Massa: "Formule 1-rel is net een nachtmerrie"
- Gepubliceerd op 08 jun 2009 16:39
-
41
- Door: Rob Veenstra
De Braziliaan vervolgt: Wij als coureurs willen bij de beste teams rijden en het tegen de beste coureurs opnemen. We vroegen dat gesprek met de teams aan omdat we wilden weten wat er allemaal aan de gang is en we wilden onze mening geven. Ons standpunt is dat we in de beste klasse, dat betekent met de beste technologie, de beste teams en de beste rijders, willen rijden.
Als de wensen van meneer Mosley (FIA-voorzitter, red.) ingewilligd worden, dan staan we niet meer bovenaan in de autosport. We zakken zelfs ver weg. Daarom staan we achter de acht teams in FOTA. Ik hoop dat ze een oplossing vinden, want wij blijven het liefst in de Formule 1. Maar als Formule 1 niet mogelijk is omdat het geen Formule 1 meer is, dan stappen we over naar een ander kampioenschap.
Trending nieuws
-
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Hamilton verklaart Ferrari-comeback: "Mijn fans hebben mij gered"
Lewis Hamilton heeft zich na een uiterst moeizaam debuutjaar bij Ferrari volledig teruggevochten in de Formule 1. De ...
24 jun 2026 14:47 -
Verstappen gooit hoop op Red Bull-updates: "We hebben nieuwe onderdelen"
Max Verstappen trekt met vertrouwen naar Oostenrijk voor de thuisrace van Red Bull Racing. Op de Red Bull Ring kende ...
24 jun 2026 14:06 -
'Alonso blijft in Formule 1: Spanjaard mikt op langer Aston Martin-verblijf'
Fernando Alonso mag dan inmiddels 44 jaar zijn en worstelen met een Aston Martin die zelden meedoet om de voorste pos...
24 jun 2026 15:24 -
Racing Bulls wijst tijdelijk nieuwe coureur aan
Het team van Racing Bulls laat aankomend weekend Ayumu Iwasa de eerste vrije training rijden. De Japanner krijgt daar...
24 jun 2026 13:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (41)
Login om te reagerenPosts: 11.414
\"Als de wensen van meneer Mosley (FIA-voorzitter, red.) ingewilligd worden, dan staan we niet meer bovenaan in de autosport\"
Wat staat er wel bovenaan dan?
Op zich prima dat de rijders nu ook de FOTA gaan verdedigen, maar kom dan een keer met echte argumenten. Dan was Briatore laatst realistischer (toen hij het had over de levens van de ontslagen werknemers).
Posts: 7.177
Hij zegt wat het kan worden als de regels van Mosley door gaan. Hij denkt hetzelfde als ik. De Image van F1. F1 heeft de Image van snelheid, uniek beste rijders enz. En met die nieuwe regels gaat die image behoorlijk geschaden worden. Maakt niet uit wie dit heeft gezegd zou hebben maar ik vind dat Massa gelijk heeft. F1 is juist veel geld uitgeven enz.
Posts: 11.414
Ja en dan vraag ik dus wat er dan wel bovenaan zou staan als de plannen van Mosley doorgaan?
Nou, wat dan?
Posts: 5.746
Patrick, soms heb ik het idee dat je het gewoon niet wil snappen en punten zoekt gewoon om te zeuren.
In ieder geval zou de F1 wellicht niet meer bovenaan staan als koningsklasse van het racen, als door alle restricties de mogelijkheden van innovatie van de teams meer en beperkt worden. Wat er dan wel bovenaan staat is toch niet zo heel belangrijk, wel?
Posts: 11.414
Hoezo wil het niet snappen? Ik probeer juist iets duidelijk te maken aan de mensen die maar wat onzinnigs lopen te roepen.
Denk eens goed na, wat is dan wel de koningsklasse?
Jermaine kan het niet verzinnen en ik kan met niet voorstellen dat jij wel met een antwoord kan komen (anders dan \"nog steeds de Formule 1\")
Posts: 7.177
Dit is nou precies zijn punt. Jij wilt het niet snappen.
het gaat erom dat F1 altijd ver boven de rest zit en de klasse is waar iedereen heen wilt. heb je laatste tijd de reacties gezien van de rijders? Als die regels doorgaan denken ze ik stap dan liever in een andere klasse. puur omdat F1 dan niet meer die speciaale klasse is met alles het hoogste. Wat is daar moeilijk aan te snappen?
Het is best simpel...
En we weten niet wat het wordt dus we kunnen niet indirect zeggen dta het geen Koningsklasse is. maar als het zo blijft is het de koningsklasse met een klein beetje meer dan de rest dat is F1 niet. F1 is met alles ver erboven niet een beetje.
Posts: 5.746
Misschien is er gewoon geen nummer 2 omdat de F1 zo uniek is (nog wel tenminste). Anders krijg je gewoon nog een klasse ala GP2 of F3 of wat dan ook, met net andere autootjes, maar niets meer dat er bovenuit steekt.
Maar goed, dat is mijn mening en ik vind zelf die opmerking van Massa niet zo onzinnig. Ook mijn mening.
Posts: 11.414
Een groot GP2 team heeft een budget van 2,5 miljoen. Dat wil je toch niet serieus vergelijken met een F1 team met budget van 80 a 100 miljoen?
Serieus, er is geen enkele open wheel klasse die maar in de buurt komt qua budget, techniek of snelheid.
De auto\'s worden in 2010 met die budgetlimiet ook niet langzamer dan ze nu gaan. Ze zullen hooguit minder snel ontwikkelen dan dat ze nu doen. Maar goed dat is ook nutteloos, want dan passen ze de regels aan om de auto\'s weer langzamer te maken.
Posts: 5.746
Hoe zit het met de amerikaanse race-klasses?
Posts: 11.414
Het budget voor IndyCar is $10 a $15 miljoen (voor 2 auto\'s).
Posts: 5.746
Ok, had ik niet verwacht.
Posts: 11.414
Dat is alleen niet helemaal een eerlijke vergelijking, want in de IndyCars hebben ze een standaard motor voor een vaste prijs en een standaard prijs voor het chassis.
Posts: 7.177
Geen idee. Hoe zouden we dat kunnen weten? Maar het is een zorg die er is.
En wat maakt het trouwens uit wie er boven staat? Het gaat om de Image die verpest wordt.
Posts: 1.748
Moet je maar wakker worden he.
Posts: 4
Deze hele zaak is de schuld van het puberaal gedrag van die Mosley en de FIA. Men wil bezuinigen en dat idee word gesteund door alle teams die momenteel in de F1 werkzaam zijn, het is echter een tegenstrijdig idee, want de grootste kosten die er moeten worden gemaakt door de teams komen doordat de FIA elk jaar weer met nieuwe regels komen waardoor er elk jaar een compleet nieuwe wagen moet worden ontworpen. Neem dit jaar de KERS, daar moet je dus wel een nieuwe wagen omheen bouwen, met de balans van de auto spelen en dat is heel erg moeilijk, nieuwe banden betekent ook een compleet nieuwe ophanging en veersysteem, nu blijk dat de teams de KERS te onhandig en te duur vinden worden dus dat word verboden door de FOTA zelf. Volgend jaar een hele race zonder bijtanken, dat is makelijker gezegd dan gedaan, weer moet de hele auto opnieuw ontworpen worden, weer is de hele balans van de auto weg, en omdat tijdens de race je brandstofgebruik de balans en dus de wegligging van de wagen verandert is het gedrag van de wagen aan zeer grote verandering onderhevig. Ik weet nog niet zo net of dat de veiligheid bevorderd. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de FIA eens moet ophouden met elk jaar met regels te komen waardoor de teams miljoenen moeten uitgeven, dan word de sport vanzelf goedkoper.
Posts: 141
Ik zeg stoppen met F1 en eigen kampioenschap opstellen met fabrikanten, regels van 2004 ? Zien de auto\'s er tenminste ook fatsoenlijk uit !!! De f1 gaat langzaam dood!!!!
gr een F1 Fan
Posts: 11.414
Overigens, nog vergeten, maar de budget limiet is er nou juist om de ristricties te laten varen. Er zal natuurlijk wel wat over blijven, want er mogen geen doden vallen, maar ze zijn onder de budget limiet een stuk vrijer dan ze nu zijn.
Als je innovatie wilt zien dan zul je dus eerder wat hebben aan de budget limiet.
Bovendien, als de teams minder te spenderen hebben worden de auto\'s minder snel ontwikkeld. Dan hoeven de regels dus ook minder vaak aangepast te worden om de auto\'s weer langzamer te maken.
Dus de mensen die klagen dat de regels te vaak wijzigen zijn in feite ook voorstander van lagere budgetten.
Posts: 5.746
Ik denk zelf (mijn mening dus) dat die vrijheid er helemaal niet komt. Dat was een lokkertje om teams te laten kiezen voor een budgetlimiet.
Het idee van \'verschillende regels in 1 klasse\' is echter al van tafel en dan verwacht ik dat dat ten koste van die vrijheden gaat en niet ten gunste.
Posts: 11.414
Zo moeilijk moet het toch niet zijn om gewoon antwoord te geven. Massa doet er heel stellig over dat F1 niet meer de top zal zijn en dat er dan een andere race klasse de beste zal zijn.
Laat ik het makkelijker voor je maken. Welke raceklasse heeft nu een jaarbudget van 25 miljoen of meer.
Posts: 5.746
als alles zwart is op die ene witte na. En die ene witte wordt ook zwart geverfd, wat is dan het eerst volgende niet donkere??
Er is zover ik weet nooit een klassicicatie gemaakt, dus kan het moeilijk zijn daar antwoord op te geven. Algemeen geaccepteerd is wel dat F1 het summum, het hoogst haalbare is.
Posts: 985
Vraag 2. In welke (open wheel) klasse ontwerpen en bouwen de teams hun eigen wagen?
Vraag 2b In welke klasse rijden meer dan 3 verschillende chassis rond (om alsvast in te springen op klantenwagens)
Posts: 7.177
@patrickl
Wij weten allemaal niet hoe snel het wordt. Maar het gaat om de Image. Niet alleen om het geld maar ook om de image. Het idee alleen al dat er veel klantenchassis gaan rijden is niet wat F1 echt allerdaags doet. Wel?
Dat is al iets wat F1 niet echt hoort te hebben daarom wouden ze ook dat bijv Toro Rosso hun eige gingen maken.
Daarnaast praten ze nog met Fota over een eige race klasse. Misschien heeft hij het daar over? Dat weet je ook niet dat kan je er niet uitlezen.
Posts: 11.414
We weten niet exact hoe snel het wordt nee, maar wel dat er voor een budget tussen de 45 en 100 miljoen geen andere open wheel klasse is.
Ze zullen in 2010 sowieso sneller gaan dan ze nu gaan, want de regels blijven hetzelfde of ze krijgen zelfs meer vrijheden.
Als Massa het heeft over de nieuwe FOTA klasse dan zegt hij dat wel verdomd beroerd. Maar goed, Massa heeft zich altijd een krakkemikkig woordvoerder getoond. Het is altijd maar gokken waar hij het over heeft.
Het imago van de sport is niets mis mee. 80 a 100 miljoen is nog steeds een godsvermogen. het imago wordt meer schade toegebracht door de valse propaganda die van de teams en rijders afkomt.
Dat van dat klantenchassis is ook een \"probleem\" dat je gewoon zelf verzonnen hebt. USF1 zal toch zeker een eigen chassis maken. In het ergste geval zouden de andere twee teams misschien dan samen doen met een bestaand team en dan in een overgangsperiode (delen van) het chassis gebruiken. Big deal.
Posts: 7.177
ja 2 teams die het bijna gelijk chassis hebben is echt bijna hetzelfde als de helft van het veld zeker?
Posts: 11.414
Ja, dat het halve veld met hetzelfde chassis gaat rijden heb jij dus gewoon verzonnen.
Posts: 7.177
Wat 1 van de opties is voor 2010 is: Klantenchassis en 100 mil. Dat is 1 van de dingen die besproken waren en waar ze het meest met elkaar eens waren.
Dus waar is het verzonnen nu?
Posts: 11.414
Het is verzonnen dat het halve veld met hetzelfde chassis gaat rijden. Het zou hooguit gaan om 4 auto\'s en die zouden dan niet eens hetzelfde chassis hoeven te hebben. Die zullen het chassis overnemen van het team waar ze mee samenwerken.
Bovendien was dat slechts een voorstel. Zelfs een voorstel dat niet geaccepteerd is!
Dat jouw perceptie de realiteit is is puur verzonnen dus.
Posts: 7.177
Wat ik weet is de regel. 100 miljoen mag gebruikt worden met alleen de voorwaarde dat ze een klantenchassis gaan gebruiken. DIt kan zijn voor de teams die er nu bijv bij komen. Stel dat bijv alleen al dat allee nieuwe teams een klantenchassis gaan gebruiken?
Daarnaast 4 vind ik al aardig wat....
Nogmaals het is F1. En daar is de image van dat je tegen elkaar strijd met je eige dingen.. en als er klantenchassis komen al zijn het er 4 is iets wat niet echt bij F1 hoort. Nogmaals kom ik terug op toro rosso waar ze eerst ook over ana het klagen waren.
Hierbij ook nog eens dat het niet verzonnen is omdat jij niet weet of het 4 teams zullen zijn of alles 10 teams die erbij komen.
En 4 teams die een zelfde chassis gebruiken is al 8 wagens he. En dna nog eens dat de hoofdchassis van mclaren of ferrari wat ze ook mogen kiezen ook hetzelfde zijn.
Dat is gewoon iets wat NIET in F1. hoort simpel toch?
Daar hebben we andere klasses voor waar mensen de overstap kunne proberen te maken naar F1. (wat nu meerdere mensen door dit minder belangrijk zullen vinden als eerst)
Posts: 985
Het is niet zoals de klantenmotoren Jermaine. Er komt geen onafhankelijk chassisbouwer, die eenzelfde wagen maakt voor alle teams die niet zelf willen bouwen.
Wat het voorstel in hield was dit ieder team een nieuw team onder de hoede nam. Dus dan zouden er 4 mclarens, 4 bmw\'s, 4 ferrari\'s enz enz zijn.
Daarnaast zijn alle teams altijd vrij om zelf een auto te bouwen. Of ze zich nu houden aan de limiet of niet. Dat zal nooit veranderen.
Maar zoals partrickl al aangeeft, afgeschoten.
Posts: 7.177
Ja dat is mijn punt. Dat hoort niet een F1 team hoort hun eige shape te hebben vind ik. En gewoon een strijd tussen automerken en gewoon prive teams die gaan voor het beste ontwerp die het snelste is. Dat is waar F1 omgaat. En als die regels komen met die klantenchassis vind ik het niet zoals F1 hoort te zijn... ALleen de overweging vind ik al slecht. Dat kan gewoon niet bij F1 mijn mening dan he.
Posts: 985
Dat teams allemaal hun eigen wagen bouwen is iets van de laatste 20/25 jaar ofzo. Daarvoor was het algemeen geaccepteerd dan teams chassis overkochten (eventueel omgebouwd).
Maar om even wat eensgezindheid te tonen. Ik vind het ook mooier als er 13 verschillende wagens te zien zijn volgens jaar.
Posts: 7.177
Ja ok zo lanmg kijk ik dan ook weer niet denk ook wel dat dat toen ook wel was met het geld enz. Ik bedoel we hebben nu veel meer geld dan toen (denk ik) En ik denk dat ze toen ook niet veel anders konden doen. Maar ik ben van mening dat het onzin als ze gewoon al 8 klantenteams hebben al zijn het er 4. Dat betekent 8 auto\'s die door een ander zijn gemaakt door een team dat al bestaat. Dat is mijn punt. Mr patrick begint dat ik beweer dat het er echt komt maar dat heb ik nooit beweert ;). Ik heb het het oevr dat het eens kans is zeg ma.
Posts: 985
Ze geven nu meer geld uit dan vroeger. Maar eens snelle auto maak je niet met veel geld (het ontwikkelen gaat alleen makkelijker). Een snelle auto maak je door slim te zijn (zie BrawnGP), niet door veel geld uit te geven.
Posts: 7.177
Ben ik grotendeels met je eens hoor. Maar ik vind het wel leuk te zien welke updates er zijn hoe een team ontwikkelt wie het snelste onwikkelt. En dat snel ontwikkelen kost dan Idd veel geld. Ik bedoel ik vind 400 mil heel erg veel maar zet het op 200 mil en kijke hoeveel dat al is om te besparen. Waarom moet het opeens naar 45 mil? Of de andere optie 100 mil met klantenchassis idee. Hoe dat precies gaat moeten we nog zien natuurlijk. Ik vind het gewoon schadent aan F1.
Posts: 11.414
Nogmaals, dat van dat klantenchassis heb je compleet zelf verzonnen. Lees de voorgestelde regeling er nog even op na. Ah sorry, lezen is niet je sterkste punt.
Hoe dan ook het was een voorstel van de FOTA. Jouw geliefde team Ferrari heeft dit dus (mede) voorgesteld.
Belangrijker nog het voorstel is NIET AANGENOMEN!
Kap nou toch een keer met die dwaze aannames die je dan ineens als een soort waarheid gaat verkondigen.
Posts: 7.177
nee het is nog niet aangenomen maar het kan er wel komen. Mij hoor je niet zeggen dat het komt. (en dan zeg je dat lezen niet mijn stekste kant is) Daarin tegen is begrijpen niet echt jou stekste kant want jij wil niet inzien wat voor effect het heeftl. Alleen al dat Ferrari de mogelijke opstap wilt doen zegt toch al genoeg> Hun vinden het zelf teveel veranderen en dat het niet meer F1 is zoals het hort te zijn. Dat is wat ik ook aangeef. Open je ogen wil je?
Ik heb geen dwaze aannemens. Als ik tegen je had gezegd DIT GAAT ECHT KOMEN IN 2010 ja dan kon je dat zeggen maar dat heb ik dus niet.
En ik weet dat het een voorstel is dat zeg ik zelf toch ook in mijn command niet dan? Dus mij hoef je dat echt niet te vertellen.
Posts: 11.414
Je hebt het over een REGEL die aangeeft dat er aan die 100 miljoen een klantenchassis vast zit. Vervolgens beweer je dan dat waarschijnlijk het halve veld daarmee gaat rijden.
Ga nou niet net zitten doen alsof je alleen over je eigen droomwereldje zat te filosoferen. Als dat al zo was, waarom zit je dan onze tijd te verdoen met je verzinsels?
Zo kan ik er ook nog wel een paar verzinnen. Iemand had voorgesteld dat een team met een lichtblauwe auto moest gaan rijden. Dat gaan ze dan vast allemaal doen en dat vind ik \"egt slegt\" voor \"de image\". Ze moeten allemaal een \"eige\" kleur hebben. en bla bla bla.
Ook weer de idioterie alsof Ferrari daardoor zou opstappen. ZE HEBBEN HET ZELF VOORGESTELD! Ga tegen Ferrari jammeren dat ze dat soort ideen niet mogen voorstellen.
Maar goed, je bent hoe dan ook dus weer totaal nutteloos bezig. Bedankt voor de onzin.
Posts: 7.177
Ja ik heb het over een regel. Maar een regel die nog niet vast staat. Dat heb je mij niet horen zeggen.
En ik verzin niks. Ik geef aan dat het kan.
Je moet het even beter lezen. Wnat jij wil echt het punt niet snappen. EN als je het snapt dat kan ook wil je het niet toegeven. Laat je trots eens aan de kant staan en ga gewoon aantwoorden want op het moment dat jij ongelijk hebt zou jij nooit het gelijk geven aan de anders.
En ik zeg toch ook dat ze het aangeven. weer haal je uit mijn woorden wat ik niet zeg. Dat ferrari weg gaat. Ik heb dat nooit gezegd. Mijn punt was is dat als het zo wordt dat ze het dan waarschijnlijk gaan doen. Puur op wat hun zeggen niks aan verzonnen of wat dan ook. Ik praat over dingen die kunne gebeuren. Gebeurt dit dan maakt het misschien F1 kapot omdat het dan niet meer die grote klasse is enz.
En ik nutteloos bezig? Hallo heb je wel gezien hoe je reageerd en heb je gezien wat ik heb geschreven? Want als ik naar je reacties kijkt lijkt dat er totaal niet op
Posts: 7.177
Trouwens ga verder over dit niet meer in discussie met jou. Geloof wat je wilt maar dnek niet dat je altijd gelijk hebt en dat je zelf alles goed leest later
Posts: 11.414
Begin dit soort stompzinnige onzin dan gewoon niet?
Massa doet een paar hele duidelijk en ondoordachte uitspraken daar reageer ik op.
Het enige wat jij doet is er allerlei bespottelijke onzin bijhalen. Allemaal onzin die alleen in jouw stoffige hoofd leeft.
Posts: 7.177
OK toch ga ik hier weer even reageren.
Jij gaat tegen mij zeggen dat is een stoffige hoofd heb omdta je het niet eens bent met me. Want klantenchassis is in het verhaal geweest budget limit is in het verhaal geweest en alles wat ik heb gezegd is gewoon in het nieuws. Hierbij heb ik nooit gezegd dat het zo wordt alleen een punt van gemaakt \'stel dat\'. Hierbij reageer ik gewoon dus normaal en reageer ik op dingen die zijn gezegd dus geen onzin.
Dat jij dit niet wil accepteren is jou probleem en duidelijk alleen jou probleem. Daarnaast lees even alles reacties van verschillende mensen over verschillende dingen over de image van F1. Zoals dus bijv de nieuwe reactie nu op de pagina en renault. Die ik nog niet heb gelezen.
Als ik zoveel stof in mijn hoofd zou hebben omdat ik dit zeg wat hebben die andere dan? De rijders de teams enz. Want daar komt de informatie vandaan die ik neerzet en nergens anders vandaan. Die klantenchassis was het helft van het veld gewoon een voorbeeld. Er is verder nooit gezegd dat de helft van het veld idd klantenchassis zou hebben.
Maar ook niet dat het niet zo zou zijn.
Daarnaast reageer ik alleen op jou hoe jij weer reageerd met dingen die al eerder door andere zijn gezegd waar jij niks plaatst. Daarnaast vind JIJ het onzin wat Massa zegt maar dat maakt het niet een feit over dat al het andere wat bijvoobeeld door renault is gezegd meer logies is enz.
Daarnaast beweer jij dat alles wat ik zeg dat het ook zo zou worden dat ik dnek dat alles zo zou worden. Dat heb ik ook nooit gezegd. Dat maak jij ervan.
Daarnaast praat ik normaal tegen jou en verwacht ik dat jij ook hetzelfde kan doen tegen mij. En dus niet komen met stof in mijn hoofd. Want gast jij hebt een grot eplank voor je hoofd (om het netjes te zeggen) Als jij het nu nog niet snapt.
Zoals een oud rijder nu zegt maak niet de zelfde fout als IRL.
Lees het dit keer goed en kom niet dat ik dingen neerzet wat ik denk dat gaat komen. Want dat zeg ik dus niet.
Succes patrick met je ongeloof.