Gewichten Grand Prix van Hongarije
- Gepubliceerd op 25 jul 2009 20:01
-
13
- Door: Kees Schooneman
Uit de top tien valt ook te zien dat kampioenschapleider Jenson Button bijna 10 kg zwaarder dan de rest uit de top 10. Ook Kazuki Nakajima is vrij zwaar. De zwaarste coureur van het veld is Rubens Barrichello met 689 kg.
Bij Felipe Massa staat geen gewicht aangegeven aangezien de Braziliaan tijdens de kwalificatie is gecrashed en niet deelnam aan de top 10 kwalificatie.
1. Alonso - 637.5 kg
2. Vettel - 655.0 kg
3. Webber - 652.0 kg
4. Hamilton - 650.5 kg
5. Rosberg - 654.0 kg
6. Kovalainen - 655.5 kg
7. Räikkönen - 651.5 kg
8. Button - 664.5 kg
9. Nakajima - 658.0 kg
10. Massa - * geen gewicht
11. Buemi - 671.5 kg
12.Trulli - 671.3 kg
13. Barrichello - 689.0 kg
14. Glock - 679.2 kg
15. Piquet Jr. - 667.7 kg
16. Heidfeld - 658.0 kg
17. Fisichella - 680.5 kg
18. Sutil - 683.5 kg
19. Kubica - 666.0 kg
20. Alguersuari - 675.5 kg
Trending nieuws
-
Mercedes stapt naar FIA en kondigt ingrijpend protest aan
Het team van Mercedes wil ook in beroep gaan tegen de uitspraak van de FIA na het protest van Alpine. De Franse renst...
15 jun 2026 11:22 -
Verstappen velt hard Red Bull-oordeel: "Zijn het vierde team"
Max Verstappen maakt zich na de Grand Prix van Barcelona weinig illusies over de huidige verhoudingen in de Formule 1...
15 jun 2026 13:22 -
Red Bull kondigt belangrijke updates voor Verstappen aan
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft een groot updatepakket aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk. In Barc...
15 jun 2026 10:46 -
'Red Bull voelt gevolgen van vertrek Newey nog steeds'
Volgens Nico Rosberg kampt Red Bull nog altijd met interne problemen die zijn veroorzaakt door het vertrek van Adrian...
15 jun 2026 12:09 -
Wolff vreest voor de titel na nieuwe Mercedes-problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich zorgen over de huidige situatie bij zijn team. In Barcelona wisten ze voor he...
15 jun 2026 12:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.674 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 2.049
5 kilo aan benzine, hoeveel ronden kan men daar mee doen ?
Posts: 320
1 rondje kost gemiddeld 3 tot 4 kilo brandstof. Alonso, 637 kilo, zal na een ronde of 8, 9 of 10 naar binnen komen. Dat zal denk ik 3 a 4 ronden eerder zijn dan de volgende namelijk Hamilton, 650 kilo. Daarna volgen een ronde later de jongens met 655 kilo gewicht etc. etc.
Posts: 11.414
Voor dit circuit is het volgens ander sites eerder iets van 2,1 kg per rondje.
Alonso zou dan tegen ronde 13 binnenkomen, Hamilton 19 en Barrichello 37 (!).
Posts: 11.414
Meestal iets van twee rondjes. Hoezo?
Alonso is geschat op een pitstop voor rondje 13. Mag hopen dat hij dan vastzit achter Buemi of Trulli ofzo.
Wel weer bizar dat Webber weer het hele weekend sneller is dan Vettel, maar als het er dan om gaat dan laat hij zich toch weer kloppen. Lijkt wel of Vettel die druk gewoon nodig heeft ofzo en dat hij dan net een tandje bij zet.
Posts: 3.007
Ben benieuwd hoe dit morgen voor Button uit gaat pakken. Als Kimi en de McLaren nou punten bij Button weg houden dan kan het over een paar races weer spannend worden.
Vettel zwaarder en toch voor Webber, klasse maar pakt niet goed uit omdat hij nu aan de vuile kant moet starten.
Posts: 349
Tja logisch dat ze bij Brawn de wagens nu wat meet voltanken.
Iets wat ze bij Renault bij lange na niet doen (Alonso).
Verder is de top 10 wel redelijk normaal.
Posts: 15
ziet er naar uit dat de update\'s van brawngp wel helpen 10 kilo of meer zwaarder dan de rest van de de top 10.
hoop dat jenson button de race gaat winnen
Posts: 6
Zozo is nogal wat 20 kilo minder dan de rest hoe lang wil hij hiermee rijden alleen rechte stuk ofzo hahaha.
Massa Sterkte man. Niet mijn favo maar dit gun je niemand....
Posts: 339
Lees net dat Alonso op een 3 stop strategie staat. Ben benieuwd wat hem dat gaat brengen. Hij hoeft maar achter een zware of een KERS auto komen na de pits en hij kan fluiten naar een podium. Inhalen gaat immers niet op deze baan.
Hoop dat het goed komt!
Posts: 11.414
Ik had nog de hoop dat hij slim bedacht had om een korte eerste stint op supersofts te doen en dan een lange op de primes. Dan komt hij ook niet vast te zitten achter de middenvelders (want die gaan dan net zo snel als Alonso zwaarder zou zijn in zijn middelste stint).
Als hij een stop extra doet op een baan waar je niet kan inhalen dan wordt het dus haast zeker niets.
Hij moet echt bij zijn eerste stop zorgen dat hij niet achter Trulli of Buemi vast komt te zitten. Overigens ook al niet achter Hamilton of een Red Bull bij de start.
Posts: 932
Wat heeft Alonso hier nu aan. Dit is duidelijk een actie in de vrom van we moeten op pole komen anders kunnen we het schudden op dit circuit. Had Alonso dit niet gedaan was hij ergens op P8 beland. Tis duidelijk een alles of niets poging. Brawn zakt steeds verder weg. Ik hoop voor Button dat hij voldoende marge heeft, maar ik twijvel hier aan. Ook Toyota weet het weer dat jaar niet te gaan maken. Het lukt Glock maar niet omTrulli maar niet definitief
Posts: 10.412
nee je Nelson ging lekker vandaag? ik denk dat je vanaf nu maar fan moet worden van een ander. briatore was duidelijk niet zo blij vandaag. hij ging al weg voor Nelson over de streep ging. normaal blijft een team baas toch tot einde race.
Posts: 11.414
Die demonstratieve aftocht van Briatore was echt totaal respectloos. Wat een onvoorstelbare klier is die vent toch.
Alonso moet echt weg bij die prutsers. Of beter nog, Briatore eruit.