Overheid Valencia wordt co-sponsor van Europese Grand Prix
- Gepubliceerd op 24 aug 2009 11:44
-
13
- Door: Rob Veenstra
De overheid meldde wel te hopen op andere co-sponsors om de eigen kosten wat te drukken. In de Spaanse pers staat dat organisator Valmor Sports het aan Valencia te danken heeft dat het nu niet zelf voor de kosten op moet draaien. Ecclestone zou ondertussen overwegen om de Grand Prix van Europa voortaan in juni of juli plaats te laten vinden, omdat dat ten goede zou komen van de kaartverkoop.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06 -
Verstappen en Red Bull balen na crash: "P3 had erin gezeten"
Max Verstappen moest zaterdag genoegen nemen met de vijfde startplaats voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Nederlan...
27 jun 2026 19:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 4.951
Ik vind het niet vreemd dat er mider publiek is komen opdraven. Het is langs de baan en ook voor de TV een weing inspirerend baantje. Vorig jaar was het uitverkocht maar toen was het \'nieuw\'. Nu hebben de mensen door dat je voor die hoge prijzen weinig aan entertainment kunt verwachten.
Posts: 235
ik vind het zowieso jammer dat men de grandprix van Europa 5 jaar lang in dezelfde plaats blijft rijden...ik denk dat als je praat over de grandprix van Europa dat je dan elk jaar een ander land kiest in Europa om te rijden...denk aan Nederland-Zandvoort/Assen... België-Zolder...Denemarken-Padborg Park...Duitsland-Lausitzring... Tsjechië-Brno... Frankrijk-Le Mans/Paul Ricard... Ierland-Mondello Park... Portugal-Algarve... Oostenrijk-A1ring...allemaal landen/cicuits die normaal niet op de kalender staan...ik denk dat en de bezoekers aantallen dan veel hoger zullen zijn...en de races spektaculairder...want er zitten wel leuke banen bij...
Posts: 11.414
Ja, dat zou wel een leuke zijn ja.
Alleen zitten er wel enorme investeringen vast aan het houden van een F1 race. Er zal toch geen circuit zomaar iets van 100 miljoen op tafel leggen om een enkele keer een F1 race te mogen houden. Dat doen ze alleen maar als ze voor een langere duur een contract kunnen tekenen.
Die Europa race was volgens mij ooit verzonnen om Duitsland een extra race te geven vanwege de populariteit van Schumacher daar. Die hebben ze toen naar Spanje verplaatst voor Alonso. Misschien nu naar Engeland voor Hamilton en Button? Kunnen ze er daar 2 houden en Silverstone is er al klaar voor.
Posts: 28
Nee, de eerste GP Europa was al in 1923, maar was in feite de GP Italië :-) De huidige serie begon in 1983 op Brands Hatch.
Posts: 11.414
De huidige serie begon in 1993 op Donington. Dat zal dan voor Mansell geweest zijn (die toen overigens net gestopt was).
Daarna ging het tijdens het Schumacher tijdperk hoofdzakelijk naar de Nurburgring voor (met een paar onderbrekingen voor Jerez) en na het Schumacher tijdperk door naar Alonso land.
Posts: 985
Ik neem aan dat je die circuits daar maar voor de flauwekul bijgezet hebt? Er staan precies 2 circuits tussen die geschikt zijn voor formule 1.
Posts: 222
Wanneer vind jij een circuit geschikt voor de formule 1? Ik vind valencia ook niet geschikt voor formule 1 want er is 0,0 spectakel.
Hongarije vind ik ook niet geschikt want kan je ook nauwelijks inhalen en daar wordt alleen gereden omdat de baan zelf van meneer Ecclestone is. Bij de formule 1 lijkt het me logisch dat er mogelijkheden tot inhalen moeten zijn en dat het geen pitstoprace wordt dus wat dat betreft vallen er ook al circuits af waar ze nu al rijden.
Posts: 985
Beschikbare ruimte lijkt me ook belangrijk. Zandvoort, Zolder, Mondello, en dat Deense baantje zijn sowieso al te klein voor de (huidige) F1. Met alleen al de vrachtwagens is het paddock van de circuits vol en dan hebben we nog geen motorhomes, supportraces ed.
Van Valencia valt denk ik wel degelijk wat te maken.
Het heeft de schijn heel erg tegen door vorig jaar. Dit jaar reed iedereen behoorlijk ver uit elkaar, heb niet echt gevechten gezien. Dus dan wordt er sowieso niet ingehaald.
Posts: 28
Dat van de ruimte ruimte voor de trucks en support races is natuurlijk totale onzin. Kijk naar Monaco, daar is ook echt geen ruimte en het circuit zelf is weliswaar spectaculair maar qua inhalen minstens zo waardeloos als Valencia en de moderne Nurburgring en Hockenheim. En in Monaco hebben ze toch ook echt support races.
Maar ja, net zo goed als dat Monza nooit geschrapt zal worden zal Monaco ook nooit geschrapt worden.
Posts: 985
Je hebt gelijk natuurlijk. Maar dat is geen vergelijk. Monaco is in alles anders.
Posts: 1.725
Als ik me niet vergis, wordt er in Zolder wel een race gehouden in de Superleague Formula. Daar zitten Magny-Cours en Donington onder andere ook bij.
Posts: 985
Wat heeft de Superleaque Formula hiermee te maken?
Posts: 11.414
Neem aan dat hij \"technisch geschikt\" bedoeld. Dat bedoelde ik ook. De meeste van die circuits moet echt nog heel veel aan gebeuren om er een F1 race te kunnen houden.
De A1 ring groeide volgens mij gras bijvoorbeeld. Daar kun je dan moeilijk op racen.
Aan de andere kant daar was laatst ook sprake van dat het voor de DTM weer gebruikt zou gaan worden. Daar zullen ze dan toch ook wel eerst wat voor moeten doen. Een F1 race stelt nog veel hogere eisen.