Update: Rentree Doornbos in Amerika aanstaande
- Gepubliceerd op 03 feb 2009 10:12
-
11
- Door: Rob Veenstra
Newman/Haas/Lanigan was in de Champ Car altijd een topteam, maar draaide vorig jaar moeizaam in de vernieuwde IRL IndyCars. Justin Wilson werd al aan de kant geschoven en de geruchten over de komst van Doornbos gingen al een tijdje. AD Sportwereld meldt dat de Nederlander nu definitief is gecontracteerd en voor zijn stoeltje drie miljoen euro aan sponsorgeld moet meenemen.
Op de site van de Nederlander verklaart het management van Doornbos: "Verscheidene nieuwsbladen suggereren dat Robert Doornbos al een contract heeft getekend om in 2009 te gaan racen voor Newman Haas Lanigan. Graag bevestigen wij dat de onderhandelingen met IRL teams zich in het laatste stadium bevinden. Maar zo lang er geen officieel persbericht op deze website staat, is er geen deal. We hopen dat we Bobby Ds plannen zeer snel kunnen aankondigen."
"Als alles volgens plan gaat, zullen we Robert volgend seizoen in IRL zien vechten voor het kampioenschap. Op dit moment richt Robert zich op A1 Team Nederland. Het team van Jan Lammers is zeer dichtbij de eerste overwinning van dit seizoen."
Trending nieuws
-
Verstappen wil 24-uursrace Spa rijden: Organisatie denkt mee
Het is geen geheim dat Max Verstappen graag wil deelnemen aan de 24 uur van Spa. Zijn team komt dit weekend in actie ...
27 jun 2026 08:48 -
Norris heeft geaccepteerd dat McLaren niet kan winnen
Regerend wereldkampioen Lando Norris heeft geaccepteerd dat McLaren voorlopig geen races gaat winnen. Norris en McLar...
27 jun 2026 10:09 -
Racing Bulls reageert vol verbazing op Tsolov-geruchten
Racing Bulls-teambaas Alan Permane heeft met verbazing gereageerd op de geruchten over Nikola Tsolov. Het Bulgaarse R...
27 jun 2026 09:26 -
Ocon klaar met geruchten over F1-toekomst: "Laat mij koud"
De toekomst van Esteban Ocon in de Formule 1 blijft onderwerp van gesprek. De Fransman beleeft een moeizaam seizoen b...
27 jun 2026 10:46 -
Red Bull weigert te reageren op geruchten over vertrek van kopstuk
Red Bull-teambaas Laurent Mekies weigert in te gaan op de geruchten over een aanstaand vertrek van Paul Monaghan. De ...
27 jun 2026 08:11
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 150
Champcar bestaat niet meer :P
Posts: 6
Ja dat maakt niet uit of die nog wel of niet bestaat het gaat erom dat het Nederlandse talent weer eens gaat racen in plaats van enkel wat test rondjes rijden en promotie werken.
Het is zonde om zo iemand als Doornbos dat werk te laten doen. Racen met die hap!!!!!!!!!!!!
Posts: 1.016
Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat Robert Doornbos nu onder de pannen lijkt in het IRL.
Maar ik wil het volgende nog wel even zeggen, en het is niet bedoeld als azijnpisserij: Ik vraag me af wat het nivo van de huidige IRL is. Natuurlijk, de amerikaanse single seaters hebben een rijke geschiedenis. Doordat IRL de strijd van Champcar gewonnen heeft en er Champcar teams tot de IRL zijn toegetreden, is het aanzien van de IRL wellicht nog iets toegenomen. Maar nuchter beschouwd is de IRL natuurlijk nog geen schim van de Champcars uit de 90\'er jaren.
De chassis zijn stokoud, er is slechts 1 motorenleverancier - de formule Nippon, om eens een raceklasse te noemen, rijd met modernere chassis en daar hebben ze (IRL) motoren van zowel Honda als Toyota - en de één na de andere rijder vertrekt naar NASCAR. De laatste weken staat het nieuws bol van de berichten over gerenomeerde topteams, waaronder Newman Haas die slechts budget hebben voor 1 wagen (Bobbie D. mag voor goud geld het tweede chassis op de baan brengen) of gerenomeerde teams die helemaal de stekker uit IRL moeten trekken.
Natuurlijk, de crisis in de USA is nog een heel stuk dieper dan bij ons in Europa, maar de klasse heeft kennelijk ook niet de aantrekkingskracht om goede sponsors binnen te houden.
Hebben jullie een mening over IRL? Hoe hoog schatten jullie de hedendaagse IRL in?
Posts: 461
K wens hem heel veel succes en k denk dat ie bij een topteam zeker mee kan gaan doen om het kampioenschap. Misschien een opbouw jaar en vervolgens weer een overstap naar de F1? Plaatsvervanger van Piquet jr.? Hij heeft Renault al een paar keer uit de brand geholpen dus misschien moet ING Robert dit keer uit de brand helpen? Ik denk niet dat die 3 miljoen een probleem zijn toch?
Posts: 848
Uhm, op dit moment racet Doornbos toch gewoon in de A1GP? Dus van enkel test rondjes en promotiewerk is sowieso geen sprake. Wel mooi om te horen dat het IRL avontuur voor Doornbos eindelijk van de grond lijkt te komen.
Posts: 11.414
Ramshoek,
Ik volg de IRL al jaren niet meer. Eventjes nog gevolgd wat Doornbos deed in de ChampCar natuurlijk, maar dat was het dan ook wel.
Vroeger keek ik vrijwel alle wedstrijden. Met een paar seizoen de Penske auto\'s die alles wonnen, Luyendijk, de Andretti\'s, Montoya, Villeneuve, Greg Moore etc.
Het is mij nu allemaal even te primitief. De auto\'s zijn verouderd en de coureurs zijn ook gewoon niet echt goed. De GP2 is wat mij betreft een trapje boven die serie. Het is nu ook wat lastiger te volgen
Mensen die klagen over de huidige F1 auto\'s, moeten voor de gein eens kijken naar een IRL auto. Die zijn pas echt spuuglelijk.
Posts: 67
En dan ben ik zeker de enige die IRL helemaal top vind, en als RD fan ben ik helemaal gelukkig met dit nieuws!
Posts: 10.412
het is mooi dat robert terug keert in die serie. daar is het nog de man in de auto die het moet doen. ipv allemaal computers. ik ga hem zeker volgen. en geef hem ook een goeie kans op de overwinning. kijk alleen al wat hij bij minardi deed in de champcar. robert is gewoon een super coureur en verdiend zekers een stoeltje in de f1. ben zekers fan van hem hij is toch iets anders dan bv een alberts of bleekemolen. daarom snap ik ook niet dat vorig jaar david in de redbull zat ipv doornbos.
Posts: 941
5 april is de eerste race op de streets of St. Petersburg, kijken welke zender het uitzend
Posts: 67
Sport 1
Posts: 5.792
Een overwinning in de a1 hahahah dan moet Lammers eerst eens zorgen dat ze eens een goede pitsstop kunnen maken want dat geklungel heeft al zoveel gekost