Hakkinen steunt idee voor medaillesysteem van Ecclestone
- Gepubliceerd op 05 dec 2008 10:15
-
8
- Door: Rob Veenstra
Hakkinen vertelde aan motorline.cc: Ik heb erover nagedacht en ik moet zeggen dat ik het een zeer goed concept vind. Nu is het zo dat een coureur die op de vijfde plek rijdt tevreden is met de paar puntjes die daar aan verbonden zijn. Maar met een medaillesysteem zou je dan de druk voelen om hoger te moeten eindigen en om een medaille te scoren. De drang om iemand in te halen wordt groter, met als resultaat meer gevechten op de baan.
Trending nieuws
-
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 848
... en dat voor iemand uit het \"McLaren kamp\" :o)
Posts: 105
Het medaillesysteem vind ik maar niks. Hoe wilt de FIA de rest van de teams en rijders gemotiveerd houden als je alleen kan meedoen als je in de top 3 eindigt ? Dit systeem zou het allemaal nog saaier maken denk ik. Maar dit idee hoeft van mij niet helemaal worden verdreven want voor het constructeurskampioenschap lijkt mij dit ideaal ! Het team met de meeste gouden medailles (of zilveren in het geval van een gelijke stand) zou dan het kampioenschap winnen en dat lijkt mij dus wel leuk. Maar voor de coureurs moeten het gewoon punten blijven. Veel spannender ! Geef 12 punten aan de winnaar en verder gewoon de puntentelling van de vorige jaren aanhouden. De man op pole verdiendt ook wat vind ik, dus moet de FIA er voor zorgen ervoor dat diegene één of twee punten krijgt. Iedereen moet hier een beetje aan mee doen en zijn mening geven. Wie weet leest iemand van de FIA dit ! (wich I hardly doubt...but still)
Posts: 63
Ik ben ook totaal geen voorstander van het medaillesysteem. Mede omdat je dan net als TheAnswer33 zegt, je dan flinke moeite gaat krijgen om de rest van het veld te motiveren. Ik vind dat ze gewoon terug moet gaan naar de puntentelling van een aantal jaar geleden, van 10--6--4--3--2--1. En dan ook \'n punt voor als je de pole rijdt en een punt voor de snelste race ronde. Met een punt voor de snelste ronde zijn coureurs die in de race problemen ondervinden (crash, mechanisch probleem en toch terug weten te keren in de pits) toch nog geneigd om nog terug naar buiten te gaan om nog te proberen die snelste ronde te rijden i.p.v. op te geven en in de garage te blijven staan.
Posts: 586
Wat een onzin, de motivatie is echt niet afhankelijk van het mediallesysteem. Wat denk je hoeveel bronnen van motivatie je hebt las je in de formule 1 zit. Als je die motivatie niet kan opbrengen word je vervangen voor een jonger exemplaar.
Ongemotiveerd in de formule 1, die mensen hebben meer motivatie in hun teenagels dan mensen hier kunnen opbrengen in een levenlang!
De winnaar gaat er op voorruit met de medialles en dat is waar het om gaat.
Posts: 1.966
Onzin...de teams gaat het om punten, de achterhoede gaat het om punten sprokkelen. Aan een punt is veel geld verbonden, DAT is de motivatie! Dus het huidige systeem werkt in dit geval prima...De motivatie waar jij het over hebt is alleen van toepassing, in de realiteit, voor de top 3 a 4 teams, de teams zouden het bij voorbaat vergeefse moeite (=weggegooid geld!) vinden en uit de f1 stappen (als ze dat al niet doen vanwege de crisis) bij een medaillesyteem zonder verder puntensysteem.
Posts: 105
Het heeft ook niet zozeer met motivatie te maken, maar wat heeft het voor zin om te vechten als je bijv. Nico Rosberg heet. Een jongen die over veel talent beschikt maar die bij een minder team rijdt. Dan is het erg frusterend als je een vierde plek haalt, alles hebt gegeven en daar uiteindelijk niks aan hebt. Ik bedoel kom op mensen ! Alleen de top 3 belonen ?! Dat gaat het zeker niet spannender maken, want gekke seizoenen met meer dan 5 verschillende winnaars, zoals in 2008, komen niet vaak voor. Formule-1 coureurs blijven sportmensen en dus jagen ze achter hun doelen aan maar als die doelen gewoon praktisch onhaalbaar zijn is dat erg frustrerend. Dus ik geef je wel gelijk op het feit dat het niet om motivatie gaat, het is een kwestie van frustratie. Zoals ik al eerder zei dit systeem lijkt me ideaal voor de constructeurs want, let\'s face it, dat maakt minder uit dan dat van de coureurs, en er kunnen toch nooit meer dan 3-4 teams om strijden. Ook het idee van punten voor de snelste ronden (dat had Raikkonen vorig jaar wel geholpen :p) is een erg goed idee. Dat geeft je een reden om toch nog je best te doen ook al lig je door rare omstandigheden 3 ronden achter de leider.
Posts: 258
Ik ben een groot fan van Mika, maar ik ben het niet met hem eens. Medailles horen gewoon niet in de Formule 1.
Coureurs meer motiveren om voor de 1e plaats te vechten is alleen maar een goede zaak, ik snap alleen niet waarom ze niet gewoon het oude systeem terugnemen... Het huidige systeem is ingevoerd vanwege de dominantie van ene Duitser. Nu die weg is kan het oude systeem toch gewoon terug??
Posts: 62
Wat als diegene op de vierde plaats nou 50 sec voor je ligt? Met nog 5 ronden te gaan? Die gaste daar snuiven volgens mij iets te veel bezine ofzo op.
Ga gewoon terug naar het oude systeem. Of hou dit system en geef de winner 12 punten inplaats van 10.