Mark Webber pakt allereerste Grand Prix-overwinning
- Gepubliceerd op 12 jul 2009 15:39
-
67
- Door: Dennis Roke
Start
Tijdens de opwarmronde maakt Alonso een klein foutje. Hij spint bij het uitkomen van de NGK chicane, maar mag zijn plek opnieuw innemen. De start verloopt nogal incidentrijk. Webber verkoopt een tik aan Barrichello die een betere start heeft gemaakt. Na de eerste bocht is het Barrichello die de leiding pakt, voor Webber, Kovalainen, Massa en Button.
Hamilton maakt een superstart en lijkt de leiding te kunnen pakken in de eerste bocht. Hij raakt echter de voorvleugel van Webber en moet naar de pits om een lekke band te laten vervangen. De Brit hervat de race als laatste op bijna een ronde achterstand.
Ronde 9
Er ontstaat een mooi gevecht tussen Vettel en Massa. De jonge Duitser probeert wat hij kan, maar komt er vooralsnog nog niet voorbij.
Ronde 12
Pech voor Webber: de Australiër krijgt een drive through-penalty wegens de tik die hij aan Barrichello gaf bij de start.
Ronde 19
Bourdais is even naast het circuit geweest. Hij komt op het rechte stuk achterop weer op het circuit terecht maar vind geen tempo meer. De Fransman komt binnen en stapt uit. Op vrijwel hetzelfde moment komt Webber binnen voor zijn eerste pitstop.
Ronde 23
Raikkonen komt binnen voor zijn eerste pitstop en keert terug op de baan als derde. Ondertussen zorgt Sutil voor een klein stuntje; hij ligt tweede.
Ronde 27
Sutil maakt een pitstop, maar al zijn hoop op wat punten gaat in rook op als hij bij het uitrijden van de pitstraat in aanraking komt met Raikkonen. De wing-endplate is kapot en de Duitser kan opnieuw naar de pits voor reparaties.
Ronde 33
Er zit geen snelheid meer in de Ferrari van Raikkonen. Hij lijkt motorproblemen te hebben en moet al snel opgeven in de pits.
Ronde 51
Button maakt zijn laatste pitstop en doet goede zaken: hij komt terug op de baan voor zijn teamgenoot.
Finish
Mark Webber wint overtuigend zijn eerste Grand Prix. Teamgenoot Sebastian Vettel maakt er een dubbelzege van. Massa pakt de laatste podiumplek. Rosberg pakt na een puike strategie een mooie vierde plek, voor de beide Brawn GP's. Alonso en Kovalainen verdelen de laatste punten. Grote verliezers van de dag zijn Sutil (15e) en Hamilton (18e).
WK-stand
Button consolideert zijn leiding in het kampioenschap, maar daarachter is het nodige veranderd. Barrichello is de grote verliezer, hij ziet zowel Vettel als Webber aan zich voorbij komen. Ook Massa stijgt met dank aan zijn podiumplek. Ook bij de constructeurs wordt het spannender. Red Bull Racing heeft inmiddels net zoveel dubbelzeges behaald als Brawn GP en nadert de kampioenschapsleider tot op 19,5 punt. De WK-strijd is begonnen!
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.506 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (67)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Volgens mij eerste lead laps van ferrari? Aardig mooie race:)
En wow die start van Mclaren echt hun kers systeem is goed!
Echt jammer voor sutil hij had echt een mooie kans voor ronde de 5e plek ofzo.
Rosberg ook netjes
en massa net zo min.
En webber wow:P en die reactie! Geweldig ik ben echt blij dat hij won.
En mooi van massa 3e en rosberg toch behoorlijk geklommen
Posts: 349
Zekere geen saaie race. Goed van Massa, Rosberg.
Jammer van BGP en ook Sutil.
Gefeliciteerd Mark !
Posts: 11.414
Webber echt heel erg strak. Zelfs met een stop en go. Vettel echt zoek gereden.
Heel grappig om die 4 KERS auto\'s zo om die Brawns en Red Bulls heen te zien zwermen. Dom van Hamilton om zijn band zo lek te rijden. Had een mooie race kunnen zijn voor hem.
Brawn moet toch wat gaan doen aan hun strategie. Ze lijken me toch wat te voorzichtig geworden. Die 3 stops races dat werkt toch gewoon nooit?
Piquet eindelijk een goede startpositie en wat is het resultaat? Het ligt dus niet alleen aan de kwalificatie. Weer een excuus om zeep geholpen. Hoeveel nog te gaan?
Posts: 103
Ga toch eens lekker op een andere coureur zeiken dan op Nelson! Er zijn coureurs die het slechter doen dan hij. Hij had een probleem aan het begin van zijn race, maar de rest van de race had hij gewoon een prima tempo. Helaas is renault niet zo goed in het bedenken van een goede strategie, zoals we vandaag weer zagen bij Nelson. En dat hij vandaag langzamer was dan Alonso: Nelson had NIET de nieuwe updates die Alonso wel had. En wat is het onderwerp dit weekend bij Renault: Het goed werken van de nieuwe updates. Zo\'n 8 tienden winst per ronde! Kortom: je kan het Nelson niet aanrekenen dat hij langzamer was dan de meest fantastische coureur ter wereld!
Posts: 932
Je kunt echt concluderen dat je tot de niet F1 kenners behoort.
Wanneer leer je nu eindelijk eens naar de feiten te kijken !!!!!
Voor de zoveelste keer dit seizoen had Piquet weer niet de updates die Alonso wel had. En kom nou niet aan met die onzin dat het daar niet inzit (zoals je eerder gedaan hebt) want die updates doen er alles toe. Piquet kon simpelweg niet de pace rijden die Alonso wel kon, puur en alleen door de updates. Renault heeft met Alonso een sprong gemaakt, met Nelson niet vanwege de updates. Dit keer scheelde het zeker 0,6 a 0,7 sec. Het viel helemaal op na de laatste pitstop. Alonso vloog toen hij eindelijk niet in verkeer zat. Renault zet alles op Alonso en Piquet is overduidelijk No2. Jammer want Piquet krijgt hierdoor een hoop negatieve en onterechte kritiek. Jammer van de start want dat heeft Piquet een punt gekost.
Posts: 41
Een hele diepe buiging van mij voor Mark Webber. Hij heeft met deze drive toch bewezen dat hij Vettel echt wel aankan. Great job.
Posts: 2.250
@ Jermaine: Het zijn niet de eerste, ze waren nog wel es leider dit jaar.
Hamilton heel goede start, maar teveel risico en ging van de baan... Sutil jammer, maar het was puur een race-incident, geen reden om boos te zijn op Kimi.
Webber mag Massa nu wel es een bedankje sturen, want geniaal hoe hij Barrichello ophield. En Bourdais mag het nu vergeten, het zal de keuze veel gemakkelijker gemaakt hebben voor Toro Rosso, en 2 jaar geleden werd er op precies hetzelfde moment een rijder vervangen bij hen. Dit was waarschijnlijk de evaluatierace voor Bourdais.
Posts: 18.535
mooi gedaan van Webber, bijna foutloos, van mij had die drive trough zelfs niet gehoeven, dat gebeurde immers al zoveel en het is in de start.
Hamilton had een fantastische start, push te magic button, en hoppa daar ging hij, maar dan rijdt ie lek en eigelijk heeft hij dan gewoon zijn rondjes gereden zonder dat hij dat echt wou, volgens mij.
Prachtige race van Massa en Rosberg en ook Vettel heeft deze race 2 plaatsen gewonnen en is voorbij alle KERS auto\'s gegaan, ik vind dat best knap, zeker gezien de strategie van Massa.
Brawn GP heeft vandaag voor mij nog maar eens duidelijk gemaakt dat alles op Button staat, die laatste pitstop was de eerste waar Button toevallig als laatste van de 2 naar binnen moest.
Posts: 3.471
Wat een geweldige race van Webber zeg!!! Na die pinalty had ik niet gedacht dat ie de race nog kon winnen, en dat ie uiteindelijk nog dik 9 seconden voor lag op Vettel, echt hulde hulde en hulde!
Geweldig gedaan!!!
Over de race van mijn held (Fernando Alonso): Ik had toch gedacht dat ie plekken kon winnen bij de start, maar ik was een beetje het overzicht kwijt. Middenstuk van de race niet veel van gezien of gehoord, laatste stuk enorm sterk gereden! Ook erg knap vind ik. Vooral ook omdat ie goed meekon met Rubens op het laatst. Nog 10 ronden meer en hij was er denk ik wel voor bij gekomen.
Nogmaals, super gedaan van Webber!!! Red Bull Racing heeft het goed voor elkaar. Hoop echt dat dat zo zal blijven.
Posts: 2.195
saaie race. de beloofde regen kwam niet, echt een teleurstelling. ook geen echte race om plek 1 met het gekloot van de Brawns , zowel op de baan als met de strategie. en kut dat kimi zn ferrari weer stuk gaat ><
Posts: 4.951
\'De beloofde regen kwam niet\'....als je de moeite had genomen om vantevoren op je PC even naar de www.regenradar.nl te kijken dan had je kunnen zien dat de regenbuien al ver uit de buurt waren en er hooguit wat druppels zouden kunnen komen.
Verder een strakke race en ben blij dat a) Webber eindelijk een race windt en b) Massa eindelijk ook weer eens meedoet. Verder, wat is die Sutil een ongelofelijke oen. Rijdt-ie stevig in de punten en het dan zo weggooien! Piquet en Bourdais nu maar snel dumpen, want zelfs met een mooie startpositie bakt hij e rniets van.
Posts: 1.748
Die Brawn ongeloofelijk hoe ze Jenson voortrekken fantastisch gedaan van Webber zeg met een drive-trough penalty winnen ook hebben Massa,Sutil en Rosberg het opvallend goed gedaan en Kimi waarom laat hij die Sutil er nou niet langs domme actie van de Fin en wat gebeurde er met Lewis bij die lekke band hij raakte toch beetje een saaie maar toch de moeite waard om te kijken.
Posts: 1.725
Straf voor Webber was terecht, zoals de meeste beslissingen wel zijn. Massa reed ook weer een goeie race, wordt nu vijfde in het kampioenschap, en is daarmee wederom de beste RIJDER. Al gaat het natuurlijk om de combinatie auto-rijder. Als deze trend zich voortzet, wordt het nog spannend tussen Webber, Vettel en Button. Gelukkig maar.
Posts: 1.776
Met alle respect het werd tijd dat Mark eens een keer ging winnen. Rijd momenteel constante races maar geen WK in de toekomst. Overwinning daarentegen absoluut gegund.
Posts: 11.414
Ja, hoor daar zijn de excuustruusjes voor Piquet weer.
Wie heeft het over Alonso?
De smoes van Piquet was dat hij punten zou gaan scoren ... mits hij maar in Q3 kwam. Tsja. Niet dus.
Wat dan ook weer in en in schattig is is dat jullie precies het tijdverschil tussen Alonso en Piquet verklaren door ... updates. Helemaal niet relevant dat Alonso altijd gewoon gemiddeld 4, 5 of 6 tienden per ronde sneller is?
Maar goed, Hongarije lag Piquetje vorig jaar wel aardig. Misschien dat hij daar dan een keer geen excuses nodig heeft.
Posts: 2
Congrats to Webber, verder redelijke race opzich toch wel regen gehoopt, maar zo was het ook wel te doen! wat een start van Hamilton trouwens, jammer dat z\'n band lek ging, ik denk dat als z\'n band niet lek was gegaan de leiding \'op dat moment\' voor hem was, aangezien zijn band al lek was voor de eerste bocht waardoor hij weid ging. we\'ll never know. dit maakt het seizoen tenminste spannender! erg jammer ook voor Sutil maar that\'s racing.
Posts: 7.177
Patrickl moet gewoon een keer stoppen met het zuren over rijders. Zelf zou hij het echt niet kunnen dus moet hij ook niet minachtig praten
Posts: 3.471
Wij zouden het allemaal niet zelf kunnen, maar als je tot de groep behoord van 20 beste coureurs, dan mag je toch aannemen dat ze wel een potje kunnen sturen toch?? Piquet behoord daar nu eenmaal niet bij, hoewel ik altijd wel in de gaten houd waar Piquet zich bevind enzo. Ik gun het hem wel. En ik lees ook al smoesjes enzo van: Alonso heeft wel de updates en Piquet niet... Alonso is in elke race 5 tiende sneller...Met of zonder updates. Ik verbaas me erover dat de updates die Renault heeft toegepast, dat die echt zo goed werken. Ik hoop echt dat het niet alleen deze race was dat Fernando zo goed mee kon komen op het laatst.
En @ Jermaine: Wil je eens even gaan letten op je spelling en taalfouten? Ik kan er soms echt geen wijs uit. Misschien zeg je goede dingen, maar vaak kan ik dat niet ontcijferen.
En je zeurt altijd over feiten die wij zogenaamd niet hebben waarom Massa niet beter is als Kimi... Kimi is kampioen, Massa niet. Kimi heeft zich allang bewezen bij McLaren, Massa komt nu pas uit de verf. En vertel mij wie hij vorige race heeft ingehaald. Ik kan er geen opnoemen. Het is dat de Brawns terugvielen, anders was Massa ze niet voorbij gekomen. Zelfs Vettel is hem voorbij gekomen. Wat een inhaalkoning is die Massa zeg. Hulde voor Fernando dat ie met die MacDonalds auto toch nog punten heeft weten te scoren. Nadat ie los was van iedereen was Alonso de snelste op de baan!
Ik begin me mateloos te irriteren hoe jij Massa altijd verdedigd, en hoe je over hem praat. Fan zijn is leuk, maar als het minder gaat, dan hoef je hem nog niet de hemel in te prijzen, over wat ie in het verleden heeft gepresteerd!! Terwijl wij niet over het verleden mogen praten.
Posts: 7.177
Nee ben ik eens hij is niet snel. Alleen is het op de manier dat je het zegt.
En dat is nou net mijn punt. Massa van 2005 rijd niet de massa van 2009 rijd. Daar oordeel je een rijder op. Wat boeit het dat iemand kampioen is? Dat Maakt hem niet beter in dit jaar of het jaar daarvoor.
Dat is een feit. Kijk zoals nu. Massa staat nog steeds voor. En massa doet het beter dan kimi. Hij krijgt geen extra punten omdat hij het in 2007 voor elkaar heeft gekregen kampioen te worden. Je hoort gewoon een rijder te oordelen op hoe hij nu rijd. En niet een jaar geleden.
Dat zijn feiten.
En in verdedig massa omdat jullie niet normaal op rijders kunen reageren. Als jullie normaal reageren dan reageer ik normaal simpel zat hoor. Niet zo meoilijk te begrijpen niet?
EN Ja Alonso heeft het goed gedaan met die snelste ronde gen twijfel mogelijk en hij is een goeie rijder. Hoor je mij anders zeggen dan?
En als je je zo aan irriteert moet je gewoon normaal reageren en gewoon op dit jaar oordelen. Want jullie oordelen op andere jaren.
Posts: 985
Scorebord journalistiek Jermaine...
\"Massa staat nog steeds voor. En massa doet het beter dan kimi.\"
Posts: 7.177
wil je zeggen van niet dan ;)
Posts: 985
Als je alleen naar het puntentotaal kijkt heb je helemaal gelijk..
Posts: 178
Resultaten 2007 - 2009
Titels:
R: 1
M: 0
Overwinningen:
R: 8
M: 9
Poles:
R: 5
M: 12
Podiums:
R: 19
M: 21
Punten:
R: 195
M: 213
Massa doet dus niets onder voor Raikkonen.
Posts: 7.177
Handig lijstje:)
Posts: 985
Is toch nog steeds kijken wat er op het scoreboard staat?
Posts: 178
Ja dus? Resultaten zeggen genoeg, toch blijft men hier roepen dat die jongen niets kan. Ik vraag me dan toch af wie er dom bezig is.
Kijk waar Hamilton en Alonso staan, wat die met een rot auto doen wordt de hemel in geprezen. Dat Massa 5e staat in het kampioenschap, achter de toppers van dit jaar (ook met een slechte wagen) telt blijkbaar niet mee? Nee dat is allemaal geluk, net als dat hij vorig jaar bijna kampioen werd. Oh nee sorry, resultaten uit het verleden, mogen we het niet over hebben. (Behalve als we negatief willen zijn, dan mag alles er bij gehaald worden.)
Allemaal geluk, die resultaten van hem, want hij kan nou eenmaal niets! en daar blijven we bij!
Heh dom van mij dat ik dat niet zie.
Posts: 985
Feit is ook dat Raikkonen in zijn eerste jaar bij Ferrari Massa al te pakken had.
Feit is ook dat Massa in 2008 in een vergelijkbare situatie (als in kampioenschap) zat als Kimi in 2007, maar het toch niet haalde. En ja, hongarije was lullig, maar Japan was oerstom.
Dat soort dingen zie je niet op die scoreborden.
Verder hoor je mij nergens zeggen dat Massa niet goed (genoeg) is. Ik bedoel het valt niet te ontkennen dat hij erg gegroeid is en zeker de afgelopen twee jaar erg goed doet. Maar ik denk nog steeds dat Massa een te beperkt coureur is om op eigen kracht wereldkampioen te worden. Kwa racekwaliteiten en kwa denkvermogen.
Posts: 7.177
Eerlijk gezegd vond ik singapore meer lullig:P Dat is gewoon echt een hele erge fout geweest toen..
Posts: 7.177
Ja maar dus ook in resultaten. En ook met de snelheid in de race. Qual is kimi iets beter in dit jaar.
Posts: 11.414
Ja, daar kun je helemaal niet naar kijken. Dat is rijders beoordelen op hoe ze in het verleden reden. Dat mag echt niet!
Posts: 7.177
Nee dat horot niet! Je kan niet oordelen op iemand heo hij nu is /rijd op andere jaren omdat elk jaar anders kan zijn! Als jij het daar niet mee eens bent begin ik echt telkens meer twijfel over je kennis te krijgen! Stel he jij hebt vroger beroofd ofzo. En je bent nu helemaal veranderd en je doet nu echt goed enz. Hoe zou jij het dan vinden dat mensen je oordelen op die overal? Inplaats van wat je nu voor goeds doet?
En ga niet liegen om eigenlijk op een manier het gevoel te krijgen dat je gelijk hebt want dat zie ik je echt doen..
Posts: 3.471
Haha, GE-NI-AAL die opmerking!:P
En het commentaar wat mensen geven, is vrijwel altijd in het verleden. Niemand kan namelijk de toekomst voorspellen Jermaine!
Posts: 7.177
Deze reactie meen je gewoon niet he?
Lees ff wil je! Het gaat over het oordelen van een rijder en dan eerder jaren erbij halen! Nee niemand kan ik de toekomst kijken maar laten we kijken naar de rijders hoe ze het doen in 2009! En niet in 2004 of 2005! Zoals hier vaak gebeurt. Er is toch een behoorlijk verschil tussen dat en in 2009 kijken. Man die opmerking...:S
Posts: 125
Piquet is gewoon een paquete...
Alonso is gewoon sneller dan Piquet...Piquet is een rijder die een goede auto onder ze reet moet hebben om mooie dingen te laten zien...
Wat betreft de updates...Olaf twijfelde zelfs of het wel een nieuwe motorkap was en de voorvleugel zag er hetzelfde uit....Dat brengt je nooit 7 a 8 tienden per rondje...Maar als jullie daar in geloven be my guest....
Posts: 7.177
Tuurlijk is Alonso sneller. Niet alleen omdat hij die updastes heeft en een voorkeur krijgt in alles. Maar gewoon omdat hij sneller is alleen is er wel ene bepaalde manier waarop je dit kan zeggen. Zeg het zoals Patrickl of zeg het gewoon normaal... Ik bedoel hij zou iedereen van deze site eruit rijden dus waarom zo disrespectvol?
Posts: 932
Hou toch op met je onzin. Alonso heeft zelf toegegeven verrast te zijn over de werking van de updates. Hij zegt letterlijk dat niet altijd alle updates zo\'n verschil brengen maar deze keer was het aanzienlijk. Ik wordt zo langzamerhand moe van al die gasten die beweren dat het niet helpt. Waarom dan al die updates gedurende het seizoen ? Het is een sport waarin het draait om tienden van seconden. Zeker dit jaar is 0,4sec het verschil tussen p5 of p15.................en maar beweren dat het hem daar niet in zit. Hoe blind kunnen jullie zijn.
Posts: 103
@MarlboroFA: Dus jij hebt meer vertrouwen in Olav Moll dan in Pat Symonds, Bob Bell en Fernando Alonso? Wat die laatste drie zijn de personen die erg enthousiast zijn over de updates.
@Patrickl: Nelson had voor de race al gezegd dat het moeilijk zou worden als er niks zou gebeuren om in de top 10 te komen, simpel wel omdat zijn auto niet snel genoeg was.
http://www.motorsport-total.com/f1/news/2009/07/Piquet_Druck_und_zwei_verschiedene_Autos_09071216.html
Posts: 287
Piquet Jr. moet het gewoon hebben van z\'n naam.
Gwn een sponser trekker.
en Renault weet dat Alonso het in zich heeft om te winnen en daarom heeft hij eerder de updates.
en zeg nou zelf heeft piquet jr. in die 2 jaar F1 iets laten zien?
Behalve hockenheim vorig jaar..
1 raceje van de 37?
kom op zeg
DUIDELIJK : DUMPEN.
Gr m.
Posts: 11.414
@go-ricardo
Ja lekker om je alvast voor de race te gaan lopen indekken dat het niets gaat worden. Self fulfilling profecy noemen ze dat.
@renzo,
Jullie zijn het die over Alonso beginnen.
Je zult echt (weer) met een ander excuus moeten komen.
Als je het dan toch zo nodig over Alonso wilt hebben. Je moet wel even beter lezen. Niemand zeg dat het \"niets\" uit maakt, maar het is wel erg triest om 100% van het verschil tussen Alonso en Piquet op een minimale update af te schuiven. Zal die update 2 of 3 tienden schelen. Dat zou dan inderdaad een hoop zijn. De rest blijft gewoon het standaard verschil tussen Alonso en Piquet.
Posts: 11.414
Wie heeft het in vredesnaam over 2004-2005?
Posts: 3.471
Tja Patrickl, blijkbaar zit Jermaine met iets totaal anders in zijn gedachte te spelen.
Posts: 7.177
JIJ! Jij oordeelt Massa over andere jaren. Jij wilt niet naar dit jaar kijken om te zien hoe of wat! Je wilt niet kijken hoe Massa in 2009 rijd omdat je vinmd dat hij andere jaren slechter reed! Jij oordeelt Massa op andere jaren dan nu!
Posts: 3.471
Zeiken over andere jaren doet iedereen hoor!!! Kijk hoeveel mensen het over de tijd van Aryton Senna hebben. Hoe goed hij wel niet was etc etc. Dat hij de beste was... Nou, dat vond ik wel meevallen.
Posts: 7.177
Ja maar die is overleden. ik heb het over de kwaliteiten van een rijder die beoordeelt worden op andere jaren. Terwijl dat niks zegt over dit jaar
Posts: 1.052
Leuk dat het weer eens over Massa gaat :) Best saai als hij weinig fouten maakt he? Maar we moeten wat te zeuren hebben over die jongen. Haha lekker blijven bitchen dat hij niet kan racen.... en lekker ontkennen dat hij het voor het zoveelste jaar toch weer heel goed doet, zelfs met het materiaal dat hij dit jaar heeft... maar, feit: Hij is nou eenmaal een slechte coureur dus daar blijven we bij!
Yeah, fantastisch... keep up the good work met de reacties hier! Lekker negatief, en vooral bij je standpunten blijven.
Posts: 7.177
Nee eigenlijk niet zo leuk:P
En sarcastiese reactie neem ik aan:P?
Posts: 3.471
Massa is net als vorig jaar gewoon enorm aan het groeien en zijn kunnen. Dat kan niemand ontkennen. De discussie over Massa die tegen Jermaine word gevoerd is gewoon puur en alleen tegen hem. Omdat hij altijd koste wat kost Massa wil verdedigen.
Posts: 11.414
Ik snap overigens het nut van de hele discussie over Massa vs Raikkonen niet. Het gaat er nou juist om dat Massa een prima 2e rijder zou zijn naast Alonso.
Ik denk toch dat iedereen wel in kan zien dat Raikkonen op het moment chronisch onder zijn kunnen presteert (afgezien nog van het feit dat zijn auto elke race wel een defect heeft) en dat bovendien niemand Raikkonen als een tweede rijder kan zien.
Overigens als Jermaine het dan per se over 2004 - 2005 moet hebben. Hoe bewijs je dat Massa nu beter is dan in 2004? Het ligt gewoon aan de auto ...
Posts: 7.177
dat is nou precies het probleem! Je onderschat massa behoorlijk je verwacht dat hij niet zo snel is en Alonso niet aan kan. Je weet dit niet en je oordeelt maassa telkens slecht
Posts: 11.414
Tsja, Alonso heeft daadwerkelijk laten zien dat hij het allerbeste uit een auto kan halen en dat hij twee keer kampioen kan worden. Raikkonen ook en Hamilton ook.
Massa niet.
Ik beoordeel Massa overigens helemaal niet slecht. Het probleem is dat jij hysterisch wordt als iemand het lef heeft om te beweren dat Massa niet de allerbeste allertijden coureur allertijden is.
Posts: 1.052
Kampioen of niet, Raikkonen haalt al tijden (2 jaar) niet meer het beste uit de auto, Massa wel.
Posts: 11.414
2 jaar is echt onzin. In 2007 was Raikkonen duidelijk stukken beter dan Massa. Hooguit de eerste paar races niet toen hij nog moest wennen, maar die vallen dan niet in je \"2 jaar\" dus.
Eerste 5 races van 2008 was Raikkonen kampioenschapsleider. Ook de aan het einde van dat seizoen was Raikkonen duidelijk beter.
Dit jaar valt er eerlijk gezegd geen moer van te zeggen, want ze hebben bij Ferrari gewoon geen werkende auto en in het begin van het seizoen ook geen strategie. Het is al heel wat dat Raikkonen zich vaak voor Massa kwalificeert. Ook al gaat dan tijdens de race vaker dan niet zijn auto stuk.
Posts: 7.177
2 jaar bedoelt hij 2 seizoenen mee... 8-)
En einde van het seizoen duidelijk beter is onzin! Hij deed het goed vooral in china! Maar duidelijk beter? Onzin!
Duidelijk beter is alonso tegenover Nelson. Dat is duidelijk beter.
En nu komen de excuses van hoe of wat met raikonnen in qual. Hij doet dat goed maar qual is niet alles. In de race komt hij vaak niet aan de race speed van Massa. In snelheid en contact racen.
Dat maakt het verschil wat heb je aan ene goeie plek in qual als je het niet waar kan maken in de race?
En kimi pech. Mmm Massa melbourne waar was ferrari toen mee bezig? Ze verp[este de race voor Massa terwijl hij redelijk zwaar begon als ik het goed had en een mooie kans had op punten. China? Boem 3e en wagen begaf het (reden weet ik niet maar de wagen stopte er gewoon mee)
Massa kent zo ook de pech. En he wacht eens even! Afgelope jaar zei ik hetzelfde over massa met pech. En toen kwam jij telkens met een weerwoord over de pech die massa had. Je vond het maar smoesen. En nu gebruik je het zelf. Wat klopt daar niet?
Posts: 1.052
Jij hebt soms best een rare verdraaide visie op de werkelijkheid, De ferrari van Massa is dit jaar toch echt net zo vaak stuk gegaan als die van Raikkonen. Is het niet? Kwalificatieduel staan ze ook gelijk volgens mij? Kimi staat wel 12 punten achter Massa.
Tjaa, ik ben geloof ik niet de enige die je vaak niet kan volgen.
Je blijft maar ontkennen dat Massa vorig jaar echt duidelijk beter was dan Kimi.
En als je het toch over pech hebt, kijk dan nog maar eens naar Massa in 2007.
Posts: 11.414
Zal ik het dan nog maar even herhalen?
\"Dit jaar valt er eerlijk gezegd geen moer van te zeggen, want ze hebben bij Ferrari gewoon geen werkende auto en in het begin van het seizoen ook geen strategie.\"
De bewering \"Raikkonen haalt al twee jaar niet het beste uit zijn auto\" wordt tegengesproken door zijn kampioenschap en een hele boel prima races in 2008 (begin en einde van het seizoen). Punt. Of je nou Massa fan bent of niet.
Van 2007 heb ik een keer een artikel gelezen van iemand die voorrekende wat er gebeurd zou zijn als Massa geen pech had gehad (en Raikkonen dan ook niet). Maakte geen moer uit. Ik geloof dat Massa er 2 of 3 punten mee opschoot.
Alleen Jermaine heeft altijd moeite om me te volgen, maar die begrijpt gewoon nooit niets. Van niemand. Alleen mede Massa fans, die begrijpt hij perfect.
Posts: 7.177
ik snap vaak zat wat andere bedoelen. Bijv Johan. Alleen bekijkt hij het normaal weet wanneer hij het niet goed heeft enz. Jij wilt hoe dan ook gelijk hebben en wilt niet toegeven dat Massa niet meer de rijder is die hij eerst was de perfecte 2e rijder. Dat was massa maar is hij niet meer.
Posts: 11.414
Bewijs maar dat Massa niet prima als tweede rijder zou kunnen fungeren.
Posts: 7.177
simpel hij doet het beter als diegene die jij altijd de eerste rijder vond?
Posts: 7.177
Hij wil altijd smoesjes hebben alleen als ik dat maak wil ik niet erkennen dat hij niet de beste is van het veld. Wat behoorlijk irritant is went dat heb ik nooit beweert. Hij wil gewoon gelijk hebben heeft ie dit niet komt hij wel weer met wat anders of reageerd hij helemaal niet. Zo vroeg ik hem een keer met een onderwerp of als het bij massa zo zou zijn zou ja hem dna ook zo hevig verdedigen. Kreeg geen antwoord ja of nee hij ging een heel ander verhaal bij halen..
Posts: 11.414
Lul toch niet zo slap man. Waar moet ik nou smoesjes voor hebben?
Ik zeg dat Massa een prima tweede rijder naast Alonso zou zijn. Klaar. Ik zie niet wat daar voor probleem aan is.
Je hebt inderdaad nooit beweerd dat Massa de beste rijder aller tijden is. Alleen heb ik dus nooit gezegd dat jij dat zou hebben gezegd!!!! Leer eens lezen pannenkoek en leer eens beter om te gaan met logica. Je kunt niet straffeloos elke bewering omdraaien.
Ik zeg dat als iemand beweert dat Massa dat niet is dat je dan hysterisch wordt. Dat is gewoon zo. Als er ergens een reactie is waarin niet wordt gezegd dat Massa geweldig is dan sla je op tilt.
Posts: 985
Ik heb hier eens een lijstje neergezet over Massa\'s pech in 2007. En wat denk je? Raikkonen had meer pechgevallen..
Posts: 1.052
Zeker weten van niet. Waar is je lijstje? Valt zeker te weerspreken. Onthou ook even Brazilie 2007. Zonder Massa\'s teamwork was Kimi nooit kampioen geweest.
Posts: 985
En Massa is met de hulp van Kimi in China geen kampioen geworden. En het was overigens niet meer dan logisch dat Massa Kimi zou helpen, vind je ook niet?
Dat lijstje staat hier ergens (een paar keer) in de reacties van vorig seizoen, succes met zoeken, ik blijf niet bezig
Posts: 985
Hier is je lijstje. 2 voor Kimi, 1 voor Massa. En als we Australie voor deze keer bij Massa erbij rekenen is het nog altijd 2-2. Maar vooral problemen die Massa zelf had kunnen voorkomen.
Massa:
Italie - mechanisch defect
Raikkonen:
Spanje - mechanisch defect
Europa - mechanisch defect
Verdere \'pechgevallen\'
Massa:
Australie - motorwissel in kwalificatie, 16de starten - 6de finish
Canada - zwarte vlag voor het door rood licht rijden einde pitstraat, beetje dom
Engeland - motor af laten slaan, uit pit starten
Hongarije - tankprobleem in kwalificatie, maar nog wel tijd om vliegende rondes (2 stuks) te rijden, 14de startplek - 13de finish
Raikkonen:
Monaco - fout in kwalificatie, 16de starten - 8ste finish
Tevreden?
Posts: 7.177
Wrong.
In silverstone deed de wagen het niet en kreeg hij de andere wagen. Dus niet vanwege motor afslaan. er was wat mis met de wagen.
Posts: 985
GPupdate.nl zegt: \"De Braziliaan liet zijn motor afslaan en werd de pit ingeduwd, terwijl de rest van het veld een nieuwe opwarmronde mocht rijden. De Ferrari werd in de pits weer tot leven gebracht, waarna Massa naar het einde van de pitstraat liep en wachtte op het groene licht.\"
F1today.nl zegt: \"De Braziliaan blijft staan op de grid als de andere coureurs doorrijden voor een extra opwarmronde. De pitcrew van Ferrari krijgt de bolide van Massa weer aan de praat en hij zal starten vanuit de pitstraat.\"
GrandPrix.com zegt: \"The first attempted start is aborted after Felipe Massa stalled his Ferrari. The field departs on a second formation lap while Massa\'s car is pushed away. The Ferrari crew successfully starts Massa\'s car, which he drives to the end of pitlane.\"
Van wisselen van wagen is dus geen sprake Jermaine.
Posts: 7.177
Laat me het nog 1 keer proberen! Iemand kan zich eerder bewezen hebben in dat jaar maar dat betekent niet dat het het jaar daarop goed gaat! Bewijs daarvan is Kimi.
Wat maakt het uit als je kampioen bent maar daarna niet meer zo goed bent als eerst.
En ik reageer zoals ik reageer als je minachtig praat over Massa dat hij een goeie 2e rijder zou zijn net alsof hij het niet zou kunnen wat onzin is.
Verder heb ik altijfd al gezegd massa is niet de beste maar niet zo slecht als jij hem voordoet zoals ik al vaker heb gezegd. Vergeet achtig?