user icon
user icon

Glock mist seizoensafsluiting, Kobayashi rijdt in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 27 okt 2009 11:07
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Timo Glock is niet fit genoeg om aan de start van de Grand Prix van Abu Dhabi te verschijnen. Zijn werkgever Toyota heeft testrijder Kamui Kobayashi als vervanger aangewezen. De Japanner nam in Brazilië ook al de honneurs waar voor Glock.

Glock brak in de kwalificatie voor de Japanse Grand Prix een ruggenwervel en is daar onvoldoende van hersteld. Teamdirecteur John Howett: “We vinden het jammer dat het seizoen van Glock, met twee indrukwekkende podiumplekken, op deze manier eindigt. We hebben het medische advies besproken met Timo en zijn management en besloten om geen risico te nemen. Kamui deed het onder moeilijke omstandigheden goed in Brazilië en we zetten hem graag weer in de auto.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • jammer voor Glock maar mag Kobayashi nog graag een keer zien rijden:p

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 11:11
  • Joepie, de rijdende chicane doet ook weer mee...

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 12:10
  • Leonhart

    Posts: 270

    Ik hoop dat hij weer rijdt als in Brazilie, toen heb ik genoten :)

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 12:59
  • BusteR

    Posts: 45

    Ik weet niet of het mag, maar er is een petitie gaande om het circuit Spa-francorchamps open te houden.
    www.defendonsfranc(...)-francorchamps.html

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 13:16
  • Fresh-T

    Posts: 461

    Glock is vast fit genoeg om te rijden. Echter, door een test verbod krijgen jonkies geen kans meer om zich te bewijzen. Kobayashi nu dus wel. De blessure van Glock komt dus heel goed uit. Daarbij komt nog, dat Trulli vertrekt volgend jaar, en Glock z\'n contract binnenkort alsnog gaat bespreken.

    Toyota 2010: Glock - Kobayashi. Mooi duo. Nou nog een goede auto

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 20:26
  • maxxy

    Posts: 6

    Jammer voor Glock, maar leuk om Kobayashi nog een keer in actie te zien dit jaar. En ook gelijk mooie kans om zichzelf nog eens beter te positioneren voor een plekje voor volgend jaar. Hoop voor Glock dat er ook nog een plekje voor hem is volgend jaar bij Toyota

    • + 0
    • 28 okt 2009 - 08:14
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Top! Maar nu zal zuigertje Button zijn radio wel continue laten open staan om te klagen over Koba.
    @Slingeraap:
    Behalve zuigertje Button heeft niemand van de hele F-1 geklaagd over Kabo dus...

    • + 0
    • 28 okt 2009 - 08:59
    • Och daar hebben we zuigertje Gompie weer. Altijd klagen over Button. Doe alsjeblieft je radio dicht knaap. Het heeft allemaal geen zin meer ... Button is WERELDKAMPIOEN!!!!

      Overigens reed \"rijdende chicane\" Kobayashi zo\'n beetje als laatste rond, dus dat er niet zo heel veel mensen over hem geklaagd hebben is niet zo vreemd.

      Nakajima spreekt ook geen Engels dus die zal er ook niet veel over gezegd hebben.

      • + 0
      • 28 okt 2009 - 21:13

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar