Fans vinden dat Piquet dezelfde kansen als Alonso verdient
- Gepubliceerd op 20 apr 2009 15:42
-
18
- Door: Rob Veenstra
Deze week gaat de poll over de topteams van vorig jaar. Nu duidelijk is wat er met de diffuser allemaal mag, kunnen Ferrari en McLaren beginnen aan de inhaalslag. In China was McLaren daar al mee gestart. Hoe ver gaan deze twee teams reiken? Zullen ze de huidige topteams Brawn GP, Red Bull Racing en Toyota nog achterhalen, of wordt 2009 een verloren seizoen voor de twee toonaangevende renstallen van 2008? Laat het weten op F1Today.nl.
Trending nieuws
-
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 2.181
Nou ik vind dat juist is....want je wint toch niet veel als je steeds met een auto doet!!
Posts: 258
Flavio zei afgelopen weekwnd nog tegen de BBC dat Alonso en Piquet gelijk behandeld worden in het team. Vervolgens blijkt dat alleen Alonso met updates reed... Als McLaren geschorst wordt moet Renault ook geschorst worden voor liegen :\')
Posts: 219
haha het leuke IS dat Piquet juist hetzelfde materiaal krijgt, maar hij doet er niks mee! Alonso weet de auto naar zijn rijstijl aan te passen en af te stellen en Piquet doet dat blijkbaar minder goed dan Alonso
Posts: 33
Sorry Dienand, maar alonso reed met een andere diffuser voor dit weekend. Ik ben fan van Alonso maar ook van gelijke rechten.
Posts: 335
Dat was inderdaad afgelopen weekend het geval, maar normaliter heeft Piquet niet een mindere wagen. Ik kan me wel voorstellen dat de kwaliteit en kwantiteit van de monteurs verschillen tussen Alonso en Piquet en ik moet zeggen dat ik als teambaas hetzelfde zou doen.
@Redactie:
De conclusie trekken dat fans vinden dat Piquet gelijken kansen moet krijgen is met zo\'n marginaal verschil nogal een harde. 44-56 is een neiging naar het ene, maar lijkt meer op een conlcusie als: Fans neigen naar gelijke kansen voor Piquet.
Posts: 33
Natuurlijk is Alonso de betere coureur, maar met die updates had p
Piquet mischien wel wat hoger geeindigd. Had ie waarschijnlijk wel gewoon die neuzen eraf gereden. Ik zie Piquet denk ik volgend jaar niet meer terug bij Renault
Posts: 11.414
Piquet heeft gewoon dezelfde kansen gehad. Hij kan er alleen niets mee. Vorig seizoen niet en nu nog steeds niet. Dat is toch wel heel duidelijk.
Lijkt me overigens ook wel heel erg logisch dat als ze van een update slechts 1 versie hebben dat die dan op de auto van Alonso gaat. Kan me niet voorstellen dat er een zinnig mens is die daar een bezwaar tegen heeft.
Die eikel van een Piquet rijdt ook nog eens twee neuzen aan gort terwijl de fabriek duidelijk een probleem heeft om de nieuwe updates zo snel mogelijk te produceren. Daarmee maakt hij het dus lastiger voor het team om hem dezelfde onderdelen te geven. Het zou me nu niets verbazen als hij de volgende race die update nog steeds niet heeft.
Posts: 932
Tjonge jonge wat een reactie weer van de grootste eikel op deze site. Dit geeft jou niveau weer, vriend, schelden op een persoon die je niet kent. Maar wees niet ongerust er zijn er meerdere die te pas en onpas met scheldwoorden coureurs karakteriseren.
Het geeft aan wie je bent. Knalde Buemi niet achterop Vettel wat hem zijn neus koste, Glockt had zijn vleugel kapot, zijn zij nou ok eikels ?
Posts: 11.414
Ik ben je vriend niet. Ik hou niet zo van mensen met waanideeen.
Gelukkig is Briatore het dus wel met me eens dat Piquet een eikel is dat hij er twee keer in een race totaal onnodig afvliegt en de boel stuk rijdt. Denk dat dat veelzeggender is dan wat een of andere blinde fanboy er van denkt.
Blijf jij ondertussen maar lekker wijzen op andere coureurs die (overigens wel met een aanwijsbare oorzaak) een keer een foutje maken. Dat maakt helemaal goed dat het al 21 races knudde is met \"supertalent\" Piquet.
Volgende race gaat het echt gebeuren he renzo? Dan gaat Piquet ons allemaal laten zien dat hij het toch ineens echt wel kan ... of anders de volgende race ... of dan toch zeker de daarop volgende ...
Ik hoor douchegeluiden
Posts: 932
Beste patrickl, is die l een initiaal van je achternaam ? je komt over als een crimineel, gezien je uitlatingen kun je ervoor doorgaan. Ik geloof niet dat Briatore gezegd heeft dat Piquet een eikel is, alleen dat hij zijn race waardeloos vond, dat zijn 2 verschillende dingen. Jammer dat jij dat niet ziet, maar zoals gezegd je doorziet meerdere \'dingen\' niet.
Posts: 11.414
Briatore gebruikte krachttermen om de extreem slechte prestatie van Piquet te beschrijven. Hij neemt misschien niet letterlijk het woord \"eikel\" in de mond, maar zijn ongekend harde uitspraken geven wel aan dat hij dat over Piquet denkt. Bovendien, Briatore spreekt helemaal geen Nederlands.
Over inzicht gesproken, zomaar even wat beweringen van jou: \"Piquet is het grootste talent in de F1 van de laatste 10 jaar\", \"Piquet laat duidelijke verbetering zien in zijn prestaties\" en \"Piquet is net zo snel als Alonso, het scheelt hooguit een tiende\".
Als je zoveel ongefundeerde onzin uitkraamt denk ik dat ik me niet echt druk hoef te maken over wat jij van mijn inzicht denkt.
Wat is dat trouwens voor kolder om de boel zo te fixeren op het woord \"eikel\" en om het zo op de man te spelen? Ik ben nu ineens een crimineel? Denk je nou echt dat dat de aandacht zal afleiden van Piquets wanprestatie?
Posts: 298
houden jullie er wel rekening mee dat renault zich ook in een economische crisis bevind en dat ze 24-7 bezig geweest zijn om het op te minste 1 auto te plaatsen. Piquet was gewoon de lul omdat Alonso gewoon veel beter is. BMW reed toch ook maar met 1 KERS auto!
Posts: 163
Sam, dat BMW met 1 KERS reed kwam door het lichaamsgewicht van de coureurs.
En wat betreft de neuzen, maak je maar geen zorgen dat zijn allemaal voorziene kosten.
Ja patrickl, met een coureur als Piquet hebben ze inderdaad een x aantal afgeschreven neuzen ingecalculeerd.
Zo, heb ik je weer een een gedeelte van je volgende reactie bespaart met typen...
Posts: 11.414
Wat hebben de kosten er nou mee te maken? Het gaat om de beperkte productiecapaciteit van de fabriek. Die moet je juist nu niet onnodig belasten met schade.
Posts: 2.250
Piquet moet plaatsmaken voor nieuw talent, en Nakajima moet ook es wat laten zien, want die heeft ook zeer mooi materiaal en een dubbele diffusor!
Posts: 223
onzin!!!
weg met piq.
vorige jaar hebben ze hem pricies de zelfde auto gegeven maar hij kan er niet mee omgaan, wat zouden jullie doen? steeds gelijke kansen en dan miss kans maken op punten of als je weet dat iemand slecht is hem de mindere auto (oude) auto geve en alonso de nieuwe!! ik ben hele tijd eens met briatoro ofzo:P
Posts: 358
Dat Piquet niet zo goed rijdt is duidelijk, maar Alonso krijgt zeker betere behandeling, EN hij reed inderdaad met updates. Piquet heeft het ook een paar keer aangegeven, dat Alonso betere behandeling krijgt.
Mij eigen mening is dat Renault toch beter voor Sato moet kiezen.
Posts: 323
Met alle respect voor Nelson Piquet, maar hij heeft toch écht wel kansen gehad om zich te bewijzen... Tot op heden, mijns inziens, heeft hij dat niet gedaan. Misschien is het inmiddels wel tijd om conclusies te gaan trekken; er rijden heel wat betere coureur momenteel rond dan NP Jr.