Heidfeld: "Meer ongelukken door nieuwe voorvleugel"
- Gepubliceerd op 31 dec 2008 15:46
-
27
- Door: Dennis Roke
Heidfeld: "Ik denk dat er meer ongelukken zullen gebeuren, omdat we niet gewend zijn aan de bredere voorvleugel. Vanuit de cockpit kun je de vleugel namelijk niet zien. Je kunt er natuurlijk rekening mee houden, maar er zullen ook momenten zijn dat je snel een beslissing moet nemen en dan heb je geen tijd om aan de voorvleugel te denken. Toen ik de vleugel voor het eerst zag, wist ik meteen dat dat problemen zal gaan geven."
Heidfeld vind het nog te vroeg om te kunnen zeggen of de nieuwe aerodynamica een positieve invloed zullen hebben. "Het lijkt me redelijk logisch dat de nieuwe vorm van de vleugels een gunstige invloed zal hebben op de rij-eigenschappen, maar op dit moment valt er moeilijk een oordeel over te geven."
Trending nieuws
-
Viaplay-rel gaat verder: Provider verwijdert F1-concurrent uit zenderlijst
De Grand Prix van Monaco was afgelopen weekend door het ingrijpen van de FOM toch niet gratis te zien in Nederland. D...
08 jun 2026 16:09 -
Ocon kiest zonder twijfel: "Hamilton is de beste coureur van het moderne F1-tijdperk"
Esteban Ocon heeft zich uitgesproken in een van de grootste discussies binnen de Formule 1. De Fransman is van mening...
08 jun 2026 18:46 -
Hadjar neemt het met Verstappen op tegen Ferrari: "We zitten erbij"
Isack Hadjar heeft na afloop van de Grand Prix van Monaco meer duidelijkheid gegeven over de problemen die hij tijden...
08 jun 2026 17:22 -
Sainz woedend op Hülkenberg: "Misschien moeten we maar eens praten"
Carlos Sainz heeft na de Grand Prix van Monaco hard uitgehaald naar Nico Hülkenberg. De Williams-coureur zag een...
08 jun 2026 18:06 -
Antonelli omarmt de druk: "Vorig jaar bezweek ik nog daaronder"
Andrea Kimi Antonelli blijft indruk maken in zijn debuutseizoen in de Formule 1. De Mercedes-coureur pakte in Monaco ...
08 jun 2026 16:46
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (27)
Login om te reagerenpeet
Posts: 210
Toen ik de vleugel voor het eerst zag, wist ik meteen dat dat problemen zal gaan geven.\"
Ja dat kunnen wij leken zelfs wel bevestigen. je ziet dat hele brede kreng ook niet meer.
Kenney
Posts: 2.250
Dat is altijd bij de F1. Vorig jaar waren de rijders bang dat zonder traction control rijden in de regen onmogelijk zou worden, Silverstonen, Monza en vooral Monaco hebben bewezen van niet...
patrickl
Posts: 11.414
Er was toch duidelijk een rijder die heel wat spins heeft laten zien. Onder andere in de eerste 2 races, maar later in het seizoen ook nog op bijvoorbeeld Silverstone en Monaco. Op Monza heeft hij wijselijk heel langzaam rond gereden en zo spins voorkomen.
germain
Posts: 1.748
Slim toch van Massa wat hij in Monza maar hij heeft ook laten zien dat Ferrari niet in de regen kan rijden maar in Monaco was Massa snel maar hij spinde niet dus ik weet niet waar jij het over hebt maargoed ik wens iedereen de beste wensen voor 2009!
s vettel
Posts: 118
Won die coureur ook niet de meeste GP\'s, afgelopen seizoen ?
Jonne
Posts: 178
Is dat niet de coureur die 1 bocht voor het einde van het seizoen nog (virtueel) kampioen was? Je weet wel, op dat moment dat jij waarschijnlijk vol ongeloof, met tranen in je ogen op de bank zat. Och wat had ik dat graag willen zien. ;)
Even terugdenkend..... Brazilië leek me nou ook niet echt een race onder makkelijke omstandigheden, deze reed hij toch echt subliem en dat op het moment dat het echt moest.
Onee, is waar ook, hij kan helemaal niet racen! ;)
Interlagos
Posts: 941
Telkens worden er in artikels mensen bij gehaald die er eigenlijk niets mee te maken hebben.
Leonhart
Posts: 302
Dwalen we niet een beetje van het onderwerp af?
---
Ik ben benieuwd hoeveel ongelukken het eigenlijk gaat veroorzaken. Ik denk in de eerste 3 races een aardig aantal en vanaf dat punt zullen er minder ongelukken gebeuren, tenzij er geracet worden op een natte baan
Interlagos
Posts: 941
Gard. Rarara, wie begon ermee.
germain
Posts: 1.748
Was dat niet die coureur waarover mensen aan Maleisie zeiden dat hij vervangen zou worden dit seizoen en dat hij alleen op de favoriete circuits van hem kon winnen zoals Interlagos Sakhir en Instanbul. Was het ook niet die coureur die het integendeel bewezen heeft.
Interlagos
Posts: 941
Dwalen we niet een beetje van het onderwerp af?
---
Ja. Maar er zijn altijd eikels die met zichzelf of met Massa bezig zijn.
patrickl
Posts: 11.414
Raikkonen ging stukken harder dan Massa op Monaco (race verklooid door een fout van het team, maar toch goed terug gekomen en tot zijn crash), Silverstone (geen top race, maar veel en dan ook veeeeel beter dan Massa), Monza (had Raikkonen pech dat hij net niet in de 5 minuten dat de baan het droogst was zijn kwalificatie rondje reed. Tijdens de race was hij echt heel veel sneller dan Massa.)
Spa en Brazilie zijn niet echt regenraces. Maar goed, op Spa was Raikkonen ook veruit sneller. Op Interlagos werd hij geslachtofferd voor Massa, maar dat lijkt me logisch.
Massa reed het hele seizoen als een krant in de regen en het zou me niets verbazen als dat hoofdzakelijk kwam door het verlies aan traction control en engine braking. Het jaar daarvoor ging het nog prima op Fuji.
Jonne
Posts: 178
Pardon? Monaco; Voor zijn straf reed Massa voor hem en bij hem weg. Daarna rijdt Kimi zijn neus er af en knalt achter op Sutil. Juist, veel sneller...
Silverstone was hij idd beter en was Massa een ramp. Monza, hoe kom je er in godsnaam bij dat hij daar sneller wat? Hamilton, die was sneller, die vloog langs Kimi, die vervolgens maar rond plek 10 bleef ronddoberen. Spa was droog, tot er wat druppels vielen en meneer hem (recht voor m\'n neus, geweldig :P) in de muur parkeerde.
Interlagos geslachtofferd? het enige dat hij niet mocht was Alonso inhalen, dat was voor plek 2! Felipe was daar toch echt overduidelijk beter in welke omstandigheid dan ook. Hoe kun je dat toch ontkennen.... .
Ik vond dat massa dit jaar een stuk beter reed in de regen dan in welk van de voorgaande jaren dan ook, hij reed altijd al belabberd in de regen, dit jaar zaten er eindelijk eens een paar redelijk goede races bij.
Interlagos
Posts: 941
Heidfeld: \"Meer ongelukken door nieuwe voorvleugel\" Dus het gaat hier niet over ouwe koeien.
patrickl
Posts: 11.414
Interlagos,
Probeer de discussie een beetje te volgen in plaats van steeds mekkeren dat er niets ten nadele van Braziliaans rijders gezegd mag worden.
De parallel werd getrokken met het verdwijnen van traction control. Dat zijn inderdaad hele oude koeien ... van het afgelopen seizoen!!!
Interlagos
Posts: 941
Patrickl,
Welke discussie. Je verhalen worden alleen maar langer, en je haalt mensen en dingen erbij die niets met het onderwerp te maken hebben.
En die parallel, die heb jezelf getrokken. Er is niemand anders die het over TC heeft.
Slaap lekker verder.
patrickl
Posts: 11.414
Kijk voor de gein eens naar mijn eerste reactie hier (is de derde in de lijst). Ga dan naar het berichtje daarboven. Gelezen? Goed zo en de volgende keer gewoon meteen goed lezen. Bedankt voor de medewerking.
Interlagos
Posts: 941
Patrickl,
Bedankt voor jouw medewerking.