FIA bevestigt: puntentelling verandert niet
- Gepubliceerd op 24 maa 2009 15:28
-
12
- Door: Rob Veenstra
De World Motor Sport Council drukte vorige week een model waarbij degene met de meeste raceoverwinningen kampioen zou worden erdoorheen. De teams verenigd in FOTA pikten dat niet en stelden dat de FIA tegen de eigen regels in handelde. In de reglementen staat namelijk dat bij een dergelijk laat besluit de unanieme steun van alle teams nodig is. De beslissing is daarom teruggedraaid en uit de aangepaste Sportieve Reglementen blijkt dat de oude puntentelling dit jaar van kracht blijft.
Trending nieuws
-
Verstappen tot actie gemaand: "Hij gooit wereldtitels weg door loyaliteit aan Red Bull"
De toekomst van Max Verstappen blijft de gemoederen bezighouden. Volgens Ziggo Sport-presentatrice Shelly Sterk betaa...
27 jun 2026 11:22 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09 -
Ocon klaar met geruchten over F1-toekomst: "Laat mij koud"
De toekomst van Esteban Ocon in de Formule 1 blijft onderwerp van gesprek. De Fransman beleeft een moeizaam seizoen b...
27 jun 2026 10:46 -
Norris heeft geaccepteerd dat McLaren niet kan winnen
Regerend wereldkampioen Lando Norris heeft geaccepteerd dat McLaren voorlopig geen races gaat winnen. Norris en McLar...
27 jun 2026 10:09 -
Racing Bulls reageert vol verbazing op Tsolov-geruchten
Racing Bulls-teambaas Alan Permane heeft met verbazing gereageerd op de geruchten over Nikola Tsolov. Het Bulgaarse R...
27 jun 2026 09:26
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 287
Danku nogmaals voor het terugdraaien van dat overwining/wereld kampioen gedoe....
Prima dit gewoon weer een gewldig kampioenschap komt eraan..
(alleen ik wil nog wel nieuws over die brawn gp , want volgens mij is dat dig illegaal)
Met VRIENDELIJKE groeten Martijn01
Laterszzzz
Posts: 10.412
wordt aan gewerkt rb en renault hebben al klachten over de difusers.(zie topic hier onder) dus dan zal de eind stand anders worden in melboarne.
Posts: 81
hoe kan jij in godsnaam weten dat het illegaal is?? je kijkt wss 4jaar F1 en je denkt dat je zomaar eventjes kan bepalen of iets klopt of niet. wij kennen niets van de technische kant van F1. of denk je omdat je weet waar de voorvleugel zit en de sidepods dat je er iets van kent?? neenee zo werkt het niet. die teams zullen wel weten wat ze doen. Meestal wordt onderdruk van andere teams iets niet toegelaten. Maar is het volgens de letter van het reglement perfect legaal. Vb: beweegbare vloer 2007, of laatst williams hun kokpitvinnen. Stop aub met die zinloze commentaar. wss zullen we pas eind april weten of het toegelaten is of niet... 3 teams gaan iets niet bouwen als ze niet zeker zijn dat het mag. ze zijn gewoon slimmer geweest dan de rest. ik als ferrari fan durf dat zeggen. Gegroet!
Posts: 2
belachelijk, dan krijgen we zo;n actie als Lewis in de laatste race. Ik snap dat er bepaalde voorwaardes zijn, maar een kampioen is pas iemand die de meeste races heeft gewonnen en niet op safe rijdt. We moeten dus wachten tot 2010. Jammer!!
Posts: 444
Ik en ik denk vele met mij zijn het hier volstrekt oneens met jou.
Heb nog nooit zon spannende laatste race meegemaakt. En nee het leven is niet altijd fair, ook al ben ik Ferrari Fan als je het op bepaalde punten zelf verprutst Massa en zijn team gingen beide in de fout soms dan verdien je het gewoon niet. En een kampioen ben / word je niet door alleen maar races te winnen maar ook door constant de presteren. Dus deze regels maken het helemaal niet spannender maar goed ieder zijn eigen mening
Posts: 10.412
ik denk (weet) dat er weinig mensen zijn die het met je eens zijn.
Posts: 144
The dazzler heeft waarschijnlijk meer affiniteit met dart-sport.
Hoewel, ik ook wel wat zie in een combinatie regel. Bijvoorbeeld minstens 10 punten voorsprong ten opzichte van de nr 2 in het kampioenschap, anders telt het aantal gewonnen races.
Posts: 11.414
Gewoon het puntenverschil tussen 1 en 2 (en 2 en 3) vergroten en je hebt al veel minder kans dat degene met de meeste gewonnen races niet kampioen wordt.
Posts: 1.725
Ik had ook liever gezien dat de rijder met de meeste overwinningen wereldkampioen werd of dat men de oude puntentelling 10-6-4-3-2-1 terug ging invoeren.
Posts: 78
nee dat is ook niks
nu zitten ze dicht achter elkaar op de baan
maar ook in de puntentelling
Posts: 1.725
een klassement invoeren op basis van de tijdsverschillen houdt geen steek
het zijn de plaatsen die tellen en men moet weer meer waarde hechten aan een overwinning
Posts: 78
nee dan gaan ze elkaar straks nog van de baan rijden voor een overwinning voor de teamgenoot dat is toch ook niks of vind u dat leuk