Kyle Busch staat open voor Formule 1-avontuur
- Gepubliceerd op 02 maa 2009 12:12
-
2
- Door: Rob Veenstra
Busch: Het is wel iets waar ik absoluut een poging in wil wagen. Hopelijk krijg ik een kans om een Formule 1-auto te besturen om te zien of ik er goed in ben. Het is nu echter nog niet de tijd. Eerst wil ik hier kampioen worden, dan een paar jaar Formule 1 rijden en vervolgens weer terugkeren naar Amerika.
Ik denk dat het makkelijker is om de overstap naar Formule 1 te maken dan andersom. NASCAR-autos hebben minder downforce, minder grip, meer gewicht, minder technische snufjes en ga zo maar door. Het lijkt me makkelijker aanpassen aan een hele goede auto, dan aan een wagen die minder goed op de weg ligt.
Trending nieuws
-
Uitslag VT2 Barcelona: Norris grijpt de macht, Verstappen slechts zesde
De tweede vrije training in Barcelona is een feit. Op het Catalaanse circuit werd in deze sessie de tweede tijd genot...
12 jun 2026 18:00 -
Verstappen zet Red Bull wéér op scherp: "Werk aan de winkel"
Max Verstappen is nog niet helemaal tevreden over de prestaties van Red Bull op de vrijdag in Barcelona. Verstappen w...
12 jun 2026 18:49 -
FIA-stewards doen uitspraak over incident met Verstappen
De FIA-stewards hadden een onderzoek geopend naar het incident met Fernando Alonso en de Red Bulls in de tweede vrije...
12 jun 2026 18:13 -
Red Bull reageert voor het eerst op opvallend FIA-besluit
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft voor het eerst gereageerd op de ADUO-bevindingen van de FIA. Tot verbazing van...
12 jun 2026 19:19 -
Wolff waarschuwt Antonelli: "Russell is een van de besten, hij komt terug"
George Russell beleefde opnieuw een frustrerend weekend in Monaco, waar een fout van Mercedes ervoor zorgde dat hij g...
12 jun 2026 17:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (2)
Login om te reagerenreprep
Posts: 594
\'\'Ik denk dat het makkelijker is om de overstap naar Formule 1 te maken dan andersom. NASCAR-autos hebben minder downforce, minder grip, meer gewicht, minder technische snufjes en ga zo maar door.\'\'
dit denk ik dus helemaal niet de huidige formule 1 auto lijkt me veel moelijker te besturen dan een nascar.
bij de formule krijg je temaken met extreme g krachten
g krachten die nog veel groter zijn als bij nascar
ik bedoel nascar en f1 is net een vergelijking van een suzuki alto en een ferrari
en daarbij komt dat nascar coureurs als ze komen , ook de andere kant op moeten sturen.
montoya zei eens : als Michael schumacher naar nascar zou komen zou hij om zn oren worden gereden door de coureurs daar., dat denk ik ook wel dat montoya daar gelijk aan heeft.
maar ik zie ook geen nascar coureur in staat om schumacher in een openwheel auto te verslaan.
16Klepper
Posts: 28
Komt u maar!!!!
Wat Bumper, slingshot op het maximale en wheelbang acties kunnen we wel weer gebruiken na het mooie eerste jaar van Montoya in 2001