Hamilton houdt rekening met puntloos openingsweekend
- Gepubliceerd op 26 maa 2009 13:30
-
9
- Door: Rob Veenstra
De Engelsman vervolgt: We moeten positief blijven en in een race is van alles mogelijk. Vorig jaar kwamen hier maar zeven rijders aan de finish, dus op die manier zouden we wat punten kunnen snoepen. Maar ons tempo is op dit moment gewoonweg niet snel genoeg. We zien het morgen wel. Heikki Kovalainen ging tijdens de laatste twee testdagen iets harder met enkele nieuwe onderdelen, dus misschien zijn we iets sneller dan ik denk.
We houden de koppies omhoog en gaan onze schouders eronder zetten. Mogelijk lopen we tegen enkele slechte resultaten aan, maar dat was vorig jaar ook al het geval. Het is aan ons om van elke mogelijkheid gebruik te maken om zoveel mogelijk punten te scoren. Mijn gevoel is dat we de rest wel gaan inhalen, alleen niet meteen. Dit is een zeer sterk team en als iemand het kan dan zijn wij het wel. Ik hoop het in ieder geval.
Trending nieuws
-
Wolff overtuigd van Russell: "George hoeft zich niet te bewijzen"
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich ondanks de eerste nederlaag van het seizoen geen zorgen. Volgens de Oostenrij...
27 jun 2026 14:22 -
Sky Sports-panel vreest voor Verstappen: "Red Bull loopt achter"
Red Bull Racing lijkt nog niet helemaal op snelheid voor de kwalificatie van de Grand Prix van Oostenrijk. Volgens Sk...
27 jun 2026 14:52 -
Uitslag VT3 Oostenrijk: Russell de snelste, Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd de snelste tijd genoteerd door Ge...
27 jun 2026 13:30 -
Verstappen geeft duidelijk signaal af over Red Bull-toekomst
Max Verstappen heeft een duidelijk signaal afgegeven over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkamp...
27 jun 2026 13:53 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.796 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.664 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 848
Of ze spelen heel erg goed toneel en zijn de grote verrassing in Melbourne, of dit is echt een bevestiging van de problemen bij McLaren.
Posts: 247
Ik denk dat dit geen toneespelletje meer is maar dat de mannen uit Woking inderdaad de boot hebben gemist... Zonde want dat betekent dat de regerend wereldkampioen zich in ieder geval in de eerste races niet met de kop van het veld kan bemoeien.
Posts: 63
Let op mijn woorden, na een aantal GP\'s heeft McLaren dezelfde onderkant en diffuser als Brawn GP. Zo hebben ze de deal gemaakt met de Mercedes motoren. Daarom heeft McLaren ook geen protest ingediend.
Posts: 2.567
En Force India ook?:P
Posts: 89
Na de laatste test hebben ze echt niet stilgezeten. Op de foto\'s van vandaag is te zien dat ze nu al een andere diffuser hebben, maar of ze het alleen daarmee redden.....?
Posts: 44
Als het echt zo is dat mclaren niet mee komt dit seizoen. is dit het moment voor hamilton om te laten zien dat hij echt zo goed is als men doet geloven. Ik denk namelijk niet dat hamilton in staat is om de auto op snelheid te helpen net zo als bv. alonso vorig jaar . ik wil hier mee aangeven dat ik denk dat hamilton niet of nog niet compleet genoeg is maar ik hoop dat hij het tegendeel bewijst . dit is alleen maar goed voor de actie
Posts: 602
En de auto waarmee hij vorig seizoen kampioen is geworden dan? Toevallig gewoon een goede auto?
Posts: 181
Voel je niet aangevallen kerel :), maar .. Vorig jaar had Ferrari de beste auto, althans, dat riepen de Ferrari fans in het begin van het seizoen. McLaren kon ondanks alles toch met Ferrari vechten om overwinningen, en zo op 70%-75% van het seizoen was volgens de Ferrari fans de McLaren de beste auto, puur omdat Lewis in zijn 2de seizoen met de Ferrari\'s kon vechten. Is het je misschien wel eens binnen geschoten dat Lewis gewoon misschien wel beter is dan Massa of Kimi? Misschien weet Lewis meer uit de McLaren te persen dan Kimi / Massa de Ferrari.
Lewis is in ieder geval constanter dan beide Ferrari heren, want Lewis was of! met Kimi aan het knokken, of! met Massa. Massa en Kimi heb ik zelden, of helemaal niet met elkaar zien knokken terwijl ze toch beide geen voorkeursbehandeling hebben. :)
Posts: 5.792
Mclaren gaat het heel moeilijk krijgen dit jaar en de volgende jaren .Ten eerste zijn ze Newey kwijt geraakt en die stond er voor dat de wagen het de afgelopen jaren het goed gedaan hebben.Die viel weg (newey)toen hebben ze een toevlucht genomen in de kwaliteiten van Alonso in samen werking met het spionage schandaal.Daar hebben ze flink voor geboet maar wel het kampioensschap binnen gehaald dus dat was niet erg.Nu moeten ze alleen verder en geloof me kmaar dat Ham een geweldige rijder is maar nog jong en dus niet de kwaliteiten van alonso om een wagen echt sneller te maken in zo`n korte tijd. Het zal echt wel weer goed koen met mclaren dankzij hun mclarenpersoneel dat bij Brawn gp werkt want solidariteit is er wel onder het personeel dus zal alles bij mclaren op tafel komen wat bij browngp gebeurt.Dat geeft ook niks want zo zit de wereld in elkaar.