user icon

Ecclestone roept Briatore op om onschuld te bewijzen

  • Gepubliceerd op 07 okt 2009 16:36
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Het is niet uitgesloten dat Flavio Briatore op een dag terugkeert in de Formule 1-paddock. De Italiaan is door de FIA levenslang geschorst voor zijn aandeel in crash-gate, maar als hij zijn onschuld weet te bewijzen kan die straf kwijtgescholden worden.

Dat geeft zijn vriend Bernie Ecclestone aan, die tevens liet weten dat Briatore over nieuw bewijs zou beschikken. “Als dat waar is, en Flavio heeft gezegd van wel, dan moet hij meteen naar voren komen met het nieuwe bewijsmateriaal.”

“Ik confronteerde hem in mei met de beschuldigingen van racemanipulatie en hij zei dat er niets van waar was. Ik geloofde hem. Voorlopig zal ik hem geen pas voor een Grand Prix geven. Niet voordat hij zijn onschuld heeft bewezen.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • hoop dat het lukt. is toch wel iemand die in de f1 thuis hoort!

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 16:53
    • renzo

      Posts: 929

      Tuurlijk hoort hij in de F1 thuis, net zoveel als Alonso er thuis hoort. Ze zijn beide uit hetzelfde hout gesneden. Weet je nog hoe Alonso is als hij zijn zin niet krijgt ? Hij naait een compleet team. Hij blokt zijn teammaat in Hongarije. Hetzelfde als Briatore, met zijn plannetjes naait hij een heel team en blokt zijn 2e rijders al jaren................

      • + 0
      • 8 okt 2009 - 10:53
  • Wat voor bewijs kun je daarvoor hebben dan?

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 17:20
  • ilCovano

    Posts: 214

    wat ik nou zo vreemd vind is dat die figuren die die ferrari tekeningen aan het kopieren enzo waren niet zo\'n zware straf hebben gekregen.

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 17:33
    • Was dat niet de vrouw dan van een Mclaren medewerker? Hoe wil je die straffen? Of bedoel je Alonso, met de bekende mailtjes uit de spygate affaire? Die daarna probeerde Ron Dennis te chanteren om een nr1 status te krijgen? Wat dat betreft veroordeeld iedereen Piquet maar als je het goed bekijkt heeft Alonso hetzelfde gedaan!

      • + 0
      • 7 okt 2009 - 18:38
  • deze gast is al eerder veroordeeld op fraudezaken ( zelfs nog gevlucht
    weet ik me te herinneren ), dus zo onschuldig is deze man niet. denk dat hij iets aan het uitbroeden is om Piquet nog een genadeslag te leveren

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 18:17
  • turbof1

    Posts: 1.809

    Volgens mij zit eclestone met zijn eikelsteen vast n het gat van Briatore.

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 19:04
  • let op: de dag nadat Mosley af is getreden, komt Briatore met voor Piquet vernietigende info..Wat dat is? Geen idee, maar er zit een staart aan dit verhaal!

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 19:36
    • Maximo

      Posts: 6.830

      Ik denk dat je gelijk hebt. Max heeft hem er uit weten te gooien nadat Flavio de FOTA naar een mogelijke afscheiding loodste dit voorjaar. Flavio weet dat hij gewoon moet wachten tot Max van de winter aftreed. Als hij dan met een redelijke vorm van bewijs komt zullen we hem weer spoedig in de F1 zien.

      • + 0
      • 8 okt 2009 - 08:55
  • passie

    Posts: 1

    Wat ik niet begrijp is dat een man met zo weinig \"flair\",bijna altijd een bad-hair-day in de formule1 zo groot is geworden,heeft een van de mooiste vrouwen ter wereld zwanger gemaakt vervolgens gedumpt en dan ook nog een zeer onsportief besluit heeft genomen,dit zal zeeer zeker concequenties hebben voor\"onze\"sport.Hopelijk is hij niet op een retour,het zou beter zijn als hij met zijn maatje Ecclestone op een van hun luxe jachten regelrecht in een tropische storm varen want anders beleeft de formule1 een impasse!!!!

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 20:40

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar