user icon
user icon

Donington Park onthult financieringsplannen

  • Gepubliceerd op 14 okt 2009 13:49
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Donington Park heeft het plan om de voor een Grand Prix benodigde verbouwing te bekostigen gepresenteerd. Het Engelse circuit, dat ingeroosterd staat om in 2010 de Britse Grand Prix te huisvesten, geeft voor 135 miljoen pond aan aandelen uit.

In een verklaring meldt het circuit: “Donington Holdings Plc, moederbedrijf van Donington Ventures Leisure Limited dat het circuit runt, heeft de uitgave van 135 miljoen pond aan aandelen gelanceerd. De opbrengst daarvan zal voor een groot deel in de renovatie van Donington Park ter voorbereiding op de Britse Grand Prix in 2010 gestoken worden.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Benz

    Posts: 368

    En wie gaat er in het huidige financiële klimaat die aandelen kopen dan?

    • + 0
    • 14 okt 2009 - 13:58
  • Dit gaat hopeloos falen!

    • + 0
    • 14 okt 2009 - 15:34
  • Na het verstrijken van de zoveelste deadline met financieringsplannen aan komen zetten... wat ik me afvraag is wie ze denken dat geinteresseerd is in die obligaties. Voor zover ik weet is er geen F1-fan op de wereld die Silverstone van de kalender wil zien verdwijnen.

    • + 0
    • 14 okt 2009 - 15:49
    • klaasdw1

      Posts: 173

      Volledig mee eens!

      • + 0
      • 14 okt 2009 - 16:50
  • f60

    Posts: 1.725

    waarom gaan we moeilijk doen als er zoiets bestaat als Silverstone. Ik snap het echt niet.

    • + 0
    • 14 okt 2009 - 16:50
  • Dit is geen financieringsplan, maar een financierings illusie.

    Ze hebben dat geld toch gewoon \"gisteren\" nodig om de verbouwing af te kunnen ronden? Hoe heb je dan nog tijd over om een aandelen emissie te gaan doen?

    Wie gaat die louche aandelen in vredesnaam afnemen?

    • + 0
    • 14 okt 2009 - 19:23
  • Ben echt nog steeds verbaasd over dat hele Donnington-gebeuren. Eerst een contract voor 17 jaar afsluiten (gematst door Bernie?), dan een miljoenen-renovatie opstarten en dan pas gaan kijken of het op tijd af kan zijn en of er ook geld voor is.
    Bernie zit te lang te wachten op een financiële garantie (bankgarantie) en vervolgens komt men na de zoveelste deadline met een financieringsplan. Een financieringsplan is geen bankgarantie. Zeker niet als het om aandelenuitgifte gaat en zeker niet in deze tijd.

    • + 0
    • 14 okt 2009 - 23:38

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar