user icon
user icon

Ecclestone: "Vertrek Honda geen groot verlies voor Formule 1"

  • Gepubliceerd op 11 dec 2008 09:41
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone verwerpt de verhalen dat het verlies van Honda een aderlating voor de sport is. Door het vertrek van de Japanse autofabrikant kan de grid voor 2009 gereduceerd worden tot achttien auto’s, maar dat deert de commerciële baas van de Formule 1 niet.

“Honda zal geen groot verlies vormen”, begint Ecclestone. “Kijk alleen maar naar de eindklassering in het afgelopen kampioenschap, negende. Ze verspilden daar miljoenen en waren een slecht voorbeeld voor de andere teams.”

“In de Formule 1 is het een komen en gaan van teams en zo is het altijd geweest. Alleen Ferrari is er vanaf het begin bij. Het vertrek van Honda geeft ons de kans om de renstallen gezond verstand bij te brengen over de te hanteren budgetten.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • dnhems

    Posts: 67

    Geen groot verlies, rot op man, gek.

    • + 0
    • 11 dec 2008 - 09:43
    • zonder \"deze\" gek zou jij niet eens Formule 1 op TV hebben kunnen kijken de laatste decennia.

      Puur zakelijk gezien kan het ook geen kwaad.
      Maar als je als Formule 1-fan er naar kijkt, dan is het natuurlijk wel jammer dat er een team niet meer bij is en helemaal een fabrieksteam....

      • + 0
      • 11 dec 2008 - 10:05
  • ilCovano

    Posts: 214

    wat een debiel! hij wil zeker maar 1 team overhouden-> ferrari

    • + 0
    • 11 dec 2008 - 09:57
  • Hieruit blijkt dat deze man is blijven hangen in de tijd...Het is geen komen en gaan meer, de laatste jaren gaan er meer dan dat er komen en dat zal, met het huidige commerciële beleid, nog wel een aantal jaren zo door gaan...Hij denkt iets te makkelijk lijkt me!Zo denkt hij blijkbaar ook over de circuits...

    • + 0
    • 11 dec 2008 - 10:47
  • Kevin1987

    Posts: 63

    Denk ook niet dat men het als een groot verschil zal beschouwen als Ecclestone eens opstapt.

    • + 0
    • 11 dec 2008 - 11:06
  • Het enige wat ik mij realiseer, is dat je voor meer dan 300 euro op Spa het bos in wordt gestuurd.

    • + 0
    • 11 dec 2008 - 12:09
  • Ecclestone komt de laatste jaren steeds vaker negatief in het nieuws.
    Zijn beleid (lees : het binnenharken van exorbitante hoeveelheden geld) met betrekking tot zaken als de kalender, heeft er toe geleid dat de GP\'s van grote landen als Duitsland, Frankrijk en Engeland op de tocht staan. Historische banen als Silverstone, Suzuka en recentelijk Montreal zijn van de kalender verdwenen en vervangen door GP\'s in het midden-oosten en Azie, waar ze kennelijk wel willen of kunnen voldoen aan de astronomische bedragen welke Ecclestone vraagt.

    Ecclestone geeft er blijk van geen enkel historisch besef te hebben. En nu er een historische naam als Honda de F1 verlaat, zegt meneer daar niet treurig om te zijn.

    Ja Daan, Ecclestone heeft het een en ander betekend voor de F1. Maar er komt een keer een eind aan het krediet dat hij een kwart eeuw geleden heeft opgebouwd...

    • + 0
    • 11 dec 2008 - 12:15
  • vergeet niet dat het midden-oosten en Azie wel de markten zijn waar de autofabrikanten/fabrikanten veel geld kunnen verdienen.....

    • + 0
    • 11 dec 2008 - 12:56
  • Jeffers

    Posts: 115

    Rot op man Eikelstone met je geen groot verlies. Donderop met je gezwalk, wat kan die vent lullen man. 18 autootjes aan de start 4 van die Red bull wagens. Pfff hij snapt er echt niets van het, echt die gast moet met pensioen gaan, met zn geen groot verlies.

    • + 0
    • 11 dec 2008 - 14:07
  • sanderndk

    Posts: 586

    Groot GELIJK Bernie... Jullie kunnen Bernie wel afbranden maar als een kapot team als Honda zonder directe financieele crisis toch beslist te vertrekken kiezen ze er zelf voor om de F1 een trap in de rug te geven!

    Daarnaast hoor ik hier mensen of de Historische waarde van Honda, dat is altijd nog aan Honda ZELF gelegen om dat in stand te houden.

    Ze leveren al zolang geen motoren meer aan de F1 dat hun historische waarde anno 2008 geen drol waard is.

    DUS, JA IK VIND MOOI DAT ZE OPGEDONDERD ZIJN EN IEDERGEVAL LEKKER SNEL GEDAAN. TIJD VOOR EEN NIEUWE TEAM EIGENAAR EN DE NAAM HONDA ER AF.

    • + 0
    • 11 dec 2008 - 15:04
  • Wat zijn die 1ste 2 berichten toch zielig, zeg.

    Bernie heeft gewoon gelijk. En je hoeft niet pro-ferrari te zijn om hem gelijk te geven. Honda is de slachtoffer van hun eigen doen.

    • + 0
    • 11 dec 2008 - 15:27
  • Paul

    Posts: 626

    Ik vind Honda ook niet echt een verlies! Juist omdat het een febrieksteam is. Williams was veel erger geweest bijvoorbeeld!

    Maak van de F1 maar weer mooi een privéteams sport, veel leuker!

    • + 0
    • 11 dec 2008 - 16:29
  • Smitju

    Posts: 442

    Honda, is wel een verlies. Ze hebben decennia lang in de formule 1 gezeten en nu zijn ze er niet meer...

    Maargoed, eikelstone die denkt alleen aan zijn eigen miljoenen $$. En eikelstone kijk hij heeft nou echt niets voor de formule 1 betekend.

    En het argument: \"Zonder eccelstone zou je niet eens op t.v kunnen kijken.\"

    Daar zeg ik op: \"Als iemand anders eccelstone zou vervangen, en minder aan zijn/haar eigen geld zou denken dan zou dat ons reclame op t.v. schelen.

    Ook erger ik me dood aan het feit dat eikelstone alleen maar grandprix wil in die oliestaten (de woestijn.) dat komt omdat, die sjeiks 4x zoveel betalen voor een grandprix als hier in Europa.
    Maargoed, blijkbaar vinden jullie dat niet erg... Nou, dan weet ik tenminste wat voor soort volk jullie zijn... Jullie houden van saaie grandprix in het midden van de woestijn...

    Oh en voor ik het vergeet. Eccelstone zou het inderdaad alleen maar erg vinden wanneer Ferrari zou stoppen. Dat is dan ook de reden waarom hij er miljoenen is stopt...

    Groeten, een mclaren fan.

    • + 0
    • 11 dec 2008 - 19:02
    • Zo is het Hessel, en dan de verhalen zonder Eikelsteen was de sport niet zover geweest, kan zijn maar hij moet ook weten dat er een tijd van komen is en een tijd van gaan , en het is nu de tijd van gaan en heel snel, seniele oude man, Doe je als fabrikant je best om te ontwikkelen en steekt daar veel geld in krijg je achteraf te horen dat je er niet thuis hoort en de sport je liever kwijt dan rijk is, kijk die man is aan het dementeren, zo ga je niet met je zakenrelatie\'s ( want zo ziet die eikel het geld, geld, geld, ) om, kort om ROT EEN HEEL EIND OP KIEZEL.

      Oh en voor ik het vergeet. Eccelstone zou het inderdaad alleen maar erg vinden wanneer Maclaren zou stoppen. Dat is dan ook de reden waarom hij er miljoenen is stopt... (geintje)

      Groeten, een Ferrari fan

      • + 0
      • 12 dec 2008 - 22:57

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar