user icon

BBC maakt Formule 1-uitzenddetails bekend

  • Gepubliceerd op 24 feb 2009 13:46
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1-fan kan komend seizoen ook op de BBC inschakelen, want de Britse zender heeft de uitzendrechten voor de koningsklasse van de autosport weer terug. De BBC maakte vandaag meer details over hun Formule 1-uitzendingen bekend.

Alle races en kwalificaties zijn dit jaar live te volgen op BBC 1. Alleen de kwalificatie voor de Grand Prix van Brazilië is op de BBC 2 te zien. De omroep brengt via de website ook alle vrije trainingen, waarbij fans zelf uit drie verschillende streams kunnen kiezen. Ook behoort een split screen tot de mogelijkheden, evenals een live tussenstand.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • racefan08

    Posts: 79

    Dit is goed nieuws. Geen gezeur met reclameblokken.

    • + 0
    • 24 feb 2009 - 14:08
    • En ook niet meer zo moeilijk om een goeie stream te vinden voor de trainingen:D:D

      Die elke week weer weg is..

      • + 0
      • 24 feb 2009 - 14:47
    • rafael

      Posts: 2.138

      RTL heeft het meeste geld geboden en kreeg de rechten. Als commerciele omroep moet je geld verdienen en dus bied je een bedrag dat (in jouw ogen)rendabel is.
      RTL won en zend dus uit. Om toch geld te verdienen moet dat echter middels reclames. Dat snapt iedereen. Dat je voor en na de wedstrijd reclames uitzendt waar vervolgens geen hond naar kijkt snapt ook iedereen. Dat de adverteerders dus geen geld (of veel minder) willen betalen voor reclames die ervoor of erna worden uitgezonden snapt volgens mij ook nog steeds iedereen. Daar kun je dus lang en breed over discussieren maar het is nou eenmaal zo.
      FORZA RTL7!!!!!!

      • + 0
      • 24 feb 2009 - 16:15
  • Nu alleen de vraag of deze trainingen ook via de streams online te volgen zijn voor Nederlandse fans... ;)

    • + 0
    • 24 feb 2009 - 14:44
  • Hopen dat wij Nederlanders ook kunnen mee genieten van de live-streams van de BBC, en niet UK only zoals ITV dat deed.

    • + 0
    • 24 feb 2009 - 14:46
    • Tommieeee

      Posts: 767

      Nee, je kan de trainingen via internet alleen live volgen in Groot-Brittannië. Maar er zullen vast snel weer manieren zijn om dit te omzeilen, net zoals bij ITV het geval was...

      • + 0
      • 24 feb 2009 - 15:04
  • peet

    Posts: 210

    Damn heb ik alleen BBC Prime van Digitenne en ook al geen RTL+

    • + 0
    • 24 feb 2009 - 15:08
  • Ik heb toch zo\'n vermoeden dat de BBC het beter gaat doen dan RTL7. Ik verheug me er wel op dat de races en kwalificaties gewoon weer te volgen zijn bij de BBC. Geen reclame en betere commentatoren.

    • + 0
    • 24 feb 2009 - 16:58
  • lucky

    Posts: 3

    Hoi f1 vrienden ik kijk al een jaar of drie op dsf naar de vrije trainingen is wel een duitse zender maar uitstekend te ontvangen via sateliet, de meeste vrijdagen word alles live uitgezonden maar de gp die s\'morgens vroeg is word in uitgesteld relais weergegeven en ik moet er ook wel bijzeggen bij de tweede vrije training is wel redelijk wat reclame. Groetjes uit Belgie

    • + 0
    • 24 feb 2009 - 17:43
  • Peter

    Posts: 949

    @Ex-Ferrari fan.

    Als 80% van NL kijkers op BBC afstemt willen de adverteerders ook niet meer betalen of juist meer blokken voor dat geld. succes blijf jij maar lekker RTL kijken.

    Alleen de digitenne sufferts (waardelose kwaliteit) hebben pech. En deze suffert heeft een schotel. Even 170 euro uitgeven voor 80cm schotel extra LNB en FTA BBC kijken en met een beetje geluk hoop ik in HD kwaliteit.

    ps. ben je toevallig een masselaar omdat je voor een internationaal bedrijf werkt met kantoor in UK, vraag dan VPN aan. Kan je streamen als een gek.

    • + 0
    • 24 feb 2009 - 18:45
  • Q3FI

    Posts: 500

    Hm, BBC is ook wel weer interessant.
    Ik heb het afgelopen seizoen op de Belg gevolgd, voornamelijk ivm de reclameblokken op RTL.
    Als de BBC weer net zo deskundig commentaar gaat leveren als vroeger ga ik weer via hun naar de GP\'s kijken...

    • + 0
    • 24 feb 2009 - 20:31
  • PK

    Posts: 1

    Met een schotel kan je BBC 1,2,3 en 4 ontvangen plus alle regio,s van de BBC z,n 15 of zo verder 6 kanalen van ITV en Five plus nog veel meer en allemaal gratis FTA.

    • + 0
    • 24 feb 2009 - 20:51

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar