IRL: Doornbos maakt seizoen af bij HVM Racing

HVM Racing zet de rest van het seizoen een tweede auto in en Robert Doornbos is degene die de wagen gaat besturen. De Nederlander keert terug bij de renstal waarmee hij in 2007 furore maakte in de Champ Car. Doornbos kwam dit seizoen uit voor Newman/Haas/Lanigan, maar besloot zijn contract niet te verlengen en is vanaf komende race teamgenoot van EJ Viso.

Doornbos is tevreden. “Ik ben blij om me weer bij eigenaar en teambaas Keith Wiggens, engineer en strateeg Michael Cannon en HVM Racing te voegen. Met dit team was ik succesvol in 2007. Mijn missie is om opnieuw de Rookie of the Year-titel te pakken met dit jonge en enthousiaste team. Ik wil Keith bedanken voor zijn vertrouwen in mijn kwaliteiten en kijk uit naar mijn eerste race voor HVM Racing.”

Wiggins: “We zijn blij om Robert terug in ons team te hebben. Hij maakte een goed seizoen bij ons door in 2007 en hij heeft de nodige ervaring, dus hij is een welkome aanvulling voor ons team. En natuurlijk kent iedereen uit onze organisatie hem en ze mogen hem. We gaan nu gewoon verder waar we twee jaar geleden gestopt zijn.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Terug bij je succesvolle Champcar Team :D
    Hoop weer op mooie dingen van Bobby D !!

    • + 0
    • 6 aug 2009 - 09:34
  • f 1

    Posts: 303

    Jammer dat Doornbos het seizoen bij Renault f1 team niet kan afmaken had die denk ik Alonso zeker een paar keer de oortjes gewassen .Maar wens hem veel succes bij HVM Racing

    • + 0
    • 6 aug 2009 - 11:38
    • Ik heb nog nooit zo gelachen als nu, ben geen fan van Alonso, maar Doornbos de oortjes wassen van Alonso? daar mag tie alleen maar van dromen.

      ontopic :: plaatje van de #33 HVM Wagen Doornbos :: www.indycar.com/ne(...)inside-08032009.jpg

      • + 0
      • 6 aug 2009 - 12:54
      • Gard

        Posts: 863

        Heb je wel een beroerd leven als je eerder nog nooit zo gelachen hebt.Alonso en Doornbos hebben een paar keer met elkaar in de clinch gelegen en Alonso zal dit waarschijnlijk nooit vergeten.

        • + 0
        • 6 aug 2009 - 13:56
      • f 1

        Posts: 303

        Nou als je uitgelachen ben .Als je de f1 geschiedenis van Alonso neem dan zal je zien zijn teammaat/2e rijder is altijd een mindere geweest plus hij had altijd Flavio achter zich staan .Alonso had 1keer een gelijkwaardige teamgenoot en we weten allemaal hoe dat afgelopen is. Als ze samen het seizoen bij Renault hadden afgemaakt had Doornbos zeker 2 of 3 keer voor Alonso geeindigt (als ze samen de hele race hadden uitgereden)

        • + 0
        • 6 aug 2009 - 19:38
        • reprep

          Posts: 594

          @ f 1

          nou , jij wil dus zeggen dat Trulli=1 voudig gp winnaar
          en Fisichella=3 voudig gp winnaar
          minder waren dan Alonso.

          vergeet niet dat Trulli in 2004 meer punten had dan Alonso voordat hij ontslagen werd

          en dat Fisichella en 2005 een betere seizoen start had.

          ik ben zelf overigens wel fan van Alonso , maar om nou Trulli en Fisico af te schilderen als de mindere , vind ik niet.

          maarja dit is gewoon mijn mening hoop dat je het respecteert

          • + 0
          • 6 aug 2009 - 22:34
          • f 1

            Posts: 303

            Ik respecteert iedeer zijn mening.Had het denk ik iets anders moeten schrijven Trulli/Fisichella waren zeker niet minder dan Alonso maar die hadden Flavio niet 100% achter zich staan .Want de situatie van 2004 met Trulli is een vreemd .Maar naar mijn meining als Alonso voelt dat iemand hem te veel benaderd in de f1 sport(team) trek die aan de bel . Dat is hem bij Mc laren niet gelukt PS Vind Alonso zeker geen slecht coureur alleen de achterbakse streken stellen mijn altijd diep terleur

            • + 0
            • 7 aug 2009 - 09:25
  • Gard

    Posts: 863

    Mooi zo ik hoop dat hij nu niet zoveel pech meer heeft want racen kan hij wel.Succes Robert!

    • + 0
    • 6 aug 2009 - 11:40
  • Niels G60

    Posts: 229

    Tjah dat weet je nooit he, tot ze tegen/naast mekaar gereden hebben. Rijden kan deze jongen cker weten wel!

    Ben benieuwd! Hoop dat die nu een beetje beter auto heeft! Ziet dr iig goed uit! :D

    • + 0
    • 6 aug 2009 - 13:52
  • nee gaat hem niet worden robert alonso de oortjes wassen. dan had hij nu nog wel in de f1 gereden. hij is idd snel en goed en had hem ook graag bij renault gezien. hij zal zeker beter zijn dan nelson dat 100%.

    • + 0
    • 6 aug 2009 - 16:11

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar