user icon

Manor en Virgin sluiten contracteren Piquet uit

  • Gepubliceerd op 26 sep 2009 14:41
  • comments 11
  • Door: Danny Sosef
Formule 1-sponsor Virgin sluit uit een rol te spelen in de terugkeer van Nelson Piquet Jr. in de Formule 1. Dit meldde Virgin-eigenaar Richard Branson naar aanleiding van geruchten dat Virgin de Braziliaan wilde helpen aan een stoeltje bij Manor Grand Prix voor 2010.

Virgin zal zo goed als zeker de titel- en hoofdsponsor worden van Manor Grand Prix, wanneer dit nieuwe team volgend jaar op de grid zal debuteren. Teameigenaar John Booth had enkele uitspraken gedaan richting de media, welke sommige op hadden gepikt als zijnde een contract voor Piquet.

Alex Tai, een lid van de Raad van Bestuur van de Virgin Group, zal bij een definitief akkoord vermoedelijk teambaas worden. Tai meldde gisteren in Singapore absoluut niet geassocieerd te willen worden met een coureurs die de regels aan zijn laars lapt.

Tai: "We zullen onze plannen bekend maken na het einde van dit seizoen. Ik kan nog niets melden over onze eventuele betrokkenheid in de Formule 1 voor volgend jaar. Als lid van de Raad van Bestuur kan ik je echter verzekeren dat wij nooit in zee zullen gaan met iemand die valsspeelt."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Dimii

    Posts: 177

    Piquet heeft dit gedaan omdat hij moest van zijn bazen, anders zou hij mss al dan ontslagen geweest zijn, welk voordeel heeft hij gehaald om zichzelf te laten crashen?? niets! waar ligt de schuld?? bij zijn team!

    Piquet verdient een nieuwe eerlijke kans, en eigelijk is het nog niet zo erg dat dit team hem niet wil, want ik zie hem liever bij een team dat goed zal zijn, en Manor.. daar heb ik mijn twijfels over

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 15:03
    • Racefreak

      Posts: 269

      Piquet heeft in mijn ogen net zoveel schuld hieraan als ieder ander. Kubica verwoordde dit van de week nog het beste door te stellen dat hijzelf het nooit had gedaan. Ik ben dan ook blij dat veel teams nu al duidelijk maken dat Piquet Jr. bij hen niet welkom is, die jongen heeft het er simpelweg zelf naar gemaakt.

      • + 0
      • 26 sep 2009 - 15:13
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Piquet had gewoon moeten zeggen \'dat verdom ik, dan rijd ik niet\'. Hoe fout het hele idee van Briatore en/of Symonds ook is geweest, Piquet is een matennaaier. Want als hij zijn stoeltje had mogen behouden had hij immers zijn mond gehouden.

      • + 0
      • 27 sep 2009 - 10:12
  • Nelson had zelf slimmer moeten zijn maar dat was hij niet. en nu hij alles naar buiten heeft gebracht is zijn rol in de f1 gewoon over. en bij een beter team @Dimitri? hij zou nog blij mogen zijn als hij bij een minder team terecht kan. maar dit zie ik niet meer gebeuren. Nelson in dienst nemen is slecht voor de naam van een team ivm sponsors.

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 15:16
    • Nelson was zwak toen hij crashte, maar had ballen toen hij dit naar buiten bracht! Hoeveel rookies zouden hetzelfde laten gebeuren, maar durven niks te zeggen...
      Gezien zijn cv en de ballen die hij heeft getoont zou ik Nelson bij elk van de nieuwe teams aanbevelen! Williams zou volgens mij wel een passend team zijn.

      • + 0
      • 26 sep 2009 - 18:40
  • Nelson de ballen om ermee naar buiten te komen ? Die vader had de ballen om alles aan de grote klok te hangen om Briatore maar terug te kunnen pakken. Heel mooi dat Virgin en Manor niets met Piquet te maken willen hebben. Eerst crashen en dan je mond houden daarna als je toch niets meer hebt maar even alles zielig gaan opbiechten. DAG Nelson veel succes in de lagere raceklassen

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 19:18
    • Dat succes in de lagere raceklassen heeft Nelson al behaalt in het verleden. Nelson zien we nog wel terug in de F1. Niet voor niets zeggen mensen als Hamilton en Alonso dat Nelson een tweede kans verdient. Dat zijn toch mensen die er meer kijk op hebben dan wij ;)

      • + 0
      • 27 sep 2009 - 01:30
  • Nelson is een zwaar gefrusteerd mannetje geweest, dat overal wel iets inzag om de schuld aan te kunnen geven.
    Waarschijnlijk ook lekker gepushd door zijn pappie al die tijd.
    Hij heeft echt ook totaal niet aan de gevolgen gedacht voor hemzelf; levenslang zal iedereen hem met de nek blijven aankijken.
    Ik hoop dat er heel sneel veel teams zijn die hardop verklaren nooit met deze minkukel in zee te zullen gaan !!!
    Ik hoop dat zijn carrière echt over is, boven alles; hij had het absoluut niet eens in zich om in één adem genonoemd te worden met de F1, stom prutsertje !!

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 10:59
  • renzo

    Posts: 929

    Ik geloof dat Piquet Sr. meteen naar de FIA ging, maar wat deed de FIA, niks. Omdat er eerst een aanklacht moest komen. Als de FIA een beetje flink was geweest hadden ze toen al op \'voor\'onderzoek uit moeten gaan. Dus niks geen gezeur van nu pas naar buiten komen. Het was vorig jaar al gemeld maar de FIA deed dus niks.
    Ik vind het een ronduit hypocriete en zielige trieste reactie van zo\'n zgn. sponsor. Het is kortzichtig, schijnheilig en een poging om bij de braafste jongetjes van de klas te willen behoren. Idd Piquet had achteraf gezien dit niet moeten doen. Maar je praat wel over een toen 23-jarige jongen die door 2 mannen met een respectabele leeftijd en ruime ervaring in de formule-1 gigantisch in de hoek is gedrukt. Ik praat Nelson\'s actie niet goed maar aan een enigsinds reeele kijk op de situatie is niet aanwezig. Iemand die vals speelt hoeven we niet !! Zodemieter op, iemand die gedwongen is tot vals spelen bedoel je, dat is iets anders.
    @Ferrariguus mag ik je erop wijzen dat dat zgn raceteam van jou de hele F1 al jaren munipuleert door te \'eisen\' dat ze met voorrecht behandeld willen worden. Piquet wordt nu gezien als 1 van de hoofdschuldige terwijl Flavio en Symonds voor 99% de schuld op zich kunnen nemen.

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 11:52
  • Vergeet ook niet dat er meer bewijs is dat Piquet dit idee heeft aangedragen dan andersom. Bedenker EN uitvoerder van het idee dus. Logisch dat ze zo iemand niet willen hebben.

    Daar komt nog de bespottelijke reeks leugens en excuses die hij openbaar uitkotst om zijn falen te verbloemen/verdoezelen.

    Piquet moet ook gewoon niet willen terugkeren in de F1. Hij kan het daar gewoon niet aan. In een klasse zoals de IndyCar is het allemaal een stuk minder complex en beter vergelijkbaar met de GP2. Daar is hij veel beter op zijn plek.

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 20:12
  • renzo

    Posts: 929

    Meer bewijs dat hij de bedenker is ?? Waar is dat bewijs dan, omdat Symonds dat zei ? Of omdat mister X dat zegt ?

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 10:27

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar