Danica Patrick gecharmeerd door interesse USF1

Mocht het nieuwe Formule 1-team USF1 daadwerkelijk van de grond komen, dan is Danica Patrick gegadigde om in ieder geval een test bij de Amerikaanse renstal af te werken. De huidige IRL-coureur is gecharmeerd door de belangstelling.

In de Canadese krant Globe and Mail laat ze weten: “Het is vleiend. Ik denk dat elke coureur het mooi vindt om met de Formule 1 in verband gebracht te worden. Daar komt echter ook veel reizen bij kijken en ik weet niet of ik dat wel zo zie zitten. Hoe dan ook, laten we afwachten wat USF1 gaat doen en wat ze te zeggen hebben. Misschien zullen ze mij bellen.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • sanderndk

    Posts: 586

    Mooi gezegd!

    • + 0
    • 19 feb 2009 - 13:58
  • Fresh-T

    Posts: 461

    Ja inderdaad.. Maar k blijf erbij dat k haar geen F1 waardige coureur vind

    • + 0
    • 19 feb 2009 - 14:39
    • Dat waren Albers, Yamamoto, Ide ook, maar die hebben ook een kans gekregen;)

      Dus waarom mag zij het niet proberen?

      • + 0
      • 19 feb 2009 - 15:07
      • Fresh-T

        Posts: 461

        Dat waren jonge talentvolle coureurs die mislukten. Danica is een oude prominent die nog niets heeft laten zien. Vanaf 2005 bij een topteam rijden en pas in 2008 je eerste overwinning pakken. Had Kovalainen het zolang volgehouden bij McLaren zonder overwinning? Had Piquet er nog gereden dit seizoen zonder z\'n 2e plaats in Duitsland? Die vrouw is 28 en heeft haar tijd al gehad. Ze is 10 jaar te oud om in de IRL te rijden met als doel de F1. Ze moet daar haar carriere afmaken en hopen dat ze dit jaar meer overwinningen scoort in 1 seizoen. Dan zien we wel verder

        • + 0
        • 19 feb 2009 - 16:47
        • Ro

          Posts: 98

          Sorry, maar ze heeft genoeg laten zien en ze kan nog veel meer....
          Ik zou haar graag aan het werk willen zien (achter stuur natuurlijk)... :-D

          • + 0
          • 19 feb 2009 - 17:26
          • Maximo

            Posts: 9.887

            Ik vind dat iedere courreur die bij de F1 mee mag doen in de raceklasse daar voorafgaand een absolute topper moet zijn geweest. Danica is dat verre van bij de IRL en heeft dus niets te zoeken in de F1.

            Eindstand IRL
            2006 9e
            2007 7e
            2008 6e

            Als een jonge GP2 courreur met deze palmares bij de F1 mee zou gaan draaien, dan zou dat al wenkbrauwen doen fronsen, laat staan een courreur van 27 die in 3 jaar tijd bij een topteam niet verder komt dan dit.

            Als Danica in 2009 de IRL titel wint is ze van harte welkom, maar zelfs dan dicht haar weinig kansen toe op sucses in de F1.

            • + 0
            • 19 feb 2009 - 21:56
          • reprep

            Posts: 594

            ja ze heeft genoeg laten zien ja bij \'\'Sports Illustrated Swimsuit Issue\'\'wel. google daar maar eens naar

            maar nu ontopic , kwa marketing zou het geweldig zijn om danica te hebben , denk zelfs dat het voor heel veel meer vrouwelijke kijkers zou kunnen zorgen.

            maar om haar prestaties hoort ze niet in de formule 1
            de safetycar is nog sneller (of ga ik nu te ver:P)

            en wie zei dat: Albers , Yamamoto, Ide F1 onwaardig waren

            Albers was sussesvol in dtm en is zkr niet mislukt
            Albers maakte bij mij een betere indruk bij minardi
            dan: Bruni , Baumgartner , kiesa , en friesacher
            en vond albers bij Minardi professioneler dan Doornbos.
            (ja nu is doornbos professioneler)

            Ide vond ik niet eens zo slecht , maar hij had gewoon haast geen testkilometers gehad en kon de circuits niet (niet dat het zo\'n megatalent was)

            Yamamoto had meer geld dan talent maar ook hij heeft goede races gereden (ook veel slechte

            • + 0
            • 20 feb 2009 - 00:21
  • G-man6182

    Posts: 133

    Mag ik vragen waar je dat op baseerd? Ik zou je aanraden om haar biografie een keer te lezen! Kun je zelf lezen uit wat voor een hout deze dame gesneden is!

    • + 0
    • 19 feb 2009 - 15:06
  • Inderdaad, Danica heeft een keer een successje geboekt, maar ze rijdt voor een van de top teams en ze finished toch normaal gesproken achter alle andere jongens bij die topteams. Op \"niet ovals\" finished ze gemiddeld nog verder naar achteren.

    En dat is in de IRL. Laat staan dat ze in de F1 mee kan komen.

    Misschien dat het qua marketing nog wel even kan werken. Dat zal toch ook de reden zijn dat ze in de IRL nog steeds een plek bij een top team heeft. In een achterhoede team (waar ik aanneem dat Team USA toch wel tercht komt) maakt het toch niet zoveel uit of je nou een halve seconde langzamer bent of niet.

    Wel een heel ander verhaal, maar heeft iemand Julia Samuel wel eens zien racen op Zandvoort? Het hele rechte stuk stond te juichen als zij langs kwam (op een halve ronde achterstand).

    • + 0
    • 19 feb 2009 - 17:10
  • Maximo

    Posts: 9.887

    Van mij hoeft het niet. De F1 vergt een veel hogere handelingssnelheid en input van de courreur om de wagen het hele seizoen beter te maken. Een Bourdais was een halve Schumacher bij de Amerikaanse Champcars en kan wel aardig meekomen, maar de overstap naar F1 op latere leeftijd lijkt toch wat te hoog gegrepen om echt de top te berieken bij de F1. Danica is zelfs niet eens een halve Schumacher in de IRL, maar een courreur die bij een topteam na 2,5 jaar haar 1e overwinning weet te pakken, terwijl er bij de IRL zo\'n 10 verschillende race winnaars zijn per seizoen.

    Dat zou ter vergelijking bij de F1 zijn met alsof Massa dit jaar bij Ferrari voor het eerst een overwinning zou hebben behaald en dan ook nog op een Oval. Op de \"normale\" circuits zou Massa dan al 3 jaar meestal tussen de 8e en 12e plek eindigen in zijn Ferrari. Ja, ik denk dat menig Alonso, Lewis, Massa, Kimi, Kubica, Vettel zich nu al grote zorgen moeten maken.

    Ik zou USF1 liever met een jong groot Amerikaans talent en een iets meer ervaren goede F1 courreur aan het avontuur zouden beginnen. Met Danica bestaat de kans dat USF1 en Danica een lachertje worden en na 3 races lachen heb ik het er wel mee gehad verwacht ik.

    • + 0
    • 19 feb 2009 - 21:48
  • Kijk, qua marketing is het natuurlijk mooi. Ze kan hard rijden, maar om haar gelijk af te schrijven is niet geheel eerlijk. Wacht het nu eerst maar af. Mocht het zover zijn en ze eindigt haar eerste race in de top 8 dan is iedereen er weer weg van.
    Albers was ook geen Formule 1 materiaal, maar ja veldvulling is er altijd wel. En ook Albers betaalde voor zijn stoeltje, dus in zekere zin reed hij alleen daar omdat hij geld mee bracht.

    • + 0
    • 20 feb 2009 - 15:56

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar