user icon

Domenicali: "Wij zouden Sauber graag behouden voor Formule 1"

  • Gepubliceerd op 09 okt 2009 13:57
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Het lot voor het voortbestaan van het Sauber Formule 1-team ligt in de handen van de nieuwe teams voor 2010. Nieuwe eigenaar Qadbak Investments krijgt namelijk alleen een startbewijs als er nog iemand afvalt, bijvoorbeeld een nieuwe renstal die het niet haalt. Een grid met veertien teams kreeg niet de vereiste unanieme goedkeuring.

Ferrari-teambaas Stefano Domenicali over de situatie: “Wij, ik spreek namens Ferrari en FOTA, zouden Sauber graag behouden vanwege de geschiedenis, de structuur en we weten dat ze kwaliteit kunnen leveren. Ze mogen van ons absoluut deel uitmaken van de grid. Maar sommige van de kleinere teams waren hier geen voorstander van. Nu is het afwachten of alle kleine teams er volgend jaar wel bij zijn.”

“Ik snap dat het qua timing problematisch is voor Sauber, zij kunnen niet stil zitten in afwachting van een plek op de grid. Ze moeten plannen, coureurs aantrekken en mensen aannemen. En zoals bekend praten wij over de levering van motoren met het team, dus voor ons zou snelle duidelijkheid ook handig zijn. Op dit moment is een grid met veertien teams niet mogelijk, want niet iedereen stemt daar mee in.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Natuurlijk is hij voor, kunnen ze motoren verkopen....

    OT: zie liever dat Sauber blijft inderdaad door de geschiednis e.d. dan zo\'n nieuw team dat vanaf nul begint. En eentje zelfs zonder windtunnel las ik.....

    • + 0
    • 9 okt 2009 - 14:34
  • sanderndk

    Posts: 586

    ja dat genereerd de inkomsten waar een merk als Ferrari op zit te wachten, onzin... Het is een mooi gebaar een goede motor hebben ze dan in iedergeval, daar gaat het om.

    • + 0
    • 9 okt 2009 - 18:11
    • kieko

      Posts: 435

      ook ferrari heeft last van de krediet crisis en heeft minder te spenderen in de f1, dus elk contract is gewoon goed voor de beurs van ferrari

      • + 0
      • 9 okt 2009 - 21:24
  • Mirani

    Posts: 2.919

    Het enige probleem is dat de teams die tegen zijn willen weten wie achter dit team zit. Gewoon Peter Sauber tijdelijk aanstellen als teambaas. Emailtje rondsturen naar de andere teams en probleem opgelost, lijkt mij.

    Laat gewoon weten wie achter dit team zit.

    • + 0
    • 9 okt 2009 - 20:33
  • Mirani

    Posts: 2.919

    Wel nee, Ferrari heeft geen last van de crises. Sterker nog, in het begin van de crises werden er meer exclusieve auto\'s verkocht dan voor de crises. Mensen die dat soort auto\'s kunnen betalen gaan er echt niet er zodanig erop achteruit dat ze opeens niet meer zo\'n auto kunnen betalen. Die gaan er gewoon op vooruit, want als een manager wordt ontslagen, dan is dat de fout van zijn manager. Dus ze worden niet ontslagen, maar weg gepromoveert.

    Ferrari heeft laats nog een cabrio op de markt gezet. 499 stuks en gelijk uitverkocht. Die hebben echt geen last van de crisis.

    • + 0
    • 9 okt 2009 - 22:48
  • Mirani

    Posts: 2.919

    Wel nee, Ferrari heeft geen last van de crises. Sterker nog, in het begin van de crises werden er meer exclusieve auto\'s verkocht dan voor de crises. Mensen die dat soort auto\'s kunnen betalen gaan er echt niet er zodanig erop achteruit dat ze opeens niet meer zo\'n auto kunnen betalen. Die gaan er gewoon op vooruit, want als een manager wordt ontslagen, dan is dat de fout van zijn manager. Dus ze worden niet ontslagen, maar weg gepromoveert.

    Ferrari heeft laats nog een cabrio op de markt gezet. 499 stuks en gelijk uitverkocht. Die hebben echt geen last van de crisis.

    • + 0
    • 9 okt 2009 - 22:48
  • Werner

    Posts: 1.650

    Doe toch niet belachelijk ! Motoren leveren zal ze heus niet zoveel opbrengen en bovendien heeft Ferrari zoals Mirani hierboven vermeld geen last van de crisis. Voor een California moet je tenminste anderhalf jaar wachten en voor de nieuwe 458 Italia loopt het ook storm. Ik weet niet of hij al op de markt is gebracht maar ik las dat er heel veel interesse is.

    • + 0
    • 11 okt 2009 - 18:49
  • Bijzonder dat jullie aannemen dat een paar miljoen ook voor Ferrari niet boeiend is. Ik hoop niet dat jullie in de financieele wereld werken. Ik zou jullie ontslaan als je zo met een balans omgaat.

    Enneh...Ferrari een mooi gebaar? Kom nou zeg.....Business as ussual.

    Anyway, meer motoren leveren is meer geld, meer feedback over de motoren en meest belangrijk ik ben voor het behoud van Sauber. Maar die boodschap is bij de mislukte economen niet aangekomen geloof ik.

    • + 0
    • 13 okt 2009 - 10:28

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar