FOTA vraagt World Motor Sport Council om in te grijpen
- Gepubliceerd op 12 jun 2009 15:22
-
11
- Door: Rob Veenstra
In de brief, gezien door Autosport, staat: Alle FOTA-teams delen de zorgen over de huidige situatie en zijn bevreesd voor de crisis die de Formule 1 nu wacht en zichzelf oplegt. De teams willen snel een oplossing vinden, maar mocht dat niet lukken, dan moeten ze op zoek naar alternatieve manieren om zichzelf te beschermen.
In een laatste poging om deze crisis te voorkomen staan de komende zeven dagen meerdere gesprekken gepland. We vragen om jullie steun zodat de uitkomst van deze onderhandelingen een oplossing creëren waar de gevestigde deelnemers mee kunnen leven en door kunnen gaan in hun sport met een raamwerk van goed bestuur en stabiliteit voor een duurzame toekomst voor de Formule 1.
Het is onze mening dat door de introductie van een gebalanceerde en transparante manier van bestuur zoals gedefinieerd in de in 2009 opgestelde Concorde Agreement de relatie met de FIA kan herstellen zodat we in de toekomst weer in harmonie kunnen samenwerken. Dat zou voor alle partijen het beste zijn.
Trending nieuws
-
'Mercedes verlengt contract van Russell en gooit deur dicht voor Verstappen'
Het lijkt erop dat Mercedes geen optie is voor Max Verstappen in 2027. Volgens nieuwe geruchten gaat het team van Mer...
25 jun 2026 14:47 -
'Ferrari zet FIA onder druk: Mercedes wordt mogelijk illegaal verklaard'
De spanning tussen Ferrari en Mercedes beperkt zich niet langer tot het asfalt. Volgens internationale media heeft Fe...
25 jun 2026 15:24 -
Russell kan Antonelli en Ferrari aan: "Moet kleine dingen verbeteren"
George Russell is vol goede moed afgereisd naar de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Mercedes-...
25 jun 2026 16:09 -
Aston Martin duidelijk over toekomst Alonso
Het team van Aston Martin heeft een duidelijk signaal afgegeven over de toekomst van Fernando Alonso. Over de toekoms...
25 jun 2026 14:09 -
Verstappen en Mercedes gewaarschuwd: 'Ook Ferrari werkt aan update'
Ferrari werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de krachtbron van dit seizoen. De Italiaanse renst...
25 jun 2026 13:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 37
groot gelijk. Ben benieuwd wat dit oplevert! Maar de WMSC zitten toch ook een hoop FIA-leden bij? Dan zou het dus weinig resultaat op kunnen leveren, lijkt mij.
Posts: 461
Sterker nog, volgens mij is het WMSC opgezet en onderdeel van de FIA?
Posts: 461
Na enig onderzoek kwam ik uit bij Wikipedia:
Let op zin 1: De WMSC is het krachtigste orgaan van de FIA.
The World Motor Sport Council is the most powerful body of the Fédération Internationale de l\'Automobile (FIA). It decides on rules and regulations for the FIA\'s various racing series, from karting to Formula One [1]. Its membership is chosen by the FIA General Assembly, which contains representatives from national automobile clubs (ASNs) throughout the world. It is one of two FIA World Councils; the other deals with matters such as tourism.
The World Motor Sport Council meets three or four times a year to consider proposals from specialist FIA Commissions. It has a current membership of 26, including FIA President Max Mosley and Formula One commercial rights owner Bernie Ecclestone.
Posts: 235
wikipedia is geen betrouwbare bron...iedereen kan daar zijn verhaal neerzetten...
als ik op wikipedia neer zou zetten dat bv Michael Schumacher de WMSC heeft opgericht dan gelooft dat ook iedereen...
Posts: 985
En dat past iemand anders het weer juist aan. En jij krijgt een ban.
Posts: 461
Bericht van Formula1.com:
World Motor Sport Council to consider new \'spy scandal\' evidence .
The FIAs World Motor Sport Council (WMSC) is to reconvene next week for another hearing on the McLaren-Ferrari spy scandal, following the emergence of new evidence. As a result, the referral of the matter to the International Court of Appeal has been withdrawn.
Is dan wel van 2 jaar geleden, maar wat ik er mee wil zeggen, dat als je ruzie hebt met de FIA, de WMSC ook niets voor je kan doen aangezien dat onderdeel is van dezelfde partij waar je al ruzie mee hebt, en ik geloof nooit dat deze WMSC dan onpartijdig zal zijn, gezien het feit dat Mosley zelf voorzitter is van dit orgaan.
Posts: 11.414
De WMSC is het die de regels goedkeurt. Die hebben ook de vergadering gehouden waar gestemd werd voor de 2010 regels. Blijkbaar heeft de meerderheid toen voor gestemd en niemand heeft gebruik gemaakt van zijn vetorecht om de goedkeuring tegen te houden.
Posts: 1.725
Lijkt me onwaarschijnlijk.
Posts: 11.414
Tsja en toch is het een feit dat:
- er in een WMSC vergadering gestemd is voor de 2010 regels
- dat de regels aangenomen zijn
- dat Ferrari tegen gestemd heeft
- dat Ferrari geen gebruik heeft gemaakt van haar vetorecht
Heel onwaarschijnlijk inderdaad, maar wel de realiteit.
Posts: 124
ik weet niet waar jij dat vandaan haald maar de fia drukt het buget limiet er gewoon door heen hoor de teams waren tegen ,dus als ferrari de veto wou gebruiken dan waren ze juist voor en dat zijn ze niet
Posts: 11.414
Huh?
Waar heb je het over? Ferrari is tegen de budget limiet. Die stemmen dan dus tegen de voorgestelde reglementen.
Ook voor jou overigens, lees de uitspraak van de rechter even door. Daar staat dit allemaal letterlijk in.