Surer: "Ecclestone is over zijn hoogtepunt heen"
- Gepubliceerd op 04 feb 2009 16:57
-
13
- Door: Rob Veenstra
Surer vervolgt: Vroeger vocht hij nog echt voor de Formule 1, voor deze sport. Tegenwoordig gaat het hem alleen maar om het geld. Als het op deze manier doorgaat, gaat de basis van de Formule 1 verloren.
Ook over Max Mosley, voorzitter van de internationale autosportbond FIA, is Surer niet mild. Als ik zijn plannen voor de lange termijn aanhoor, dan denk ik dat de FIA zich niet met de constructie van de autos moet bemoeien.
Het kan niet zo zijn dat zij alles gaan voorschrijven, van hoe een motor er uit moet zien tot het verplichten van een standaard versnellingsbak. Ik hoop dat de Formule 1 niet verwordt tot een klasse met allemaal dezelfde autos, want dan haken veel mensen af.
Terugblikkend op 2008 spuwt Surer nog zijn gal over de vele straffen. Formule 1-coureurs werden vaker bestraft dan overtreders in het gewone verkeer, en dat kan niet zo zijn. Inhalen is al moeilijk genoeg en op deze manier ontmoedig je dat helemaal.
Coureurs moeten bij een inhaalactie niet gestraft, maar beloond worden. Het mooiste voorbeeld leverde Lewis Hamilton, die in Singapore als een opa in de rondte reed nadat hij in België zijn overwinning was kwijtgeraakt omdat hij iemand inhaalde.
Trending nieuws
-
Russell ziet concurrentie dichterbij komen: "Ze komen eraan"
George Russell is als tweede geëindigd in de Grand Prix van Barcelona-Catalonië. De Brit startte vanaf pole...
14 jun 2026 16:55 -
Kansloze Verstappen wijst naar Red Bull: "Waren te langzaam"
Max Verstappen heeft een kleurloze Grand Prix van Barcelona achter de rug. Op het circuit waar hij tien jaar geleden ...
14 jun 2026 17:47 -
Russell maant Mercedes tot actie: "We hebben teveel problemen"
George Russell kwam als tweede over de streep tijdens de Grand Prix van Barcelona. In Catalonië profiteerde de v...
14 jun 2026 17:42 -
Geluksvogel Norris wil meer zien van McLaren
Lando Norris was de grootste geluksvogel van de Grand Prix van Spanje. Rondenlang reed hij achter de Mercedessen aan,...
14 jun 2026 17:06 -
Leclerc diep in de put: "Dit is een nachtmerrie!"
Charles Leclerc is één van de grootste verliezers van het raceweekend in Barcelona. Na een crash in de ...
14 jun 2026 17:34
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.623
- Podiums 135
- Grand Prix 238
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.394 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (13)
Login om te reagerenswalmennl
Posts: 39
Ik durf de rest van de familie niet te vertellen dat ik bijvoorbeeld voor de GP van Duitsland 300 EURO heb moeten betalen.Ze zouden me voor gek laten verklaren.
patrickl
Posts: 11.414
Moet je voor de gein eens naar Monaco gaan. Daar koop je kaartjes per dag en die zijn per dag zo tussen de 300 en 500 euro.
Is overigens wel de gaafste plek om naar toe te gaan.
Ro
Posts: 98
Mee eens, op het laatste allinea na.
Daar zijn de meningen over verdeeld.
germain
Posts: 1.748
Niks aan toe te voegen
nick1084
Posts: 273
Ik kan niet anders zeggen dat ik het geheel met deze man eens ben. Laat de teams meer vrijheid. Helemaal Super.
Wat betreft de straffen, dat blijft lastig, het was wel extreem afgelopen jaar. Ene terecht de ander een twijfelgeval.
In 1995 werd het gehele kamioenschap bepaald door de vele straffen voor M.Schumacher, hij werd vier keer gediskwalificeert.
Dit is een probleem dat moeilijk oplosbaar is.
patrickl
Posts: 11.414
Schumacher werd in 1995 geen vier keer gediskwalificeerd. Niet eens 1 keer.
Bedoel je 1994 misschien? Daar werd hij voor twee overtredingen gediskwalifceerd. Hij verloor voor het ene vergrijp drie races doordat hij domweg niet stopte voor een zwarte vlag (en daarbij zelfs een Ferrari hinderde) en een andere race doordat zijn auto te laag was afgesteld.
Twee straffen dus maar, alhoewel die eerste wel zwaar was.
Prutteltje
Posts: 152
Zo is het maar net, over de inhaal actie\'s is mijn visie niet te snel straffen, maar je kunt met die snelheden en besparing op de onkosten niet een losgeslagen bende laten worden.
Fresh-T
Posts: 461
Nog nooit van gehoord: Marc Surer, maar k vind het een prima gozer! Toffe vent! Zijn uitspraken bevallen me wel :)
swalmennl
Posts: 39
Beste Tristan,Marc had misschien nog meer talent dan Verstappen maar ook niet de beste auto\'s
mbjkrab
Posts: 323
cclston ziet alleen maar \'s, doet rare uitspraken (b.v. over het eventuele vertek van Ferrari uit de F1 en zijn visie daarop) en maakt meer kapot (o.a. beperkte mogelijkheden tot technische ontwikkelingen, b.v. hoger toerental), dan ONS lief is.