Fans vinden dat Piquet dezelfde kansen als Alonso verdient
- Gepubliceerd op 20 apr 2009 15:42
-
18
- Door: Rob Veenstra
Deze week gaat de poll over de topteams van vorig jaar. Nu duidelijk is wat er met de diffuser allemaal mag, kunnen Ferrari en McLaren beginnen aan de inhaalslag. In China was McLaren daar al mee gestart. Hoe ver gaan deze twee teams reiken? Zullen ze de huidige topteams Brawn GP, Red Bull Racing en Toyota nog achterhalen, of wordt 2009 een verloren seizoen voor de twee toonaangevende renstallen van 2008? Laat het weten op F1Today.nl.
Trending nieuws
-
Radeloze Russell legt het weer af tegen Antonelli: "Deze auto past niet bij mijn stijl"
George Russell beleefde opnieuw een lastige kwalificatie in Monaco. De Mercedes-coureur moest genoegen nemen met de z...
06 jun 2026 18:06 -
Wolff sprakeloos na magische ronde Antonelli
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft intens genoten van de kwalificatie in Monaco. Hij had niet verwacht dat zijn coure...
06 jun 2026 17:54 -
Verstappen apetrots op tweede tijd: "Als je me dit gisteren had verteld..."
Max Verstappen zag zijn eerste pole position van het jaar door zijn vingers glippen in Monaco. In de laatste fase van...
06 jun 2026 17:27 -
Hamilton hoopte op meer in Monaco: "Ik heb echt alles gegeven"
Lewis Hamilton mocht na de kwalificatie voor de Grand Prix van Monaco tevreden zijn met de derde startplaats, maar he...
06 jun 2026 17:36 -
Sensationele Antonelli snoept pole position voor neus Verstappen weg in Monaco
Andrea Kimi Antonelli heeft zichzelf een weg gebaand richting zijn eerste wereldtitel in de Formule 1. Na een bloedst...
06 jun 2026 17:21
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 628
- Podiums 9
- Grand Prix 197
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.606 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
906.466 reacties op Red Bull Racing
686 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (18)
Login om te reagerenFusy
Posts: 2.181
Nou ik vind dat juist is....want je wint toch niet veel als je steeds met een auto doet!!
Maxxx MoSSley
Posts: 258
Flavio zei afgelopen weekwnd nog tegen de BBC dat Alonso en Piquet gelijk behandeld worden in het team. Vervolgens blijkt dat alleen Alonso met updates reed... Als McLaren geschorst wordt moet Renault ook geschorst worden voor liegen :\')
shyboy18
Posts: 219
haha het leuke IS dat Piquet juist hetzelfde materiaal krijgt, maar hij doet er niks mee! Alonso weet de auto naar zijn rijstijl aan te passen en af te stellen en Piquet doet dat blijkbaar minder goed dan Alonso
MB
Posts: 33
Sorry Dienand, maar alonso reed met een andere diffuser voor dit weekend. Ik ben fan van Alonso maar ook van gelijke rechten.
patrickl
Posts: 11.414
Piquet heeft gewoon dezelfde kansen gehad. Hij kan er alleen niets mee. Vorig seizoen niet en nu nog steeds niet. Dat is toch wel heel duidelijk.
Lijkt me overigens ook wel heel erg logisch dat als ze van een update slechts 1 versie hebben dat die dan op de auto van Alonso gaat. Kan me niet voorstellen dat er een zinnig mens is die daar een bezwaar tegen heeft.
Die eikel van een Piquet rijdt ook nog eens twee neuzen aan gort terwijl de fabriek duidelijk een probleem heeft om de nieuwe updates zo snel mogelijk te produceren. Daarmee maakt hij het dus lastiger voor het team om hem dezelfde onderdelen te geven. Het zou me nu niets verbazen als hij de volgende race die update nog steeds niet heeft.
renzo
Posts: 932
Tjonge jonge wat een reactie weer van de grootste eikel op deze site. Dit geeft jou niveau weer, vriend, schelden op een persoon die je niet kent. Maar wees niet ongerust er zijn er meerdere die te pas en onpas met scheldwoorden coureurs karakteriseren.
Het geeft aan wie je bent. Knalde Buemi niet achterop Vettel wat hem zijn neus koste, Glockt had zijn vleugel kapot, zijn zij nou ok eikels ?
mister S
Posts: 298
houden jullie er wel rekening mee dat renault zich ook in een economische crisis bevind en dat ze 24-7 bezig geweest zijn om het op te minste 1 auto te plaatsen. Piquet was gewoon de lul omdat Alonso gewoon veel beter is. BMW reed toch ook maar met 1 KERS auto!
Damon Racing
Posts: 163
Sam, dat BMW met 1 KERS reed kwam door het lichaamsgewicht van de coureurs.
En wat betreft de neuzen, maak je maar geen zorgen dat zijn allemaal voorziene kosten.
Ja patrickl, met een coureur als Piquet hebben ze inderdaad een x aantal afgeschreven neuzen ingecalculeerd.
Zo, heb ik je weer een een gedeelte van je volgende reactie bespaart met typen...
patrickl
Posts: 11.414
Wat hebben de kosten er nou mee te maken? Het gaat om de beperkte productiecapaciteit van de fabriek. Die moet je juist nu niet onnodig belasten met schade.
Kenney
Posts: 2.250
Piquet moet plaatsmaken voor nieuw talent, en Nakajima moet ook es wat laten zien, want die heeft ook zeer mooi materiaal en een dubbele diffusor!
amirk
Posts: 223
onzin!!!
weg met piq.
vorige jaar hebben ze hem pricies de zelfde auto gegeven maar hij kan er niet mee omgaan, wat zouden jullie doen? steeds gelijke kansen en dan miss kans maken op punten of als je weet dat iemand slecht is hem de mindere auto (oude) auto geve en alonso de nieuwe!! ik ben hele tijd eens met briatoro ofzo:P
BMW POWER
Posts: 358
Dat Piquet niet zo goed rijdt is duidelijk, maar Alonso krijgt zeker betere behandeling, EN hij reed inderdaad met updates. Piquet heeft het ook een paar keer aangegeven, dat Alonso betere behandeling krijgt.
Mij eigen mening is dat Renault toch beter voor Sato moet kiezen.
mbjkrab
Posts: 323
Met alle respect voor Nelson Piquet, maar hij heeft toch écht wel kansen gehad om zich te bewijzen... Tot op heden, mijns inziens, heeft hij dat niet gedaan. Misschien is het inmiddels wel tijd om conclusies te gaan trekken; er rijden heel wat betere coureur momenteel rond dan NP Jr.