Vettel geeft Raikkonen de schuld
- Gepubliceerd op 26 jul 2009 16:22
-
29
- Door: Kees Schooneman
Ik had een botsing, vertelde Vettel. Raikkonen en ik raakten elkaar in de eerste bocht. Ik zat aan de binnenkant, ik had ruimte en toen reed Raikkonen tegen me aan. Dat kan gebeuren maar dat was wel de reden waarom de eerste pitstop zo slecht ging. Op een gegeven moment zat er geen gang meer in de auto, toen moest ik opgeven.
Vettel startte als tweede en was één van de favorieten voor de overwinning in Hongarije. Maar de Duitser verloor uiteindelijk twee punten op kampioenschapleider Jenson Button en zelfs zes punten op teamgenoot Mark Webber, die hem nu voorbij is gegaan in het klassement.
Vettel was vooral verrast door de snelheid van de McLaren-coureurs. Bij de start is er niets te doen om die KERS autos achter je te houden. Die gaan zo snel weg, het is ongelofelijk, aldus Vettel.
Trending nieuws
-
Uitslag F1-race Monaco op losse schroeven: zware straffen dreigen
De uitslag van de Grand Prix van Monaco ligt nog lang niet vast. Tijdens de race draaiden de stewards overuren en wer...
07 jun 2026 18:08 -
Hadjar vecht zich ondanks technische problemen naar eerste Red Bull-podium
Isack Hadjar is als derde geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco en heeft daarmee zijn allereerste podium al...
07 jun 2026 18:05 -
Antonelli glunder na nieuwe zegetocht: "Werk nog niet gedaan"
Andrea Kimi Antonelli is de nieuwe koning van Monaco. Hij hield vandaag zijn hoofd koel in de extreme chaos in de str...
07 jun 2026 17:54 -
Verstappen diep teleurgesteld: "Dit is klote"
Max Verstappen beleefde vandaag een nachtmerrie in Monaco. Hij startte op de tweede plaats, maar kwam door motorprobl...
07 jun 2026 18:26 -
Gefrustreerde Russell haalt uit na zware straf in Monaco: "Dit klopt niet"
George Russell is door meerdere straffen als veertiende geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco. De Brit reed...
07 jun 2026 19:08
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.354 reacties op McLaren
162 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (29)
Login om te reagerenRowanF1
Posts: 36
Een race incident, al ging Raikkonen flink te keer.
alonso fan
Posts: 10.412
tja dus maar goed dat rb geen 1e en 2e rijder aan wees. zoals het nu loopt zet ik alles toch op webber. bgp kan het tempo niet volgen om de auto beter te maken blijkt nu.
ives
Posts: 1.278
Raikkonen zat in een sandwich van verschillende wagens en dan gebeuren zo\'n zaken. Elke race is er bij de start wel contact. Hoop dat ze da nu niet gaan beginnen bestraffen elke race want dan wordt er helemaal niet meer ingehaald...
alonso fan
Posts: 10.412
ben ik idd met je eens raikkonen kon ook niet veel anders vandaag. zou het jammer vinden als hij een straf kreeg.
Brandje
Posts: 78
Kan gebeuren? Raikkonen duwde domweg Vettel opzij. En eerder moest Hamilton uitwijken voor hem. Raikkonen verdient een straf. Alleen moet(en) de FIA/Stewards een keer consequent zijn. In de vorige race kreeg Webber een drive-through. Nu gaan ze het incident na de race bekijken. Vreemde gang van zaken.
patrickl
Posts: 11.414
Ze gaan niet alleen snel weg. Ze winnen tegenwoordig zelfs de race!
forza bolle
Posts: 44
Net voor vettel uitviel rookte die bak aardig
waar kwam dat vandaan dan?
wel jammer voor vettel en red bull ze hadden aardig wat punten meer op bgp kunnen pakken
rafael
Posts: 2.567
Bij de start is er niets te doen om die KERS autos achter je te houden. Die gaan zo snel weg, het is ongelofelijk, aldus Vettel.
Ik zou zeggen\"Gebruikt dat ook\"\"
Diablo
Posts: 121
Laag .... ZEER laag vettel !!!
Zuiver raceongeval !!!
Hij werd zelf die richting opgedreven, wat moest hij dan doen?
Had altijd een hoge hoed voor Vettel maar hij begint in mijn ogen aan waarde te dalen
gr Diablo
Tifoso
Posts: 3.006
Ik zou zeggen lees de onderstaande zinnen nog eens:
\"Ik zat aan de binnenkant, ik had ruimte en toen reed Raikkonen tegen me aan. Dat kan gebeuren maar dat was wel de reden waarom de eerste pitstop zo slecht ging.\"
Als dat de reden van zn uitval is moet hij dan soms gaan liegen dat het iets anders is?
turbof1
Posts: 2.048
Eigenlijk hoort een straf hier niet. In mijn ogen behoort dit gewoon tot de categorie \"racing incident\" (toegegeven, een iets hardere vorm daarvan, maar ok, waar moet je lijn trekken...), maar omdat men vorige keer Webber ook hebben bestraft, is het beter om Raikkonen ook te bestraffen.
Op dit moment zit er totaal gen consistentie in de bestraffingen. Het lijkt net alsof dat elke zo een incident gebeurd, dat men een munt omhoog gooit: kop=bestraffen, munt is niet bestraffen (\"investigation after race\")
patrickl
Posts: 11.414
Het verschil tussen het incident van Webber tegen Barrichello en nu Raikkonen tegen Vettel is misschien dat Webber achter Barrichello lag en dat Raikkonen voor Vettel zat.
De auto die voorop rijdt krijgt altijd veel vrijheid om andere auto\'s opzij te zetten.
Ander verschil is overigens dat Vettel nog makkelijk naar rechts kon en dat Barrichello al helemaal tegen de rand aan zat.
Ik dacht bovendien ook dat Raikkonen uit moest wijken voor iemand (Webber?).
Het is jammer dat we de stewards zich in dit geval eigenlijk nauwelijks uitspreken. De officiele beslissing over Raikkonen tegen Vettel en Hamilton zegt doodsimpel dat ze op basis van filmbeelden en een gesprek met de coureur vinden dat het een race incident is.
fialive.fiacommuni(...)n09_document_43.pdf
Tifoso
Posts: 3.006
De titel is wat de auteur ervan maakt om zoveel mogelijk lezers te trekken. Wat hij daadwerkelijk zegt is datgene wat ik hierboven naar voren heb gehaald.
Sparrow
Posts: 3.592
Raikonen werd idd gesandwitched door de RB\'s en kon geen kant op. Zie hier startfilmpje op 0.20/0.21 ; www.youtube.com/watch?v=aDaYAvNHV6A
Denk dat de Hr. Vettel zelf ook ff moet kijken voordat ie Kimi ergens van gaat beschuldigen..... beetje jammer!
mister S
Posts: 298
ik vind raikkonen echt een appart mannetje. Als je denkt dat hij niet gemotiveerd is laat hij het tegenovergestelde zien, om naarder hand weer slecht te presteren. Deze race deed hij het goed, hoewel hij er bij de persconferentie niet echt vrolijk uitzag. Raikkonen is zo iemand die teleurgesteld is als hij geen 1e word. goede instelling, maar niet altijd even handig. hij reed bijvoorbeeld zijn laatste rondje het snelst. zeker om de race iets leuker voor hem te maken ofzo.
patrickl
Posts: 11.414
Ik zit nog even de herhaling te kijken, maar ik vraag me toch af of Raikkonen er uberhaupt wel wat mee te maken had dat Vettel zo slecht ging.
Vettel kon na dat incident met Raikkonen op zich prima mee komen met Kovalainen. Pas later toen zijn auto begon te roken kreeg hij problemen met de snelheid.
Vettel zit in de interviews ook weer te zeiken over KERS. Dat begint zo langzamerhand ook wel een beetje irritant te worden.
Steeltje
Posts: 65
Zoals jullie misschien allemaal gezien hebben slipte iedereen in de eerste bochten als ze uit de pits kwamen. Is zelfde situatie natuurlijk. Dus is gewoon race-ongeval.