Felipe Massa rijdt zes rondjes in een kart
- Gepubliceerd op 29 sep 2009 16:33
-
18
- Door: Rob Veenstra
Het was een kortstondige rit, de Braziliaan stopte toen het begon te regenen. Thiago Camilo, een aanwezige vriend van Massa, vertelde aan persbureau SID: Felipe reed zes rondjes en voelde zich na afloop normaal. Zijn terugkeer in de Formule 1 staat voor 2010 gepland, al sluit Ferrari niet uit dat hij dit seizoen nog zijn opwachting maakt op de grid.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 39
6 rondjes maar en daar gelijk een heel artikel over..ja ik vind het ook logisch dat ie zich normaal moet voelen..ik heb een bar slechte conditie maar als ik ga karten 6 rondjes ben ik ook niet moe..dusja... beetje misplaatst vind ik
Posts: 9.253
Hij kan beter wat ervaring op gaan doen in de regen, zeker met Alonso naast hem volgend jaar. Het gaat nooit gebeuren maar eigenlijk zou hij ter revalidatie in de A1 kunnen rijden als het doorgaat. Is een goede maatstaf voor de jongens die daar rijden en Texeira kan wel wat positieve publiciteit gebruiken. Die auto is gebaseerd op de 2004-Ferrari toch?
Posts: 7.177
Oh zoals in Sepang dit jaar en zoals in China dit jaar?
En zoals Brazillie? mmm wijsneus? kijk ff f1 en massa deed het juist goed in die races dat hij het slecht deed in SIlverstone ha dook te maken met dat hij een droge setup had. Leer f1 wil je
Posts: 34
Na.... denk dat hij voornaamelijk Nurburgring 2007 bedoelt. en eerlijk.. Massa is erg hakkerig in het natte. let maar op.. als het wisselt.... dan is hij \"de weg kwijt\". bij veranderingen zijn Alonso, Hamilton een van de sterksten (Vettle, Bariechello ook)
Posts: 7.177
Ohjah sorry 2007 is 2009? oh wat dom van mij! NOT!
Het gaat niet om 2007. Kijk ff de regen races die hij dit jaar heeft gereden hij reed goed snel en heeft maar 1 keer een fout gemaakt in de race en dat was alleen net iets buiten de baan komen wat ook in het droge kan. Hij reed zichzelf naar plaats 3 en in china naar plaats 9 terwijl hij iets van 16de starte.
2008 was de wagen voor het regen wel bager dat zeggen ze zelf als commentaar ook bij BBC. Daarnaast was massa de enige van de betere rijders die door kwam naar Q3 Hamilton en Kimi zaten vast.
Terwijl heikki wel door was.
2007 is totaal GEEN vergelijking.
Daarnaast als je f1 kijkt heb je gezien dat ze bij Alonso de wing aanpaste voor meer grip. Dit deden ze niet bij Massa. Dit zorgde er ook voor dat het gat heel erg snel gedicht werd.
Massa is geen regen koning nee. Maar hij heeft zich behoorlijk verbetert in de regen zoals we in 2009 hebben kunnen zien wat sommige dus blijkbaar niet willen zien en massa rekenen voor de rijder dat hij was in 2007.
Posts: 9.253
Sorry hoor ik wist niet dat ik je liefje beledigde..... het was maar een grapje maar dat Massa geen regengod is kunnen ook zijn fans moeilijk ontkennen. En dat Alonso beter in natte omstandigheden is ook (zie GP Europa 2007 waar Felipe gedeklasseerd werd door Fernando)
Posts: 770
zag ergens een foto van hem ( weet niet of het recent is ).
op die foto had ie behoorlijke hechtingen...
Posts: 880
Beste Jermaine, ik vind dat je je nu wel een beetje aanstelt. Ik ben zelf ook fan van Massa, en wens hem absoluut een spoedig herstel toe. Maar niemand kan ontkennen dat Massa in de regen geen succes is geweest. Er is sinds 2003 (dat ik het ben gaan volgen) niet één regenrace geweest waarin Felipe boven \'kwam drijven\'. Eerlijk is eerlijk.
En dat is heus niet altijd alleen maar aan Felipe zelf te wijten, dat zal ook niemand zeggen. Iedereen weet dat de auto vorig jaar in Groot-Brittannië verkeerd was afgesteld. Maar verder heeft hij ook zelf het verschil niet weten te maken, in de regen! Al moet ik wel zeggen dat ik het idee heb, dat dat steeds beter ging.
Wat dat betreft vond ik Massa ook erg volwassen rijden dit seizoen. Na vier races stond hij nog op 0 punten, maar in de vijf GP\'s daarna, verzamelde hij zoveel punten dat hij meteen 5e in het kampioenschap stond achter BGP en RBR. Van die constantie was ik wel redelijk onder de indruk. En dan natuurlijk niets ten nadele van Räikkönen, die net zo sterk bezig is.
Posts: 7.177
oh nee? China dit jaar rijden naar plaats 3 1 fout terwijl andere meer fouten hadden. Sepang geen fouten en reed langzaam naar voren toe.
Brazillie 2008?
Of was je die vergeten?
Hij groeit er echt wel in
Posts: 9.253
\"I need a white visor otherwise I can\'t see anything\" Felipe blijft zo cool in natte omstandigheden
Posts: 7.177
Ja zo? Wat is je punt? Hij reed daar wel snel dus wat maakt dat uit 8-) Ik snap tegenspraak niet want het heeft niks te maken met hoe hij in de regen reed
Posts: 1.748
Ben benieuwd of hij zijn oude niveau kan halen.
Posts: 11.414
Ja, dat is inderdaad het enge aan dit soort ongelukken (op het hoofd).
Posts: 281
Ik ben benieuwd hoe hij het vind dat Alonso zijn teamgenoot wordt, en dan niet het bekende Ferrari priet-praatje, maar diep in zijn hart?
Posts: 435
ben ik ook benieuwd naar, vooral als Massa toch de betere blijkt volgend seizoen. Gaat Alonso dezelfde streken uithalen als bij Maclaren destijds.
Alonso was bij renault een mindere teamgenoot gewend, bij MacLaren kreeg hij echt tegenstand en dat werd een drama. Ben benieuwd wanneer dat bij ferrari gaat gebeuren.
Posts: 602
De sportieve tegenstand van Massa zal stukken minder zijn dan hij heeft gehad van Hamilton. Echter........ Massa is natuurlijk dikke vrienden met een zekere Schumacher die hem met raad en daad bij zal staan. In hoeverre dat gaat meespelen in het geheel is onbekend maar ik reken op een supersnelle Alonso die zeker menig gevecht met Massa zal moeten aangaan.
Posts: 7.177
laten we hopen van niet. Want dat is onsportief:S Maar het is afwachten. Al hoop ik nog steeds dat alonso niet bij ferrari komt lijkt het er wel sterk op.
Posts: 3.007
@Ricardo, ik heb toch wel een paar redelijk goede races van Massa gezien van Massa vorig jaar en het jaar ervoor. Zoals in China of Japan 2007 en in Monaco vorig jaar, terwijl hij daar ook nog eens niet graag racet.