user icon
user icon

Ecclestone voert druk op Melbourne voor avondrace op

  • Gepubliceerd op 27 okt 2009 15:34
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone nam voor dit jaar genoegen met een twilight-race voor de Australische Grand Prix, maar Melbourne omtoveren tot een avondrace staat nog altijd hoog op zijn agenda. Ondanks klachten van coureurs over de laaghangende zon tijdens de editie van dit jaar onderhandelt hij met racepromotor Ron Walker over een later aanvangstijdstip.

Ecclestone in The Herald Sun: “Als jullie zeggen dat de race van dit jaar twilight was, dan durf ik dat wel in twijfel te trekken. Zo erg twilight was het niet. Hoe later de race kan beginnen, des te beter is dat voor ons. Daarover praat ik met Ron.” Een woordvoerder van de provincie Victoria verklaarde echter dat een avondrace niet bespreekbaar is. “Wij hebben een stevig standpunt over hoe laat de race van start moet gaan. Bernie weet dat en de aanvangstijd zal niet veranderen.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Hulde! Avondraces zijn geweldig. Het ziet er mooi uit op tv en de tijdstippen zijn voor Europeanen meer geschikt.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 15:52
    • Fresh-T

      Posts: 461

      Pannekoek :/

      • + 0
      • 27 okt 2009 - 20:24
  • Mosley is weg. Nu die kleine drammerrige Dictator nog. Fatsoenlijke tarieven voor de circuits (Canada, Silverstone, Hockenheim e.d.). En dan zijn we ook van dat steeds weer terugkerende gezeur over dat medaille systeem van hem af...

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 15:58
    • Fresh-T

      Posts: 461

      Hulde!

      • + 0
      • 27 okt 2009 - 20:24
    • sanderndk

      Posts: 586

      Het gaat hier om dat Bernie voor de coureurs pleit dat de laaghangende avondzon erg lastig is voor het zicht en daarmee ook de veiligheid. Daarom wil hij dat de race later word verreden zodat dit een echte avondrace is en het probleem van het \"twilight\" licht verholpen is. Klakkeloos Bernie afbranden vannuit een persoonlijke hekel aan de man is nutteloos!

      • + 0
      • 27 okt 2009 - 22:55
  • Benz

    Posts: 368

    Blijft die kerel nou zeiken?! Ze hebben toch al eerder gezegd dat dat niet ging gebeuren in Australie! Persoonlijk vind ik het juist iets extra\'s hebben om midden in de nacht met mijn bedje uit te stappen om naar de gp te kijken (vooral als Australie de openingsrace is) terwijl de mensen om mij heen me voor gek verklaren! :-)

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 16:42
    • AtteH

      Posts: 1.517

      Dat laatste komt me bekend voor!

      • + 0
      • 27 okt 2009 - 23:13
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Dan mag Eclestone ook de kosten betalen om het circuit om te bouwen, want op dit moment is een echte avondrace veel te gevaarlijk om te racen op melbourne, ondermeer door de laaghangende zon en al die bomen (waar het licht tussen flitst in een F1 auto).

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 16:44
  • ThumbsUp

    Posts: 745

    Hoe kan Eccelstone nou zeggen dat het zo erg niet was. Zat hij in de wagen toen die met 200 km/u de bocht om kwam in de volle laaghangende zon!!!! Ik zou even niet zien waar ik heen moet. Wat een ventje is dit zeg....

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 17:10
  • Steff

    Posts: 405

    Ik heb niet zo lang geleden een DVD van het seizoen 1997 gezien. Wat een prachtig seizoen met de mooiste circuits. Ik begin dat steeds meer te missen!

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 22:17
  • Kubica

    Posts: 3.762

    En tot zover het idee om F1 een groener imago te geven...

    • + 0
    • 28 okt 2009 - 09:46

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar