Hakkinen steunt idee voor medaillesysteem van Ecclestone
- Gepubliceerd op 05 dec 2008 10:15
-
8
- Door: Rob Veenstra
Hakkinen vertelde aan motorline.cc: Ik heb erover nagedacht en ik moet zeggen dat ik het een zeer goed concept vind. Nu is het zo dat een coureur die op de vijfde plek rijdt tevreden is met de paar puntjes die daar aan verbonden zijn. Maar met een medaillesysteem zou je dan de druk voelen om hoger te moeten eindigen en om een medaille te scoren. De drang om iemand in te halen wordt groter, met als resultaat meer gevechten op de baan.
Trending nieuws
-
FIA keurt verzoek Alpine goed: uitslag race Monaco op losse schroeven
De FIA-stewards hebben het right to review van Alpine goedgekeurd, dit betekent dat er nu onderzoek zal worden gedaan...
11 jun 2026 14:39 -
Alonso hint op F1-afscheid: "Waarschijnlijk mijn laatste race hier in Barcelona"
Fernando Alonso heeft de Spaanse fans mogelijk voorbereid op een emotioneel afscheid van het Circuit de Barcelona-Cat...
11 jun 2026 15:22 -
FIA luistert naar Red Bull en heropent motoronderzoek
De FIA gaat opnieuw onderzoek doen naar de ADUO-uitslagen na een verzoek van Red Bull Racing. De FIA zou eigenlijk af...
11 jun 2026 14:11 -
Ford praat met Verstappen over nieuwe uitstapjes
Ford doet er nog steeds alles aan om Max Verstappen in een van hun racewagens te krijgen. Verstappen racet in GT3-kam...
11 jun 2026 13:22 -
Jubilaris Russell staat voor belangrijkste F1-race in jaren
George Russell bereikt dit weekend een mooie mijlpaal bij Mercedes, maar dit gebeurt wel op een opvallend moment. Rus...
11 jun 2026 14:47
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenRoy-NL
Posts: 848
... en dat voor iemand uit het \"McLaren kamp\" :o)
TheAnswer33
Posts: 105
Het medaillesysteem vind ik maar niks. Hoe wilt de FIA de rest van de teams en rijders gemotiveerd houden als je alleen kan meedoen als je in de top 3 eindigt ? Dit systeem zou het allemaal nog saaier maken denk ik. Maar dit idee hoeft van mij niet helemaal worden verdreven want voor het constructeurskampioenschap lijkt mij dit ideaal ! Het team met de meeste gouden medailles (of zilveren in het geval van een gelijke stand) zou dan het kampioenschap winnen en dat lijkt mij dus wel leuk. Maar voor de coureurs moeten het gewoon punten blijven. Veel spannender ! Geef 12 punten aan de winnaar en verder gewoon de puntentelling van de vorige jaren aanhouden. De man op pole verdiendt ook wat vind ik, dus moet de FIA er voor zorgen ervoor dat diegene één of twee punten krijgt. Iedereen moet hier een beetje aan mee doen en zijn mening geven. Wie weet leest iemand van de FIA dit ! (wich I hardly doubt...but still)
Kevin1987
Posts: 63
Ik ben ook totaal geen voorstander van het medaillesysteem. Mede omdat je dan net als TheAnswer33 zegt, je dan flinke moeite gaat krijgen om de rest van het veld te motiveren. Ik vind dat ze gewoon terug moet gaan naar de puntentelling van een aantal jaar geleden, van 10--6--4--3--2--1. En dan ook \'n punt voor als je de pole rijdt en een punt voor de snelste race ronde. Met een punt voor de snelste ronde zijn coureurs die in de race problemen ondervinden (crash, mechanisch probleem en toch terug weten te keren in de pits) toch nog geneigd om nog terug naar buiten te gaan om nog te proberen die snelste ronde te rijden i.p.v. op te geven en in de garage te blijven staan.
sanderndk
Posts: 586
Wat een onzin, de motivatie is echt niet afhankelijk van het mediallesysteem. Wat denk je hoeveel bronnen van motivatie je hebt las je in de formule 1 zit. Als je die motivatie niet kan opbrengen word je vervangen voor een jonger exemplaar.
Ongemotiveerd in de formule 1, die mensen hebben meer motivatie in hun teenagels dan mensen hier kunnen opbrengen in een levenlang!
De winnaar gaat er op voorruit met de medialles en dat is waar het om gaat.
Maxxx MoSSley
Posts: 258
Ik ben een groot fan van Mika, maar ik ben het niet met hem eens. Medailles horen gewoon niet in de Formule 1.
Coureurs meer motiveren om voor de 1e plaats te vechten is alleen maar een goede zaak, ik snap alleen niet waarom ze niet gewoon het oude systeem terugnemen... Het huidige systeem is ingevoerd vanwege de dominantie van ene Duitser. Nu die weg is kan het oude systeem toch gewoon terug??
cdk
Posts: 62
Wat als diegene op de vierde plaats nou 50 sec voor je ligt? Met nog 5 ronden te gaan? Die gaste daar snuiven volgens mij iets te veel bezine ofzo op.
Ga gewoon terug naar het oude systeem. Of hou dit system en geef de winner 12 punten inplaats van 10.