Rome presenteert plannen voor stratencircuit
- Gepubliceerd op 14 mei 2009 16:33
-
15
- Door: Rob Veenstra
De brede wegen bedoeld voor de Universal Exposition van 1942 dienen als locatie voor het stratencircuit. De verwachte gemiddelde snelheid ligt rond 177 kilometer per uur bij een rondetijd van ongeveer 1:34. Alemanno: We zetten nu eerst een promotiecomité op. En vervolgens stellen we ons officieel kandidaat voor een Grand Prix.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Verstappen en Red Bull balen na crash: "P3 had erin gezeten"
Max Verstappen moest zaterdag genoegen nemen met de vijfde startplaats voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Nederlan...
27 jun 2026 19:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 349
Die Italianen toch!!
In tijden van de economische crisis halen zij nog wat geld uit hun achterzak en steken dat in de bouw van een nieuwe F1 circuit.
Niet dat ik het erg vind hoor !
Posts: 45
Zou er zo uitzien:
www.quikmaps.com/show/103269
Posts: 302
Ik hoop het niet, ik denk dat de A1GP hier nog niet eens zou rijden... Al hoewel... met die dwaze Texeira zou het nog eens gebeuren.
Laten we maar wachten op de officiele layout
Posts: 32
Bedankt, het ziet er echt heel indrukwekkend uit als ik het zo bekijk! Er moet wel een klein stukje weg nog aangelegd worden maar ik zie dit als de perfecte vervanger voor Valencia!
Posts: 11.414
Ja wat een duffe plek voor een circuit. Dat is in een of andere buitenwijk. Wat heeft dat nou voor zin? Had gehoopt dat ze dan wel om het colloseum heen zouden gieren ofzo.
Het ligt wel redelijk dicht bij dat vliegveld (de snelweg naar het vliegveld begint net ernaast).
Posts: 1.966
Ik weet het niet...Als het eruit gaat zien zoals Mr ons toont, denk ik niet dat het goedgekeurd wordt, zowel niet als uitdaging, als in de veiligheid...Te nauwe doorgangen na te lange rechte stukken en een rotonde, met een F1 auto?LOL!!Maaar...zou wel ontzettend leuk zijn als het er toch komt. Hou wel van de sratencircuits, al is het maar om de sfeer zeg maar (net als Monaco,niet a la Valencia, bleggh ;)).
Posts: 265
Het lijkt wel de indianapolis baan hoe de f1 hem houd alleen dan minder hoge snelheden
Posts: 349
Mmm nu ik het zo zie...........
Posts: 368
@Mr, als ik het zo zie lijkt het me een behoorlijk saai circuit dan.(maar dat is natuurlijk slechts mijn mening)
Posts: 136
Hier de baan met filmpje en al www.youtube.com/watch?v=hoPsUO_wDBI&feature=player_embedded
Van mij hoeft het niet, 1 race per land is genoeg (imo), Valencia ook van de kalender af, neem dan Portugal, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland of Nederland.
Posts: 848
Hier kun je een videootje van het circuit bekijken:
www.youtube.com/watch?v=hoPsUO_wDBI
Wel een waarschuwing voor de niet-Ferrari fans ... het filmpje heeft een hoog \"Ferrari-gehalte\"! ;o)
Posts: 5.746
Op zich grappige simulatie.. Ook geinig die \'actie\' in de hairpin. Je kan natuurlijk van Italianen enig chauvinisme (richting Ferrari) verwachten....
Posts: 45
Mijn eerste link klopt niet helemaal meer:
www.romaformulafuturo.com/
Dit zou het moeten zijn. Ziet er gelijk een stuk beter uit, imo.
Posts: 11.414
Dat filmpje maakt het alleen maar erger. Wat een onvoorstelbaar saai gebied en circuit zeg. Waarom zou daar in vredesnaam een race gehouden moeten worden?
Rijden ze nou nog mo die naald of niet? Zag het in het clipje niet terug en er stonden ook geen hekken en kerbstones omheen.
Een straatrace is sowieso al knudde. Dat accepteren ze toch alleen maar van plekken als Monaco, met een grote traditie. Dan neem je alle ongemakken en potentieel saaie races op de koop toe.
Posts: 5.792
wie zit er nu op zo`n stratencircuit te wachten waar niemand kan inhalen en de Q het belangrijkste is , wie die wint wint de race. er zijn genoeg straten ciruits vind ik , zijn vaak de optochten die we niet willen zien