Ook Hamilton bekritiseert nieuw kampioenschapmodel
- Gepubliceerd op 20 maa 2009 10:31
-
18
- Door: Rob Veenstra
Hamilton vertelde aan de Duitse krant Bild: Ik vind het eigenlijk niks. Het zou niet alleen om de snelheid van de dag moeten draaien, constant presteren moet ook een factor spelen. Het gaat er in een seizoen niet om wie bij bepaalde races de beste was, het gaat er om wie over het hele jaar genomen het sterkst presteert.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.767 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.591 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 444
Gelukkig delen ze elkaars mening. Alleen Flavio en Jenson vielen mij een beetje tegen.
Maar zou het genoeg zijn om de regel terug te draaien??
Posts: 152
Ja het zou ook raar zij n dat hij er mee eens zou zijn, was dit vorig seizoen zo geweest dan......... ach het antwoord weet iedereen wel.
Maar daarbuiten gelaten, hij heeft volkomen gelijk, en aan alle reacties op de site en daarbuiten, van coureurs en fota etc. is het onbegrijpelijk dat deze beslissingen zijn genomen, en nog steeds waanzinnig dat 1 persoon nog zoveel macht heeft dat ie echt alles afbreekt wat ie heeft opgebouwd, zo snel mogelijk lozen anders is het zeer snel einde F1.
Posts: 3
hij heeft gelijk, volgens mij is het een competitie over 17 of 18 wedstrijden en de beste wint, geef gewoon de nummer 1, vijf punten extra voor de winst !
Posts: 63
Wi jel de snelheid van het raceweekend belonen, geef dan 1 punt voor de pole. Niet van dit soort flutoplossingen verzinnen.
Posts: 11.414
Een punt voor de kwalificatie vind ik persoonlijk eerlijk gezegd ook niets. Het gaat om de race. Niet of je op zaterdag op een leeg circuit met lege tanks een snel rondje kunt rijden. Als je dat kan mag je vooraan starten. Dat is op zich al een hele bonus.
Posts: 273
Ik zou wel graag willen zien dat ze een punt krijgen voor pole position. Misschien dat hierdoor de mindere teams zich beter gaan kwalificeren. Andere tactiek e.d. Ook zal ik graag zien dat er een punt wordt behaald voor de snelst gereden ronde.
Posts: 444
Punt voor PP lijkt me niet handig.
Hierdoor gaan teams proberen zich ultra licht te kwalificeren. Die zijn vervolgens de eerste 10 ronden niet vooruit te branden en dan krijg je zon truli train effect.
En wat heeft het voor nut dat mindere teams zich beter gaan kwalificeren dit moet dan toch met een ultra lege tank. Met als gevolg dat ze rete snel naar binnen moeten. Neemt juist spanning weg lijkt me.....
Punt voor snelste wedstrijd ronde lijkt me wel aardig. Al reden vorig seizoen de topteams die snelle ronden ik meen dat Raikonen dat verreweg het vaakst deed. Zo ga jij die teams weer een voordeel geven tov de mindere teams. Die zullen nooit en te nimmer zon snelle ronde rijden
Posts: 586
Zou op zich raar zijn als Lewis wel blij mee zou zijn...
Posts: 91
Hun regel dat een motor enkele races moet meegaan valt nu ook wel in het water. Waarom zouden ze nog conservatief rijden om hun motor te sparen als ze minimaal de helft van de races -1 toch mogen uitvallen en toch kampioen te worden.
Posts: 435
helemaal mee eens, een optie is om in het begin van het seizoen meteen enkele races te winnen, vaak al door heel betrouwbaar te zijn. lukt je dat dan is er de mogelijkheid door de motot voluit te laten gaan in het midden van het seizoen, motor pech tijdens de race geen probleem, er zijn genoeg overwinningen binnen.
Andere mogelijkheid, na enkele overwinningen kunnen de motoren gebruikt worden om op vrijdag flink te testen, kapot geen probleem, genoeg wedstrijden gewonnen.
Posts: 258
Bonuspunten voor pole en snelste raceronde vind ik nog erger als dit belachelijke \"meeste-overwinningen-systeem\". Zou alleen maar misbruik van gemaakt worden.
Posts: 11
EN TOEN WAS DE F1 KAPOT!!!!!!
Wat een onzin,
Dus in het geval van vorig jaar was Massa wereldkampioen geworden??????
Wat een lachertje
Posts: 941
Hierdoor gaan teams proberen zich ultra licht te kwalificeren. Die zijn vervolgens de eerste 10 ronden niet vooruit te branden.
Een beetje tegenstrijdig.
Posts: 602
De enige punten die moeten worden gegeven is voor de race. Een alternatief zouden punten moeten zijn voor kwali. Maar dan wel voor Q1 en Q2. De eerste 3 in Q1, de eerste 3 van Q2 en in Q3 geen punten. Zo hou je het competatief.
Posts: 11.414
Lees net dat FIA overweegt de nieuwe ranking weer in te trekken. Al willen ze het dan voor 2010 weer opnieuw proberen ...
Posts: 44
jongens het nieuwe punten systeem is uitgesteld
en van uitstel komt ........ juist gelukkig maar.
Posts: 105
Gelukkig is het uitgesteld en daar is iedereen denk ik blij mee, maar toch ben ik teleurgesteld, want we gaan nu dus weer een seizoen tegemoet waarin veel mensen genoegen zullen nemen met een tweede of derde plaats. Ik kan het ook niet begrijpen waarom de FIA niet gewoon voor een 12-8-6-5-4-3-2-1 systeem gaat...waarom kwam de FOTA met 9 punten voor nummer 2 ? 3 punten verschil is net niet genoeg vind ik. Maar als het 4 punten scheelt, dan ga je er gewoon voor als je er de kans voor krijgt. Maar goed, het is in elk geval beter zo. Ik hoop alleen dat ze nu eens serieus gaan nadenken en naar de fans luisteren voordat ze een beslissing nemen over het puntensysteem voor 2010 (maar zover zijn we gelukkig nog niet haha). Ik wens iedereen een geweldig, spannend en spraakmakend 2009 seizoen toe !!
Posts: 59
doet gewoon me puntn zoals vroeger ee pff