Zuid-Korea zamelt 159 miljoen dollar in voor circuitbouw
- Gepubliceerd op 01 sep 2009 16:29
-
10
- Door: Rob Veenstra
Negen financiële instellingen staan garant voor in totaal 159 miljoen dollar. De rest van het benodigde geld komt uit het kapitaal van de organisatie en publieke subsidies. Het circuit komt ongeveer 320 kilometer ten zuiden van hoofdstad Seoul en de werkzaamheden zijn al begonnen. Zuid-Korea zou volgend jaar debuteren op de Formule 1-kalender, maar het land kwam niet op het eerste voorlopige schema voor.
Trending nieuws
-
Mercedes stapt naar FIA en kondigt ingrijpend protest aan
Het team van Mercedes wil ook in beroep gaan tegen de uitspraak van de FIA na het protest van Alpine. De Franse renst...
15 jun 2026 11:22 -
Wolff vreest voor de titel na nieuwe Mercedes-problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich zorgen over de huidige situatie bij zijn team. In Barcelona wisten ze voor he...
15 jun 2026 12:46 -
Red Bull kondigt belangrijke updates voor Verstappen aan
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft een groot updatepakket aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk. In Barc...
15 jun 2026 10:46 -
Verstappen velt hard Red Bull-oordeel: "Zijn het vierde team"
Max Verstappen maakt zich na de Grand Prix van Barcelona weinig illusies over de huidige verhoudingen in de Formule 1...
15 jun 2026 13:22 -
'Red Bull voelt gevolgen van vertrek Newey nog steeds'
Volgens Nico Rosberg kampt Red Bull nog altijd met interne problemen die zijn veroorzaakt door het vertrek van Adrian...
15 jun 2026 12:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 859
Leuk, zo lang het maar geen Tilke baan word. Geef mij desnoods dan maar een pen en papier.
Posts: 31
Zolang het maar geen Tilke circuit wordt....
Posts: 1.966
Drie keer raden door wie dit circuit getekend is...?En daarnaast denk ik dat er vanuit de bevolking geen animo zal zijn. Moet zeker Spa wijken voor weer een saaie Tilke baan, waar geen hond op af komt!
Posts: 770
Yep, weer een klotecircuit erbij...
Posts: 848
Nou, maak jullie borst maar nat, want hier de volgende circuits waarbij Hermann Tilke betrokken is:
# Korean International Circuit (Zuid-Korea) (in aanbouw)
# Moskou Raceway (Moskou) (in aanbouw)
# Kazachstan Motor City (Kazachstan) (in aanbouw)
# Jaypee Group Circuit (India) (in aanbouw)
bron: wikipedia.org
... zucht, ik ben blij dat er nog circuits als SPA zijn!
Posts: 11.414
Daar is Argentinie dus onlangs nog bijgekomen. Alhoewel die meer in planning is.
Posts: 42
Dat Zuid-Korea dat geld eens aan zijn arme bevolking spendeert. Ipv Ecclestone weer te sponsoren.
Posts: 2.989
Juist , enige Tilke banen die aardig mooi zijn 1. Turkije
en Maleisie , verder niks
Posts: 18.535
Zijn mooiste was de A1-ring, maar die kwaliteit van baan heeft ie imo nergens meer gehaald, jammer maar helaas dat dat circuit nu zowat zo vervallen is als de yoghurt in mijn koelkast.
Posts: 202
Het zoveelste circuit waar meer lege stoeltjes zullen zijn door de hogetoegangsprijzen of verkeerde promotiestrategie en het wordt waarschijnlijkw eer van de aan huiscircuit ontwerpen Tilke schijnbaar kunnen ze niet zonder h,m ik vind het een beetje de Tilke show worden schijnbaar moet dat