user icon

Heidfeld: "Meer ongelukken door nieuwe voorvleugel"

  • Gepubliceerd op 31 dec 2008 15:46
  • comments 27
  • Door: Dennis Roke
Nick Heidfeld vreest dat er vroeg in het 2009-seizoen flink wat aanrijdingen gaan plaatsvinden tussen de coureurs. Het nieuwe aero-pakket voor 2009 omhelst onder andere een nieuwe voorvleugel, die aanzienlijk breder is dan zijn voorganger.

Heidfeld: "Ik denk dat er meer ongelukken zullen gebeuren, omdat we niet gewend zijn aan de bredere voorvleugel. Vanuit de cockpit kun je de vleugel namelijk niet zien. Je kunt er natuurlijk rekening mee houden, maar er zullen ook momenten zijn dat je snel een beslissing moet nemen en dan heb je geen tijd om aan de voorvleugel te denken. Toen ik de vleugel voor het eerst zag, wist ik meteen dat dat problemen zal gaan geven."

Heidfeld vind het nog te vroeg om te kunnen zeggen of de nieuwe aerodynamica een positieve invloed zullen hebben. "Het lijkt me redelijk logisch dat de nieuwe vorm van de vleugels een gunstige invloed zal hebben op de rij-eigenschappen, maar op dit moment valt er moeilijk een oordeel over te geven."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • peet

    Posts: 210

    Toen ik de vleugel voor het eerst zag, wist ik meteen dat dat problemen zal gaan geven.\"

    Ja dat kunnen wij leken zelfs wel bevestigen. je ziet dat hele brede kreng ook niet meer.

    • + 0
    • 31 dec 2008 - 22:24
  • Kenney

    Posts: 2.214

    Dat is altijd bij de F1. Vorig jaar waren de rijders bang dat zonder traction control rijden in de regen onmogelijk zou worden, Silverstonen, Monza en vooral Monaco hebben bewezen van niet...

    • + 0
    • 2 jan 2009 - 12:10
  • Er was toch duidelijk een rijder die heel wat spins heeft laten zien. Onder andere in de eerste 2 races, maar later in het seizoen ook nog op bijvoorbeeld Silverstone en Monaco. Op Monza heeft hij wijselijk heel langzaam rond gereden en zo spins voorkomen.

    • + 0
    • 2 jan 2009 - 13:25
    • germain

      Posts: 1.748

      Slim toch van Massa wat hij in Monza maar hij heeft ook laten zien dat Ferrari niet in de regen kan rijden maar in Monaco was Massa snel maar hij spinde niet dus ik weet niet waar jij het over hebt maargoed ik wens iedereen de beste wensen voor 2009!

      • + 0
      • 2 jan 2009 - 19:06
    • s vettel

      Posts: 118

      Won die coureur ook niet de meeste GP\'s, afgelopen seizoen ?

      • + 0
      • 3 jan 2009 - 09:03
    • Jonne

      Posts: 178

      Is dat niet de coureur die 1 bocht voor het einde van het seizoen nog (virtueel) kampioen was? Je weet wel, op dat moment dat jij waarschijnlijk vol ongeloof, met tranen in je ogen op de bank zat. Och wat had ik dat graag willen zien. ;)

      Even terugdenkend..... Brazilië leek me nou ook niet echt een race onder makkelijke omstandigheden, deze reed hij toch echt subliem en dat op het moment dat het echt moest.

      Onee, is waar ook, hij kan helemaal niet racen! ;)

      • + 0
      • 4 jan 2009 - 10:51
  • Telkens worden er in artikels mensen bij gehaald die er eigenlijk niets mee te maken hebben.

    • + 0
    • 2 jan 2009 - 23:01
  • Leonhart

    Posts: 277

    Dwalen we niet een beetje van het onderwerp af?
    ---
    Ik ben benieuwd hoeveel ongelukken het eigenlijk gaat veroorzaken. Ik denk in de eerste 3 races een aardig aantal en vanaf dat punt zullen er minder ongelukken gebeuren, tenzij er geracet worden op een natte baan

    • + 0
    • 3 jan 2009 - 22:12
  • Gard. Rarara, wie begon ermee.

    • + 0
    • 4 jan 2009 - 14:25
  • germain

    Posts: 1.748

    Was dat niet die coureur waarover mensen aan Maleisie zeiden dat hij vervangen zou worden dit seizoen en dat hij alleen op de favoriete circuits van hem kon winnen zoals Interlagos Sakhir en Instanbul. Was het ook niet die coureur die het integendeel bewezen heeft.

    • + 0
    • 4 jan 2009 - 19:20
  • Dwalen we niet een beetje van het onderwerp af?
    ---
    Ja. Maar er zijn altijd eikels die met zichzelf of met Massa bezig zijn.

    • + 0
    • 4 jan 2009 - 20:43
  • Raikkonen ging stukken harder dan Massa op Monaco (race verklooid door een fout van het team, maar toch goed terug gekomen en tot zijn crash), Silverstone (geen top race, maar veel en dan ook veeeeel beter dan Massa), Monza (had Raikkonen pech dat hij net niet in de 5 minuten dat de baan het droogst was zijn kwalificatie rondje reed. Tijdens de race was hij echt heel veel sneller dan Massa.)

    Spa en Brazilie zijn niet echt regenraces. Maar goed, op Spa was Raikkonen ook veruit sneller. Op Interlagos werd hij geslachtofferd voor Massa, maar dat lijkt me logisch.

    Massa reed het hele seizoen als een krant in de regen en het zou me niets verbazen als dat hoofdzakelijk kwam door het verlies aan traction control en engine braking. Het jaar daarvoor ging het nog prima op Fuji.

    • + 0
    • 5 jan 2009 - 14:47
    • Jonne

      Posts: 178

      Pardon? Monaco; Voor zijn straf reed Massa voor hem en bij hem weg. Daarna rijdt Kimi zijn neus er af en knalt achter op Sutil. Juist, veel sneller...
      Silverstone was hij idd beter en was Massa een ramp. Monza, hoe kom je er in godsnaam bij dat hij daar sneller wat? Hamilton, die was sneller, die vloog langs Kimi, die vervolgens maar rond plek 10 bleef ronddoberen. Spa was droog, tot er wat druppels vielen en meneer hem (recht voor m\'n neus, geweldig :P) in de muur parkeerde.
      Interlagos geslachtofferd? het enige dat hij niet mocht was Alonso inhalen, dat was voor plek 2! Felipe was daar toch echt overduidelijk beter in welke omstandigheid dan ook. Hoe kun je dat toch ontkennen.... .
      Ik vond dat massa dit jaar een stuk beter reed in de regen dan in welk van de voorgaande jaren dan ook, hij reed altijd al belabberd in de regen, dit jaar zaten er eindelijk eens een paar redelijk goede races bij.

      • + 0
      • 5 jan 2009 - 18:38
  • Heidfeld: \"Meer ongelukken door nieuwe voorvleugel\" Dus het gaat hier niet over ouwe koeien.

    • + 0
    • 5 jan 2009 - 18:06
  • Interlagos,

    Probeer de discussie een beetje te volgen in plaats van steeds mekkeren dat er niets ten nadele van Braziliaans rijders gezegd mag worden.

    De parallel werd getrokken met het verdwijnen van traction control. Dat zijn inderdaad hele oude koeien ... van het afgelopen seizoen!!!

    • + 0
    • 5 jan 2009 - 19:21
  • Patrickl,

    Welke discussie. Je verhalen worden alleen maar langer, en je haalt mensen en dingen erbij die niets met het onderwerp te maken hebben.
    En die parallel, die heb jezelf getrokken. Er is niemand anders die het over TC heeft.
    Slaap lekker verder.

    • + 0
    • 6 jan 2009 - 17:20
    • Kijk voor de gein eens naar mijn eerste reactie hier (is de derde in de lijst). Ga dan naar het berichtje daarboven. Gelezen? Goed zo en de volgende keer gewoon meteen goed lezen. Bedankt voor de medewerking.

      • + 0
      • 6 jan 2009 - 23:21
  • Patrickl,

    Bedankt voor jouw medewerking.

    • + 0
    • 8 jan 2009 - 18:03

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar