user icon
user icon

Ecclestone roept Briatore op om onschuld te bewijzen

  • Gepubliceerd op 07 okt 2009 16:36
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Het is niet uitgesloten dat Flavio Briatore op een dag terugkeert in de Formule 1-paddock. De Italiaan is door de FIA levenslang geschorst voor zijn aandeel in crash-gate, maar als hij zijn onschuld weet te bewijzen kan die straf kwijtgescholden worden.

Dat geeft zijn vriend Bernie Ecclestone aan, die tevens liet weten dat Briatore over nieuw bewijs zou beschikken. “Als dat waar is, en Flavio heeft gezegd van wel, dan moet hij meteen naar voren komen met het nieuwe bewijsmateriaal.”

“Ik confronteerde hem in mei met de beschuldigingen van racemanipulatie en hij zei dat er niets van waar was. Ik geloofde hem. Voorlopig zal ik hem geen pas voor een Grand Prix geven. Niet voordat hij zijn onschuld heeft bewezen.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • hoop dat het lukt. is toch wel iemand die in de f1 thuis hoort!

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 16:53
    • renzo

      Posts: 929

      Tuurlijk hoort hij in de F1 thuis, net zoveel als Alonso er thuis hoort. Ze zijn beide uit hetzelfde hout gesneden. Weet je nog hoe Alonso is als hij zijn zin niet krijgt ? Hij naait een compleet team. Hij blokt zijn teammaat in Hongarije. Hetzelfde als Briatore, met zijn plannetjes naait hij een heel team en blokt zijn 2e rijders al jaren................

      • + 0
      • 8 okt 2009 - 10:53
  • Wat voor bewijs kun je daarvoor hebben dan?

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 17:20
  • ilCovano

    Posts: 214

    wat ik nou zo vreemd vind is dat die figuren die die ferrari tekeningen aan het kopieren enzo waren niet zo\'n zware straf hebben gekregen.

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 17:33
    • Was dat niet de vrouw dan van een Mclaren medewerker? Hoe wil je die straffen? Of bedoel je Alonso, met de bekende mailtjes uit de spygate affaire? Die daarna probeerde Ron Dennis te chanteren om een nr1 status te krijgen? Wat dat betreft veroordeeld iedereen Piquet maar als je het goed bekijkt heeft Alonso hetzelfde gedaan!

      • + 0
      • 7 okt 2009 - 18:38
  • deze gast is al eerder veroordeeld op fraudezaken ( zelfs nog gevlucht
    weet ik me te herinneren ), dus zo onschuldig is deze man niet. denk dat hij iets aan het uitbroeden is om Piquet nog een genadeslag te leveren

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 18:17
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Volgens mij zit eclestone met zijn eikelsteen vast n het gat van Briatore.

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 19:04
  • let op: de dag nadat Mosley af is getreden, komt Briatore met voor Piquet vernietigende info..Wat dat is? Geen idee, maar er zit een staart aan dit verhaal!

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 19:36
    • Maximo

      Posts: 6.454

      Ik denk dat je gelijk hebt. Max heeft hem er uit weten te gooien nadat Flavio de FOTA naar een mogelijke afscheiding loodste dit voorjaar. Flavio weet dat hij gewoon moet wachten tot Max van de winter aftreed. Als hij dan met een redelijke vorm van bewijs komt zullen we hem weer spoedig in de F1 zien.

      • + 0
      • 8 okt 2009 - 08:55
  • passie

    Posts: 1

    Wat ik niet begrijp is dat een man met zo weinig \"flair\",bijna altijd een bad-hair-day in de formule1 zo groot is geworden,heeft een van de mooiste vrouwen ter wereld zwanger gemaakt vervolgens gedumpt en dan ook nog een zeer onsportief besluit heeft genomen,dit zal zeeer zeker concequenties hebben voor\"onze\"sport.Hopelijk is hij niet op een retour,het zou beter zijn als hij met zijn maatje Ecclestone op een van hun luxe jachten regelrecht in een tropische storm varen want anders beleeft de formule1 een impasse!!!!

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 20:40

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar