user icon

Felipe Massa rijdt zes rondjes in een kart

  • Gepubliceerd op 29 sep 2009 16:33
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Felipe Massa heeft zijn eerste meters achter het stuur van een racevoertuig sinds zijn crash in de kwalificatie voor de Grand Prix van Hongarije afgelegd. De revaliderende Ferrari-coureur reed op een circuit in Sau Paulo in een kart.

Het was een kortstondige rit, de Braziliaan stopte toen het begon te regenen. Thiago Camilo, een aanwezige vriend van Massa, vertelde aan persbureau SID: “Felipe reed zes rondjes en voelde zich na afloop normaal.” Zijn terugkeer in de Formule 1 staat voor 2010 gepland, al sluit Ferrari niet uit dat hij dit seizoen nog zijn opwachting maakt op de grid.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • 6 rondjes maar en daar gelijk een heel artikel over..ja ik vind het ook logisch dat ie zich normaal moet voelen..ik heb een bar slechte conditie maar als ik ga karten 6 rondjes ben ik ook niet moe..dusja... beetje misplaatst vind ik

    • + 0
    • 29 sep 2009 - 16:38
  • Hij kan beter wat ervaring op gaan doen in de regen, zeker met Alonso naast hem volgend jaar. Het gaat nooit gebeuren maar eigenlijk zou hij ter revalidatie in de A1 kunnen rijden als het doorgaat. Is een goede maatstaf voor de jongens die daar rijden en Texeira kan wel wat positieve publiciteit gebruiken. Die auto is gebaseerd op de 2004-Ferrari toch?

    • + 0
    • 29 sep 2009 - 16:55
    • Oh zoals in Sepang dit jaar en zoals in China dit jaar?
      En zoals Brazillie? mmm wijsneus? kijk ff f1 en massa deed het juist goed in die races dat hij het slecht deed in SIlverstone ha dook te maken met dat hij een droge setup had. Leer f1 wil je

      • + 0
      • 29 sep 2009 - 19:13
  • zag ergens een foto van hem ( weet niet of het recent is ).
    op die foto had ie behoorlijke hechtingen...

    • + 0
    • 29 sep 2009 - 20:31
  • rchorus

    Posts: 880

    Beste Jermaine, ik vind dat je je nu wel een beetje aanstelt. Ik ben zelf ook fan van Massa, en wens hem absoluut een spoedig herstel toe. Maar niemand kan ontkennen dat Massa in de regen geen succes is geweest. Er is sinds 2003 (dat ik het ben gaan volgen) niet één regenrace geweest waarin Felipe boven \'kwam drijven\'. Eerlijk is eerlijk.

    En dat is heus niet altijd alleen maar aan Felipe zelf te wijten, dat zal ook niemand zeggen. Iedereen weet dat de auto vorig jaar in Groot-Brittannië verkeerd was afgesteld. Maar verder heeft hij ook zelf het verschil niet weten te maken, in de regen! Al moet ik wel zeggen dat ik het idee heb, dat dat steeds beter ging.

    Wat dat betreft vond ik Massa ook erg volwassen rijden dit seizoen. Na vier races stond hij nog op 0 punten, maar in de vijf GP\'s daarna, verzamelde hij zoveel punten dat hij meteen 5e in het kampioenschap stond achter BGP en RBR. Van die constantie was ik wel redelijk onder de indruk. En dan natuurlijk niets ten nadele van Räikkönen, die net zo sterk bezig is.

    • + 0
    • 30 sep 2009 - 08:10
    • oh nee? China dit jaar rijden naar plaats 3 1 fout terwijl andere meer fouten hadden. Sepang geen fouten en reed langzaam naar voren toe.
      Brazillie 2008?
      Of was je die vergeten?
      Hij groeit er echt wel in

      • + 0
      • 30 sep 2009 - 14:38
  • germain

    Posts: 1.748

    Ben benieuwd of hij zijn oude niveau kan halen.

    • + 0
    • 30 sep 2009 - 08:14
    • Ja, dat is inderdaad het enge aan dit soort ongelukken (op het hoofd).

      • + 0
      • 30 sep 2009 - 09:32
  • jass

    Posts: 281

    Ik ben benieuwd hoe hij het vind dat Alonso zijn teamgenoot wordt, en dan niet het bekende Ferrari priet-praatje, maar diep in zijn hart?

    • + 0
    • 30 sep 2009 - 09:36
    • kieko

      Posts: 435

      ben ik ook benieuwd naar, vooral als Massa toch de betere blijkt volgend seizoen. Gaat Alonso dezelfde streken uithalen als bij Maclaren destijds.
      Alonso was bij renault een mindere teamgenoot gewend, bij MacLaren kreeg hij echt tegenstand en dat werd een drama. Ben benieuwd wanneer dat bij ferrari gaat gebeuren.

      • + 0
      • 30 sep 2009 - 09:57
  • Tifoso

    Posts: 2.882

    @Ricardo, ik heb toch wel een paar redelijk goede races van Massa gezien van Massa vorig jaar en het jaar ervoor. Zoals in China of Japan 2007 en in Monaco vorig jaar, terwijl hij daar ook nog eens niet graag racet.

    • + 0
    • 30 sep 2009 - 10:45

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar