Suzuka komende drie jaar gastheer van Japanse Grand Prix
- Gepubliceerd op 24 aug 2009 10:19
-
8
- Door: Rob Veenstra
Hiroshi Oshima, president van Suzuka-eigenaar Mobilityland Corporation, liet weten: We zijn verguld dat Suzuka de toekomst van een van de grootste nationale sportevenementen veilig heeft gesteld en de komende drie jaar de Grand Prix van Japan huisvest. Ecclestone: Ik heb altijd alles gedaan en zal alles blijven doen om de Japanse Grand Prix een succes te maken.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 193
Gelukkig 1 van mijn favo circuits vast gelegd. Dit circuit rijdt ik altijd met gran turismo 5 in de f12007. Ik ben onverslaanbaar(het stinkt hier)
Posts: 11.414
Ja, mooie baan.
Toch ook een beetje Neerlands trots. Hugenholtz was de Herman Tilke van zijn tijd. Suzuka, Zandvoort en die baan in Zuid Afrika (ben even de naam kwijt Jarami of zoiets) heeft hij allemaal ontworpen.
Posts: 774
Je bedoelt Kyalami denk ik...
Hoewel Suzuka voor de rijders een geweldig circuit is vind ik het toch jammer dat Fuji niet meer terugkeert op de kalender. We hebben er de laatste 2 jaar toch mooie races gezien met een hoop inhaalacties. Inhalen op Suzuka is daarentegen weer een stuk moeilijker.
Posts: 774
Oké Jarama dus, dat kan natuurlijk ook... ;)
Posts: 11.414
Hmm dat had ik beter eerst even kunnen googlen:
en.wikipedia.org/wiki/John_Hugenholtz
Hugenholtz heeft Jarama (in Spanje) ontworpen en niet in Zuid Afrika.
Wist ik niet eens maar ook Zolder en het motodrome deel van Hockenheim.
Hij was dus echt een soort Tilke toen, maar dan wel een met verstand van wat een goed circuit moet hebben.
Anyway, goed dat die baan terug komt. Het is toch inderdaad ook wel een van mijn favorieten in race spelletjes.
Posts: 3.077
Gemengde gevoelens heb ik hierbij. Aan de ene kant ben ik blij dat Suzuka weer terug is. Aan de andere kant vind ik het ook weer jammer dat Fuji weg gaat. Het zijn gewoon 2 mooie banen waar normaal gesproken altijd mooie races plaats vinden.
Van mij mogen ze allebei op de kalender staan. Mooie races en genoeg fans. Dan gaan we maar niet meer naar Maleisie.
Posts: 2.567
Dat is Lang geleden,zeg
Ik vergelijk Suzuka met Spa :
Heeft sneller bochten naar links , naar recht en die recht stuk!! Waanzinnig
Posts: 1.748
Was Suzuka niet vernieuwd??. Hoe dan ook jammer van Fuji maar Suzuka is ook vet misschien moeten we een GP van Azie voor 2010 of 2011 op de kalender zetten.
p.s Ik weet dat Fuji financiele problemen heeft.