Danica Patrick gecharmeerd door interesse USF1
- Gepubliceerd op 19 feb 2009 12:11
-
11
- Door: Rob Veenstra
In de Canadese krant Globe and Mail laat ze weten: Het is vleiend. Ik denk dat elke coureur het mooi vindt om met de Formule 1 in verband gebracht te worden. Daar komt echter ook veel reizen bij kijken en ik weet niet of ik dat wel zo zie zitten. Hoe dan ook, laten we afwachten wat USF1 gaat doen en wat ze te zeggen hebben. Misschien zullen ze mij bellen.
Trending nieuws
-
Norris blij dat hij geen 'slechterik' is zoals Verstappen
Lando Norris is nog altijd trots op het feit dat hij vorig jaar wereldkampioen werd zonder een 'slechterik' t...
13 jun 2026 09:26 -
Kim Kardashian verrast met bijzonder cadeau voor Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft een opvallend cadeautje ontvangen van Kim Kardashian. De Amerikaanse realityster zorgde v...
13 jun 2026 08:48 -
Red Bull komt met duidelijke reactie op woede Verstappen
Max Verstappen was gisteren allesbehalve tevreden met de prestaties van zijn Red Bull-bolide. Hij mopperde over de bo...
13 jun 2026 11:10 -
Albon moet lachen om Red Bull: "Die spelen altijd politieke spelletjes"
Alexander Albon kijkt met enige verbazing naar de discussie rond de nieuwe krachtbronnen voor 2026. De Williams-coure...
13 jun 2026 10:46 -
Alpine heeft medelijden met boze Russell
Alpine-kopstuk Steve Nielsen heeft medelijden met George Russell na de Grand Prix van Monaco. Alpine kreeg het vrijda...
13 jun 2026 10:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (11)
Login om te reagerensanderndk
Posts: 586
Mooi gezegd!
Fresh-T
Posts: 461
Ja inderdaad.. Maar k blijf erbij dat k haar geen F1 waardige coureur vind
RS-Motorsport
Posts: 699
Dat waren Albers, Yamamoto, Ide ook, maar die hebben ook een kans gekregen;)
Dus waarom mag zij het niet proberen?
G-man6182
Posts: 133
Mag ik vragen waar je dat op baseerd? Ik zou je aanraden om haar biografie een keer te lezen! Kun je zelf lezen uit wat voor een hout deze dame gesneden is!
patrickl
Posts: 11.414
Inderdaad, Danica heeft een keer een successje geboekt, maar ze rijdt voor een van de top teams en ze finished toch normaal gesproken achter alle andere jongens bij die topteams. Op \"niet ovals\" finished ze gemiddeld nog verder naar achteren.
En dat is in de IRL. Laat staan dat ze in de F1 mee kan komen.
Misschien dat het qua marketing nog wel even kan werken. Dat zal toch ook de reden zijn dat ze in de IRL nog steeds een plek bij een top team heeft. In een achterhoede team (waar ik aanneem dat Team USA toch wel tercht komt) maakt het toch niet zoveel uit of je nou een halve seconde langzamer bent of niet.
Wel een heel ander verhaal, maar heeft iemand Julia Samuel wel eens zien racen op Zandvoort? Het hele rechte stuk stond te juichen als zij langs kwam (op een halve ronde achterstand).
Maximo
Posts: 9.887
Van mij hoeft het niet. De F1 vergt een veel hogere handelingssnelheid en input van de courreur om de wagen het hele seizoen beter te maken. Een Bourdais was een halve Schumacher bij de Amerikaanse Champcars en kan wel aardig meekomen, maar de overstap naar F1 op latere leeftijd lijkt toch wat te hoog gegrepen om echt de top te berieken bij de F1. Danica is zelfs niet eens een halve Schumacher in de IRL, maar een courreur die bij een topteam na 2,5 jaar haar 1e overwinning weet te pakken, terwijl er bij de IRL zo\'n 10 verschillende race winnaars zijn per seizoen.
Dat zou ter vergelijking bij de F1 zijn met alsof Massa dit jaar bij Ferrari voor het eerst een overwinning zou hebben behaald en dan ook nog op een Oval. Op de \"normale\" circuits zou Massa dan al 3 jaar meestal tussen de 8e en 12e plek eindigen in zijn Ferrari. Ja, ik denk dat menig Alonso, Lewis, Massa, Kimi, Kubica, Vettel zich nu al grote zorgen moeten maken.
Ik zou USF1 liever met een jong groot Amerikaans talent en een iets meer ervaren goede F1 courreur aan het avontuur zouden beginnen. Met Danica bestaat de kans dat USF1 en Danica een lachertje worden en na 3 races lachen heb ik het er wel mee gehad verwacht ik.
kombatunit
Posts: 859
Kijk, qua marketing is het natuurlijk mooi. Ze kan hard rijden, maar om haar gelijk af te schrijven is niet geheel eerlijk. Wacht het nu eerst maar af. Mocht het zover zijn en ze eindigt haar eerste race in de top 8 dan is iedereen er weer weg van.
Albers was ook geen Formule 1 materiaal, maar ja veldvulling is er altijd wel. En ook Albers betaalde voor zijn stoeltje, dus in zekere zin reed hij alleen daar omdat hij geld mee bracht.