Fans vinden dat Piquet dezelfde kansen als Alonso verdient

Renault moet Nelson Piquet dezelfde kansen en hetzelfde materiaal geven als Fernando Alonso. De Spanjaard geniet duidelijk de voorkeur bij de Franse renstal, maar de F1Today.nl-bezoekers hebben zich licht in het voordeel van Piquet uitgesproken. In de poll was 56 procent het eens met de stelling dat de Braziliaan op gelijke voet zou moeten staan als zijn stalgenoot.

Deze week gaat de poll over de topteams van vorig jaar. Nu duidelijk is wat er met de diffuser allemaal mag, kunnen Ferrari en McLaren beginnen aan de inhaalslag. In China was McLaren daar al mee gestart. Hoe ver gaan deze twee teams reiken? Zullen ze de huidige topteams Brawn GP, Red Bull Racing en Toyota nog achterhalen, of wordt 2009 een verloren seizoen voor de twee toonaangevende renstallen van 2008? Laat het weten op F1Today.nl.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Nou ik vind dat juist is....want je wint toch niet veel als je steeds met een auto doet!!

    • + 0
    • 20 apr 2009 - 15:54
  • Flavio zei afgelopen weekwnd nog tegen de BBC dat Alonso en Piquet gelijk behandeld worden in het team. Vervolgens blijkt dat alleen Alonso met updates reed... Als McLaren geschorst wordt moet Renault ook geschorst worden voor liegen :\')

    • + 0
    • 20 apr 2009 - 16:09
  • shyboy18

    Posts: 219

    haha het leuke IS dat Piquet juist hetzelfde materiaal krijgt, maar hij doet er niks mee! Alonso weet de auto naar zijn rijstijl aan te passen en af te stellen en Piquet doet dat blijkbaar minder goed dan Alonso

    • + 0
    • 20 apr 2009 - 16:17
    • MB

      Posts: 33

      Sorry Dienand, maar alonso reed met een andere diffuser voor dit weekend. Ik ben fan van Alonso maar ook van gelijke rechten.

      • + 0
      • 20 apr 2009 - 16:49
      • dude

        Posts: 335

        Dat was inderdaad afgelopen weekend het geval, maar normaliter heeft Piquet niet een mindere wagen. Ik kan me wel voorstellen dat de kwaliteit en kwantiteit van de monteurs verschillen tussen Alonso en Piquet en ik moet zeggen dat ik als teambaas hetzelfde zou doen.

        @Redactie:
        De conclusie trekken dat fans vinden dat Piquet gelijken kansen moet krijgen is met zo\'n marginaal verschil nogal een harde. 44-56 is een neiging naar het ene, maar lijkt meer op een conlcusie als: Fans neigen naar gelijke kansen voor Piquet.

        • + 0
        • 20 apr 2009 - 17:24
        • MB

          Posts: 33

          Natuurlijk is Alonso de betere coureur, maar met die updates had p
          Piquet mischien wel wat hoger geeindigd. Had ie waarschijnlijk wel gewoon die neuzen eraf gereden. Ik zie Piquet denk ik volgend jaar niet meer terug bij Renault

          • + 0
          • 21 apr 2009 - 23:24
  • Piquet heeft gewoon dezelfde kansen gehad. Hij kan er alleen niets mee. Vorig seizoen niet en nu nog steeds niet. Dat is toch wel heel duidelijk.

    Lijkt me overigens ook wel heel erg logisch dat als ze van een update slechts 1 versie hebben dat die dan op de auto van Alonso gaat. Kan me niet voorstellen dat er een zinnig mens is die daar een bezwaar tegen heeft.

    Die eikel van een Piquet rijdt ook nog eens twee neuzen aan gort terwijl de fabriek duidelijk een probleem heeft om de nieuwe updates zo snel mogelijk te produceren. Daarmee maakt hij het dus lastiger voor het team om hem dezelfde onderdelen te geven. Het zou me nu niets verbazen als hij de volgende race die update nog steeds niet heeft.

    • + 0
    • 20 apr 2009 - 17:31
    • renzo

      Posts: 932

      Tjonge jonge wat een reactie weer van de grootste eikel op deze site. Dit geeft jou niveau weer, vriend, schelden op een persoon die je niet kent. Maar wees niet ongerust er zijn er meerdere die te pas en onpas met scheldwoorden coureurs karakteriseren.
      Het geeft aan wie je bent. Knalde Buemi niet achterop Vettel wat hem zijn neus koste, Glockt had zijn vleugel kapot, zijn zij nou ok eikels ?

      • + 0
      • 21 apr 2009 - 09:39
      • Ik ben je vriend niet. Ik hou niet zo van mensen met waanideeen.

        Gelukkig is Briatore het dus wel met me eens dat Piquet een eikel is dat hij er twee keer in een race totaal onnodig afvliegt en de boel stuk rijdt. Denk dat dat veelzeggender is dan wat een of andere blinde fanboy er van denkt.

        Blijf jij ondertussen maar lekker wijzen op andere coureurs die (overigens wel met een aanwijsbare oorzaak) een keer een foutje maken. Dat maakt helemaal goed dat het al 21 races knudde is met \"supertalent\" Piquet.

        Volgende race gaat het echt gebeuren he renzo? Dan gaat Piquet ons allemaal laten zien dat hij het toch ineens echt wel kan ... of anders de volgende race ... of dan toch zeker de daarop volgende ...

        Ik hoor douchegeluiden

        • + 0
        • 21 apr 2009 - 10:26
        • renzo

          Posts: 932

          Beste patrickl, is die l een initiaal van je achternaam ? je komt over als een crimineel, gezien je uitlatingen kun je ervoor doorgaan. Ik geloof niet dat Briatore gezegd heeft dat Piquet een eikel is, alleen dat hij zijn race waardeloos vond, dat zijn 2 verschillende dingen. Jammer dat jij dat niet ziet, maar zoals gezegd je doorziet meerdere \'dingen\' niet.

          • + 0
          • 21 apr 2009 - 11:58
          • Briatore gebruikte krachttermen om de extreem slechte prestatie van Piquet te beschrijven. Hij neemt misschien niet letterlijk het woord \"eikel\" in de mond, maar zijn ongekend harde uitspraken geven wel aan dat hij dat over Piquet denkt. Bovendien, Briatore spreekt helemaal geen Nederlands.

            Over inzicht gesproken, zomaar even wat beweringen van jou: \"Piquet is het grootste talent in de F1 van de laatste 10 jaar\", \"Piquet laat duidelijke verbetering zien in zijn prestaties\" en \"Piquet is net zo snel als Alonso, het scheelt hooguit een tiende\".

            Als je zoveel ongefundeerde onzin uitkraamt denk ik dat ik me niet echt druk hoef te maken over wat jij van mijn inzicht denkt.

            Wat is dat trouwens voor kolder om de boel zo te fixeren op het woord \"eikel\" en om het zo op de man te spelen? Ik ben nu ineens een crimineel? Denk je nou echt dat dat de aandacht zal afleiden van Piquets wanprestatie?

            • + 0
            • 21 apr 2009 - 13:28
  • mister S

    Posts: 298

    houden jullie er wel rekening mee dat renault zich ook in een economische crisis bevind en dat ze 24-7 bezig geweest zijn om het op te minste 1 auto te plaatsen. Piquet was gewoon de lul omdat Alonso gewoon veel beter is. BMW reed toch ook maar met 1 KERS auto!

    • + 0
    • 20 apr 2009 - 17:42
  • Sam, dat BMW met 1 KERS reed kwam door het lichaamsgewicht van de coureurs.

    En wat betreft de neuzen, maak je maar geen zorgen dat zijn allemaal voorziene kosten.
    Ja patrickl, met een coureur als Piquet hebben ze inderdaad een x aantal afgeschreven neuzen ingecalculeerd.

    Zo, heb ik je weer een een gedeelte van je volgende reactie bespaart met typen...

    • + 0
    • 20 apr 2009 - 18:28
    • Wat hebben de kosten er nou mee te maken? Het gaat om de beperkte productiecapaciteit van de fabriek. Die moet je juist nu niet onnodig belasten met schade.

      • + 0
      • 20 apr 2009 - 19:29
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Piquet moet plaatsmaken voor nieuw talent, en Nakajima moet ook es wat laten zien, want die heeft ook zeer mooi materiaal en een dubbele diffusor!

    • + 0
    • 20 apr 2009 - 19:12
  • amirk

    Posts: 223

    onzin!!!
    weg met piq.
    vorige jaar hebben ze hem pricies de zelfde auto gegeven maar hij kan er niet mee omgaan, wat zouden jullie doen? steeds gelijke kansen en dan miss kans maken op punten of als je weet dat iemand slecht is hem de mindere auto (oude) auto geve en alonso de nieuwe!! ik ben hele tijd eens met briatoro ofzo:P

    • + 0
    • 20 apr 2009 - 20:33
  • BMW POWER

    Posts: 358

    Dat Piquet niet zo goed rijdt is duidelijk, maar Alonso krijgt zeker betere behandeling, EN hij reed inderdaad met updates. Piquet heeft het ook een paar keer aangegeven, dat Alonso betere behandeling krijgt.

    Mij eigen mening is dat Renault toch beter voor Sato moet kiezen.

    • + 0
    • 20 apr 2009 - 23:35
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Met alle respect voor Nelson Piquet, maar hij heeft toch écht wel kansen gehad om zich te bewijzen... Tot op heden, mijns inziens, heeft hij dat niet gedaan. Misschien is het inmiddels wel tijd om conclusies te gaan trekken; er rijden heel wat betere coureur momenteel rond dan NP Jr.

    • + 0
    • 21 apr 2009 - 12:31

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar