zijn vechtersmentaliteit valt bij ons in de smaak, hij raakt door niemand geïntimIDeerd. Hoewel ik stiekem geintimeerd wel een mooie vinding vind.
OT: Met veel nieuwe namen volgend jaar moet deze man er zeker tussen zitten, zorgt voor veel screentime! ;-)
Posts: 2.091
2 leuke race maken nog geen zomer. Hij mocht zonder druk rijden... Hoeveel coureurs begoonen niet zo strijdlustig en zijn door alle belangen en orders anders gaan rijden...
Posts: 1.175
Maar van alle newbies is hij toch de enige die een indruk heeft achtergelaten! Dat mag gezegd worden. Bovendien: enige wat mij gisteren wakker heeft gehouden waren de acties van KobaSan en Button. voor de rest was het een zeer saaie race!
Maar wel een Mooie baan.
Posts: 1.016
Waar Badoer en Fisicella slecht presteerden, Grosjean niet wist te overtuigen en Algueruari het (niet meer dan) redelijk doet, daar kwam, zag en overwon Kobayashi.
Kobayashi was de beste van de 1 stoppers. Heeft Kimi en Kova verslagen en zijn teammaat Trulli erbij.
Een overtuigend optreden van een coureur die dit jaar in GP2 slechts middelmaat was. Kennelijk is GP2 niet altijd de perfecte opmaat naar de F1.
Toyota lijkt dus 1 stoeltje bezet te hebben. Wie komt er naast Koba? Heidveld misschien?
Posts: 11.414
Kobayashi was overigens wel kampioen in de GP2 Asia serie. Daar rijden ze op Shanghai, Bahrein en Sepang.
Posts: 11.414
@Ramshoek,
Niemand noemt Liuzzi. Die doet toch ook al 5 races mee. Zeker in de races doet die het beter dan Sutil.
Posts: 27
Liuzzi beter dan sutil? Deze race misschien ja.
Liuzzi maakt in ieder geval een stuk minder indruk dan Kobayashi.
Iedereen loopt weg met Kobi, en terrecht, en dan ga jij zeuren over Liuzzi.
Ben je blind ofzo, of gewoon zuur!
Go Kobi.....
Posts: 11.414
Zeuren? Ramshoek noemt een lijstje van alle instromers en mist daarin Liuzzi.
Tekenend misschien dat hij die niet noemt, maar toch.
Posts: 27
you\'re right, ik reageerde een beetje fel, mijn excuses....
Posts: 202
Ik denk zelf dat Glock en Kobayashi de line up qua coreurs zijn bij Toyota kommend seizoen
Posts: 2.091
OK, Koba heeft zeker indruk achtergelaten, maar is ie nu ineens hot???, na 2 races.
Beoordeel iemand niet op 2 races waarin ie weinig te verliezen heeft. Dat is te kort door de bocht.
@Zipp85: Als Kobayashi blijft wordt t Heidfeld denk ik.
De BBC commentatoren waren zeer overtuigd dat Glock naar Renault gaat
Posts: 9.887
Ik wil hem wel terug zien volgend jaar. Waar Grosjean opzij gaat voor iedereen gaat deze knakker lekker de strijd aan. Ik weet niet of het op de lange termijn een goede F1 courreur zal zijn, maar als je met nog 3 races te gaan zonder testen gelijk lekker van je kan laten spreken zal je in 2010 heus niet in 1 keer door het ijs zakken.
Posts: 770
van mij mag ie..........
Posts: 932
Vegeet niet dat de Toyata een boven gemiddelde auto is, waarmee een bv een Buemi, een Grosjean ook makkelijker punten in kan scoren dan in de auto waarin ze zelf rijden. Dus een beetje reeel blijven kijken. Glock werd in die auto in singapore nog 2e.
Posts: 11.414
Sterker nog, ook in Japan werd Trulli er tweede mee en ook op Brazilie zag het er op zich goed voor hem uit.
Maar goed, laat onverlet dat Kobayashi een prima race heeft gereden. Je kunt in een snellere auto zitten, je moet het ook nog maar doen. Zeker een 1 stop strategie is niet makkelijk.