Doktoren vrezen voor einde racecarrière van Massa
- Gepubliceerd op 27 jul 2009 16:10
-
34
- Door: Rob Veenstra
Dokter Robert Veres vertelde aan de lokale media: Hij heeft wat schade opgelopen aan zijn linkeroog. We weten niet of hij ooit nog in staat zal zijn om te racen. Tevens werd bevestigd dat de operatie van afgelopen zaterdag het leven van Massa redde.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (34)
Login om te reagerenPosts: 1.748
Tja Alonso gefeliciteerd je rijdt vanaf 2010 bij Ferrari.
Posts: 7.177
pfff... Wil iedereen eens op houden met die roddels? Het zijn Roddels en hoevaak zijn roddels niet waar geweest?
Posts: 863
Wat een rot opmerking.Het is niet eens zeker dat hij nooit meer F1 rijd en jij plaatst zo\'n opmerking.Waarschijnlijk geen fan van Massa.En nu niet vertellen dat het cynisch of wat dan ook bedoelt is.Ben zelf ook geen fan van Massa maar ik hoop dat hij weer gaat racen
Posts: 1.748
Ik geen fan van Massa je moest eens weten ik in hard en nieren een Massa fan.
Posts: 7.177
Zo hallo het is toch erger dan ik dacht... Ik hoop dat het goed komt. Maar ik zou het echt super jammer vinden als hij door dit niet meer kan racen... En trouwens die wiel die los schoot he bracht minder in gevaar. Bij brawn kwam het tegen iemand aan hoe of wat gaat daarmee gebeuren.
Posts: 2.195
dat zou toch wel triest nieuws zijn ... racen zit dan in je bloed , zal pijn doen om daar afscheid van te moeten nemen, zeker op zon lullige manier.
maar ik denk dat het belangrijkste is dat hij er weer helemaal bovenop komt , dan is wel of niet kunnen racen bijzaak ..
sterkte Massa!
Posts: 2.567
IK BEN (OOK) BANG VAN WEL!!
Mijn gedachten zijn bij Felipe en bij zijn vrouw(Rafaela) die momenteel in verwachting is van 5maanden
ik wens je heel veel STERK!!
mijn landgenoot
Muita boa sorte Deus esta contigo!(portuguees)
rafael
Posts: 271
Gaat wel meevallen denk ik, let maar op jongens hij gaat echt wel weer racen vroeg of laat. (hoop ik)
Posts: 164
Sterkte Massa,
en daarmee gaat Silly Season weer hard verder. Volgend jaar toch twee andere coureurs bij Ferrari?
Hoe graag ik als Ferrari fan ook Alonso in die rode bolide wil zien....niet op zo\'n manier.
Posts: 287
Juist!
Mag dan wel een Alonso-Fan zijn
Dit gun je niemand.
Posts: 29
Ahhhhhhhhhhhh neeee, Ik hoop dat dit niet echt gaat gebeuren en massa gewoon over over een paar maanden gaat racen. En wat gebeurt er met BGP?\" heb nog niks gehoord van fia over hun wagen.
Posts: 18.535
Ik hoop ten zeerste dat hij nog kan rijden, echt waar.. Het zou echt lullig zijn dat ie zo moet stoppen, kijk bv naar Zanardi, die heeft zijn benen verloren en die rijdt nog races! Als je dan op zo een domme manier je carrière moet beëindigd zien, is dat wel heel jammer.. Sterkte Felipe, mijn gedachte zijn in de eerste plaats bij je vrouw en aankomend kind
Posts: 12
Nu verlaat ie de F1 al een held, anders had ie deze klasse verlaten als een watje zonder echte prijzen. Lullig voor hem, maar ik zal hem niet missen.
Hopelijk zetten ze er wel een fatsoenlijke vervanger in de wagen.
Posts: 44
wat een belachelijke uitspraak
jij bent zeker een echte fan , waardeloos mannetje
Posts: 178
Kansloos figuur. Is het niet jammer dat een van F1\'s grootste pispaaltje er misschien niet meer bij zal zijn?
Massa is voor mij nog steeds de meest ondergewaardeerde coureur.
Posts: 2.635
miss was het beter dat jij hier niets poste......trekt namelijk op niets van je zegt
Ruzie met je vriendin ofwat???
Miss moet je zijn biografie maar eens inlezen voordat je lult dat ie geen prijzen won.(of je zou een wereldtitel als enige prijs moeten beschouwen)
Posts: 121
Ik ga niet teveel woorden voor u opsommen , eentje is genoeg !!!!
L*L
zg Diablo
Posts: 50
Als je hem toch niet kan missen, waarom verspil je je tijd dan om te reageren? Respect voor de mensen rondom hem is hier op zijn plaats!
Ik hoop echt dat het goed komt met hem en dat hij ooit wereldkampioen word in de Ferrari, hij verdient het meer dan iedereen! Altijd ongewaardeerd, bekritiseerd en heeft zoveel pech gehad in zijn prachtige carriere!
VAI MASSA!!!
Posts: 1.748
Massa een watje. Sinds wanneer rijden watjes in de F1 wijsneus en hij heeft wel 11 GP gewonnen vriend en hij is pas 27 niet slecht voor een watje vind je ook niet. En Felipe hoort zeker in de F1 thuis en of je het nou leuk vind of niet maar hij is de vice kampioen van 2008 die volgens Hamilton mooie gevechten met hem aanging en in Interlagos een sterke race reed met moelijke condtities. En wie is beter dan Massa en zit niet in de F1. Hij heeft het Kimi Tot op heden wel erg lastig gemaakt en een watje durft echt niet niet in Monaco te scheuren en al helemaal niet in de regen dus dit is een kansloze opmerking makker zo onrealistisch.
Posts: 7.177
Zo iemand heeft het niet op Massa?
Maar hoezo zou hij het in jou ogen nu als een held verlaten? Als je hem toch een watje vind maakt een crash geen verschil om hem een held te maken.
Dus leg jezelf eens uit? Is hij nou een watje of een held? Een crash maakt geen verschil.
Posts: 11.414
Mag zo\'n dokter dat soort dingen gewoon zeggen? Hebben die niet een geheimhoudingsplicht?
Posts: 1.725
Hier vreesde ik ook al voor. Mag hopen van niet. En dan is het nog de vraag of hij zijn oude niveau nog haalt. Ook dit seizoen was hij weer geweldig bezig en stond hij als eerste achter Brawn GP en Red Bull.
Posts: 1.650
\'Wadje zonder echte prijzen... fatsoenlijke vervanger....\"
Posts: 1.650
\"klasse verlaten als watje... fatsoenlijke vervanger...\" Ik word hier helemaal pisnijdig van. Massa was nota bene reservekampioen vorig jaar een heeft diverse grand prix gewonnen; verschillende keren de pole gehaald. Je lult echt maar wat uit je bek man. Hier kan ik niet tegen. Een team als Ferrari zal heus geen watje en heus geen slechte coureur in dienst nemen, wees daar maar zeker van. Ik vind Uw opmerking laag bij de grond en op dit moment ook heel erg ongepast.
Posts: 10.412
zeer jammer dit! maar ik had al zon idee dat dit zou gebeuren. een schedel breuk is niet niks. en in de f1 komen er beste krachten op een hooft.
Posts: 103
Een twitter initiatief van o.a. Nelson Piquet: twitter.com/Forza_Felipe
Voor iedereen die een berichtje wil sturen naar Felipe Massa.
Posts: 247
Laten we toch met zijn allen hopen dat Felipe hier bovenop komt! Een vreselijke crash, en ook nog eens een waar je zelf totaal geen invloed op hebt (niet dat het anders minder erg was geweest hoor)
Ik kan mij de zorgen om het afnemen van zijn oogvermogen goed voorstellen, ik denk dat daar ook het grootste risico ligt voor wat betrefthet voortbestaan van zijn race carriere. Als ik mij niet vergis is Mika Hakkinen het bewijs dat een schedelbasisfractuur je niet je carriere hoeft te kosten. Maar het is natuurlijk complexe materie waarbij het van de breuk en de positie hiervan af zal hangen!
Ik wil Massa en eenieder die in zijn directe omgeving betrokken is heel veel sterkte wensen, en hoop oprecht dat hij weer helemaal de oude wordt!!
Noot aan de redactie; ik heb hier een tijd niet meer gepost omdat het voeren van een gezonde discussie bijna onmogelijk is geworden. Als ik over een paar tellen op \"plaats reactie\" klik krijg ik de melding dat mijn reactie wordt gecontroleerd, ik vraag mij sterk af of dit wel gebeurd, en zoja waar in vredesnaam de grens ligt want ik heb dit weekend veel, zeer ongepaste reacties voorbij zien komen die nietralleen boze reacties uitlokken(en ik kan me nog voorstellen dat je er in dit geval op ingaat ook) maar tevens afbreuk doen aan deze website (ik zou hier als adverteerder in ieder geval NIET tussen willen staan
Posts: 932
Eerst maar eens een dag of 10 wachten voor je uberhaupt conclusies kan trekken. Hij heeft wel degelijk in levensgevaar verkeert, een schedelbasis is zeker niet niks, zijn oog is zeer onzeker. Zijn herstel blijkt voorspoedig te gaan, maar hij kan pas weer racen als hij voor 100% hersteld is, zo niet is hij niet in staat de Massa te zijn die hij was. Dat kan wel eens lang gaan duren. Ik heb iemand zien schrijven dat Mika Hakinnen ook weer kon racen, die situatie is niet met deze te vergelijken. We kunnen alleen maar afwachten.
Posts: 12
Als je zoveel pech hebt in je carriere, dan is het geen pech meer. Vorig jaar had ie de betere wagen en nog wordt ie geen kampioen. Het is gewoon een kleurloze coureur.
En natuurlijk gun ik hem dit niet, maar het geeft nog wel enige heroïek aan zijn kleurloze carriere.
Posts: 1.725
jijzelf bent gewoon een kleurloos figuur.
Posts: 7.177
Pech is Pech dat heeft niks met iemand te maken.
Verder is het een mening dat jij hem kleurloos vind. Je goed recht maar geen feit. Daarnaast heb je eerder al laten merken dat je Massa niet mag. Maar geen rede om zulke onzin te posten.
Posts: 20
verschrikelijk, deze jongen heeft het hart op de goede plaats en is een van de betere coureurs van dit moment. Hij heeft na voor een bijrol te zijn aangenomen wel opgemerjete vooruitgang geboekt en wordt hopelijk nog veel beter. Ik ga een kaarsje branden voor hem, zijn carriere mag niet op zo\'n manier ten einde komen.
Voor alle respectloze die posten hier, get a life afgunst is een zonde onthoud dat goed. Een watje ben je zelf waarschijnlijk en dat bewijs je maar weer eens aan jezelf door zo te reageren.
Posts: 77
Geachte redactie, wat laten jullie je van een walgelijk verkeerde kant zien. Er wordt gevreesd voor => het is een mogelijkheid. Volledig verkeerde interpretatie van de feiten, men presenteert het hier alsof het al een feit is. Echt jammer van de titel, gemiste kans.
Posts: 1.403
Moet alles weer opgeblazen worden.? tss.. Als we maar aandacht kunnen trekken met een schokkende titel.. Cheap cheep