FIA bevestigt: puntentelling verandert niet
- Gepubliceerd op 24 maa 2009 15:28
-
12
- Door: Rob Veenstra
De World Motor Sport Council drukte vorige week een model waarbij degene met de meeste raceoverwinningen kampioen zou worden erdoorheen. De teams verenigd in FOTA pikten dat niet en stelden dat de FIA tegen de eigen regels in handelde. In de reglementen staat namelijk dat bij een dergelijk laat besluit de unanieme steun van alle teams nodig is. De beslissing is daarom teruggedraaid en uit de aangepaste Sportieve Reglementen blijkt dat de oude puntentelling dit jaar van kracht blijft.
Trending nieuws
-
'Rol Ocon in Formule 1 lijkt uitgespeeld: Ferrari-talent Câmara naar Haas'
Rafael Câmara lijkt steeds dichter bij een debuut in de Formule 1 te komen. Binnen Ferrari groeit het vertrouwe...
11 jun 2026 19:36 -
Verstappen zet Red Bull onder druk: "Barcelona wordt de eerste échte test"
Max Verstappen begint met gemengde gevoelens aan het raceweekend in Barcelona. De Nederlander krijgt bij Red Bull Rac...
11 jun 2026 18:29 -
Leclerc bevestigt Ferrari-maatregelen: "Ik neem dezelfde afstelling als Hamilton"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Ferrari de afgelopen weken bewust verschillende afstellingen heeft getest bij he...
11 jun 2026 20:06 -
Verstappen om de tafel met Red Bull in Salzburg: 'Stond al gepland'
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de grootste gespreksonderwerpen in de Formule 1. Deze week werd dat opn...
11 jun 2026 19:08 -
Honda opvallend positief over Red Bull-motor
Aston Martin-motorleverancier Honda is enorm onder de indruk van de krachtbronnen van Red Bull. Honda-kopstuk Shintar...
11 jun 2026 18:54
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (12)
Login om te reagerenMartijn01
Posts: 287
Danku nogmaals voor het terugdraaien van dat overwining/wereld kampioen gedoe....
Prima dit gewoon weer een gewldig kampioenschap komt eraan..
(alleen ik wil nog wel nieuws over die brawn gp , want volgens mij is dat dig illegaal)
Met VRIENDELIJKE groeten Martijn01
Laterszzzz
alonso fan
Posts: 10.412
wordt aan gewerkt rb en renault hebben al klachten over de difusers.(zie topic hier onder) dus dan zal de eind stand anders worden in melboarne.
schumizot
Posts: 81
hoe kan jij in godsnaam weten dat het illegaal is?? je kijkt wss 4jaar F1 en je denkt dat je zomaar eventjes kan bepalen of iets klopt of niet. wij kennen niets van de technische kant van F1. of denk je omdat je weet waar de voorvleugel zit en de sidepods dat je er iets van kent?? neenee zo werkt het niet. die teams zullen wel weten wat ze doen. Meestal wordt onderdruk van andere teams iets niet toegelaten. Maar is het volgens de letter van het reglement perfect legaal. Vb: beweegbare vloer 2007, of laatst williams hun kokpitvinnen. Stop aub met die zinloze commentaar. wss zullen we pas eind april weten of het toegelaten is of niet... 3 teams gaan iets niet bouwen als ze niet zeker zijn dat het mag. ze zijn gewoon slimmer geweest dan de rest. ik als ferrari fan durf dat zeggen. Gegroet!
The Dazzler
Posts: 2
belachelijk, dan krijgen we zo;n actie als Lewis in de laatste race. Ik snap dat er bepaalde voorwaardes zijn, maar een kampioen is pas iemand die de meeste races heeft gewonnen en niet op safe rijdt. We moeten dus wachten tot 2010. Jammer!!
GJD
Posts: 444
Ik en ik denk vele met mij zijn het hier volstrekt oneens met jou.
Heb nog nooit zon spannende laatste race meegemaakt. En nee het leven is niet altijd fair, ook al ben ik Ferrari Fan als je het op bepaalde punten zelf verprutst Massa en zijn team gingen beide in de fout soms dan verdien je het gewoon niet. En een kampioen ben / word je niet door alleen maar races te winnen maar ook door constant de presteren. Dus deze regels maken het helemaal niet spannender maar goed ieder zijn eigen mening
alonso fan
Posts: 10.412
ik denk (weet) dat er weinig mensen zijn die het met je eens zijn.
PSmulders
Posts: 144
The dazzler heeft waarschijnlijk meer affiniteit met dart-sport.
Hoewel, ik ook wel wat zie in een combinatie regel. Bijvoorbeeld minstens 10 punten voorsprong ten opzichte van de nr 2 in het kampioenschap, anders telt het aantal gewonnen races.
patrickl
Posts: 11.414
Gewoon het puntenverschil tussen 1 en 2 (en 2 en 3) vergroten en je hebt al veel minder kans dat degene met de meeste gewonnen races niet kampioen wordt.
f60
Posts: 1.725
Ik had ook liever gezien dat de rijder met de meeste overwinningen wereldkampioen werd of dat men de oude puntentelling 10-6-4-3-2-1 terug ging invoeren.
ralff1
Posts: 78
nee dat is ook niks
nu zitten ze dicht achter elkaar op de baan
maar ook in de puntentelling