Suzuka komende drie jaar gastheer van Japanse Grand Prix
- Gepubliceerd op 24 aug 2009 10:19
-
8
- Door: Rob Veenstra
Hiroshi Oshima, president van Suzuka-eigenaar Mobilityland Corporation, liet weten: We zijn verguld dat Suzuka de toekomst van een van de grootste nationale sportevenementen veilig heeft gesteld en de komende drie jaar de Grand Prix van Japan huisvest. Ecclestone: Ik heb altijd alles gedaan en zal alles blijven doen om de Japanse Grand Prix een succes te maken.
Trending nieuws
-
FIA-stewards delen alsnog tijdstraf uit aan Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft na afloop van de voor hem teleurstellend geëindigde Grand Prix van Barcelona een tij...
14 jun 2026 20:12 -
Verstappen reageert sportief op eerste Ferrari-zege Hamilton
Max Verstappen heeft sportief gereageerd op de eerste Ferrari-zege van Lewis Hamilton. In Barcelona kwam Hamilton als...
14 jun 2026 21:03 -
Vasseur trots op Hamilton na eerste Ferrari-zege: "Fantastische prestatie"
Lewis Hamilton heeft zijn allereerste Ferrari-overwinning behaald en de teambaas van de Scuderia, Fred Vasseur, is er...
14 jun 2026 20:24 -
Leclerc zwaar teleurgesteld na tweede uitvalbeurt op rij: "Moet mijzelf verbeteren"
Charles Leclerc is zwaar ontevreden na zijn tweede uitvalbeurt op rij. De Monegask viel in de slotfase van de race ui...
14 jun 2026 21:32 -
Antonelli ziet een titelkandidaat in Hamilton: "Zal niet eenvoudig worden"
Kimi Antonelli denkt dat Mercedes absoluut het snelste team was in Barcelona, ondanks de overwinning van Lewis Hamilt...
14 jun 2026 19:58
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenMrOrange
Posts: 193
Gelukkig 1 van mijn favo circuits vast gelegd. Dit circuit rijdt ik altijd met gran turismo 5 in de f12007. Ik ben onverslaanbaar(het stinkt hier)
patrickl
Posts: 11.414
Ja, mooie baan.
Toch ook een beetje Neerlands trots. Hugenholtz was de Herman Tilke van zijn tijd. Suzuka, Zandvoort en die baan in Zuid Afrika (ben even de naam kwijt Jarami of zoiets) heeft hij allemaal ontworpen.
Tommieeee
Posts: 774
Je bedoelt Kyalami denk ik...
Hoewel Suzuka voor de rijders een geweldig circuit is vind ik het toch jammer dat Fuji niet meer terugkeert op de kalender. We hebben er de laatste 2 jaar toch mooie races gezien met een hoop inhaalacties. Inhalen op Suzuka is daarentegen weer een stuk moeilijker.
patrickl
Posts: 11.414
Hmm dat had ik beter eerst even kunnen googlen:
en.wikipedia.org/wiki/John_Hugenholtz
Hugenholtz heeft Jarama (in Spanje) ontworpen en niet in Zuid Afrika.
Wist ik niet eens maar ook Zolder en het motodrome deel van Hockenheim.
Hij was dus echt een soort Tilke toen, maar dan wel een met verstand van wat een goed circuit moet hebben.
Anyway, goed dat die baan terug komt. Het is toch inderdaad ook wel een van mijn favorieten in race spelletjes.
Mirani
Posts: 3.077
Gemengde gevoelens heb ik hierbij. Aan de ene kant ben ik blij dat Suzuka weer terug is. Aan de andere kant vind ik het ook weer jammer dat Fuji weg gaat. Het zijn gewoon 2 mooie banen waar normaal gesproken altijd mooie races plaats vinden.
Van mij mogen ze allebei op de kalender staan. Mooie races en genoeg fans. Dan gaan we maar niet meer naar Maleisie.
rafael
Posts: 2.567
Dat is Lang geleden,zeg
Ik vergelijk Suzuka met Spa :
Heeft sneller bochten naar links , naar recht en die recht stuk!! Waanzinnig
germain
Posts: 1.748
Was Suzuka niet vernieuwd??. Hoe dan ook jammer van Fuji maar Suzuka is ook vet misschien moeten we een GP van Azie voor 2010 of 2011 op de kalender zetten.
p.s Ik weet dat Fuji financiele problemen heeft.