Felipe Massa doneert aan slachtoffers noodweer Brazilië
- Gepubliceerd op 29 nov 2008 15:11
-
27
- Door: Jules van der Leeuw
Volgens Massa moet zijn jaarlijkse kartevenement juist doorgaan. Het is tegenstrijdig om op dit moment met deze race bezig te zijn, zegt hij. Van veel mensen heb ik gehoord dat de race zou moeten worden geannuleerd. Maar ik denk dat hij juist moet doorgaan. Met deze donatie hoop ik een voorbeeld te geven voor anderen. We willen deze mensen helpen en op deze manier kunnen we hier aandacht voor vragen.
De race zal zondag worden verreden en is volledig uitverkocht. Ruim 12.000 toeschouwers zullen wereldberoemde namen in actie zien. Onder andere recordkampioen Michael Schumacher, viervoudig NASCAR-kampioen Jeff Gordon, Rubens Barrichello, Vitantonio Liuzzi en Ferrari-testrijder Luca Badoer zullen acte de présence geven.
Trending nieuws
-
Manager Verstappen reageert op geruchten over F1-toekomst
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing ver wil gaan om Max Verstappen te behouden. In de Duitse media wordt ...
17 jun 2026 15:24 -
Verstappen kan deze zomer Red Bull verlaten: details uit intern overleg gelekt
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft voer voor speculatie. Volgens uitgelekte details van een in...
17 jun 2026 14:47 -
Race tegen de klok bij Madring: "Doorwerken in de nacht"
De organisatie van de nieuwe Spaanse Grand Prix in Madrid heeft er alle vertrouwen in dat het nieuwe circuit op tijd ...
17 jun 2026 14:09 -
Vasseur gaat tegen Leclerc in: "Hij was net zo snel als Hamilton"
Waar Lewis Hamilton in Barcelona zijn eerste Grand Prix-zege voor Ferrari vierde, beleefde Charles Leclerc opnieuw ee...
17 jun 2026 12:46 -
Alonso zet Aston Martin in wachtrij: "Hij heeft weinig zin in nog zo'n jaar"
De toekomst van Fernando Alonso in de Formule 1 hangt aan een zijden draadje. De tweevoudig wereldkampioen zou na de ...
17 jun 2026 13:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.341 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 54
Nou nou wat een gebaar Felipe! Dit is ongeveer Dit is ongeveer een dagloon van jou, en dat noemt men een donatie. 54000 mensen dakloos en 25000 euro! Dat is net iets meer dan 2 euro p.p. Daar kunnen ze net een paraplu van kopen als ze er tenminste met z\'n drieen onder gaan staan. Sorry hoor maar iemand met zo\'n salaris....................................
Posts: 258
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik het bedrag las. Nou hoeft hij natuurlijk niet 10 miljoen te doneren, zoals Schumacher een paar jaar terug deed, maar 250.000 Euro van een Ferrari coureur..?
Posts: 335
Je rekenkunsten laten wat te wensen over Evert:
Als we gewoon even uitgaan van 25.000 dollar=20.000 euro dan
20.000 euro over 54.000 mensen. Minder dan 40 cent pp. Als je dan inderdaad zo\'n vrijwillig gebaar maakt, doe het dan goed en maak geld over in plaats van deze pepernoten. Leuk, maar hier heeft niemand wat aan.
Posts: 7.177
Als ze er niks aan hebben he waarom zijn er mensen die dan 5 euro ofzo paart maand betalen aan een goed doel? Ja hebben ze toch niks aan want dan krijgen ze gewoon niks.
En ik dnek dat dit eerder is voor het repareren van dingen.
Posts: 258
Ik doneer elke maand 5 Euro aan Proevdiervrij.nl, en dat is inderdaad niet veel, maar dat zijn mijn \"inkomsten\" als student ook niet ;)
Als ik Ferrari-coureur was (met het bijbehorende salaris) en mijn land zou getroffen worden door een ramp waarbij veel mensen dakloos zouden worden, zou ik denk wel minstens een miljoen storten. En natuurlijk, 250.000 is beter dan niks, helemaal gelijk. Maar om het nou zo op te hemelen in de media..?
Posts: 3.077
Ik vind het ook niet echt veel. Maar het kan natuurlijk ook tactiek zijn. Als Massa nu gelijk 10 miljoen zou storten, dan storten de anderen misschien niks. Nu wel en kan Massa alsnog 10 miljoen storten, waardoor uiteindelijk meer geld komt.
Posts: 7.177
Jongens wat klagen jullie? Slaat nergens op. Iets is beter dan niets. Daarnaast zijn er zat mensen die helemaal niks storten! En dan is er niks want in jullie ogen zou dan weer niks beter zijn dan iets. Kom op zeg. Moet er gewoon over Massa geklaagd worden?
Ik vind het ene goed gebaar en het is gewoon goed dat hij wat stort. Zo simpel is het. Storten jullie wel eens wat? En zeg niet ja om mij vast te praten want daar heb ik geen zin in wel eerlijk zijn 8-) Onzin zeg niet normaal
Posts: 335
Jermaine, bedoeld voor reparatie of niet maakt niet uit. 54000 gedupeerden die toch echt moeten delen.
Verder moet je wel even kijken hoe de verhoudingen liggen met het zicht op loon. Ik ben niet jaloers, en vind het terecht dat deze jongens debiel veel geld verdienen, maar je zit toch zelf ook wel in dat 20.000 euro een grapje is? Wat ik al zei, leuk gebaar, maar het schiet niet op. Als het hem echt aan zou gaan was het wel een schepje meer geweest.
Posts: 46
Lezen jullie wel goed, hij heeft een bedrag van 25.000 overgemaakt, NIET 250.000...inderdaad erg weinig voor een goedverdiener als Massa. Toch is het een gebaar zegt ie zelf en hopelijk een voorbeeld voor anderen. Ik vind als je zelf niets geeft aan goede doelen, dan mag je hierover niet zeuren.
Posts: 11.414
Het is natuurlijk ook wel zo dat hij die donatie doet (en dan zo publiekelijk mogelijk) om gezeur over het doorgaan van zijn kart event af te kopen.
Posts: 880
Ik geloof dat iedereen hier even iets over het hoofd ziet. Je kunt natuurlijk zeggen dat het relatief weinig is, gezien Massa\'s loonstrookje. Echter, is het de beste man zijn verantwoordelijkheid om persoonlijk alle ellende op te lossen? Nee! Het is en blijft een substantieel bedrag, waarmee menig goed doel zich in de handjes zou knijpen.
Daarnaast organiseert Felipe samen met zijn vrouw al jaren deze race, waarvan de opbrengst altijd naar een goed doel gaat. Zoals Montoya ook doet in Colombia. Het kindje van Rob Smedley (Felipe\'s race-engineer) is geboren met een bepaalde afwijking en aan een daaraan gerelateerd goed doel kreeg vorig jaar de aanzienlijke opbrengst geschonken. Ik kan me voorstellen, al weet ik het niet zeker, dat de opbrengst van dit jaar ook nog eens naar het rampgebied gaat.
En laten we niet vergeten dat de meeste van de mensen hier (in Nederland), ook al kunnen ze niet zo\'n substantieel bedrag veroorloven, totaal niets bijdragen aan een goed doel. Ik organiseer zelf de collecte voor Amnesty in mijn stad en ik kan je vertellen dat alleen al de bereidheid om te collecteren bedroevend laag is. Heb ik het nog niet over de donaties. En dat is een trend onder alle collectes, heb ik begrepen.
Laten we nu dus even helder stellen dat deze man helemaal niets fout doet. Als je het hier leest, krijg je gewoon het idee dat mensen iets zoeken om Massa af te kunnen kraken. Sorry, maar dat is in dit geval dus echt zielig.
Posts: 7.177
Meer hoef ik niet toe tevoegen. Je hebt helemaal gelijk. En dat snap ik ook niet van de mensen hier en het is vervelend en kinderachtig
Posts: 303
@Ricardo:Massa afkraken om een donatie van 25.000 is zeker niet nodig maar we hoeven hem ook niet op te hemelen
Posts: 11.414
Meer hoef ik niet toe tevoegen. Je hebt helemaal gelijk. En dat snap ik ook niet van de mensen hier en het is vervelend en kinderachtig
Posts: 7.177
Wie doet dat dan? Afkraken zie ik wel gebeuren. Maar op hemelen niet.
Posts: 335
Ricardo, ik heb persoonlijk meerdere malen collecte gelopen en moet zeggen dat vaak de mensen die het het slechtst hebben het gulst doneren. Verder maak ik als student met een inkomen van 0 euro per maand en aardig wat kosten regelmatig wat over naar goede doelen. Ik doe niet aan maandelijkse overschrijvingen, omdat ik liever niet kies, en gewoon naar gironummers wat overmaak, zodat ik ze allemaal een beetje kan helpen.
Wat ik al 2 keer zei over dit bericht, en dus over Massa, het is niet zijn verplichting om te doneren, maar hij kiest ervoor om het te doen, en dan vind ik het bedrag laag, weetende waar het vandaan komt.
Posts: 586
Ik heb een sponsorloop gedaan op de basisschool, en de gehandicapten deelnemers rende het verst. Man neem jezelf en je verhaal ergens anders heen. je kunt hier alles vertellen we kunnen het toch niet nagaan.
Als je iemand afvalt op het bedrag wat hij doneert ben je gewoon fout bezig en zegt al genoeg over jou dude!
Posts: 586
Ach typisch Nederlands klagen over de hoogte wat een ander iemand doneert maar als de collecte zelf bij ze voor de deur staat doen we niet open. Tja ook \"Jan Modaal mot hier ze mening kwijt kennen\"
Posts: 335
Heil Patrick
Posts: 11.414
Ha, ha, Barrichello heeft dit kart event ook gewonnen. Massa wordt zo wel een beetje de eeuwige tweede (of derde)
Misschien door slecht karma? ;)
Posts: 3.077
Jullie vergeten volgens mij nog altijd 1 belangrijk ding. Namelijk dat de opbrengst van de benefiet wedstrijd ook naar de slachtoffers van de ramp toe gaat. Als Massa nu al een groot bedrag zou storten, dan hoeft Massa deze benefiet wedstrijd niet meer te organiseren. Want dan geeft niemand meer geld. Daarnaast kan Massa later nog altijd een groter bedrag storten. Alleen of samen met de andere coureurs die meedoen aan de benefiet wedstrijd.
Posts: 7.177
Ja maar dit willen de Massa haters maar al te graag vergeten
Posts: 5.746
@Jermaine, ik neem aan dat jij het bankrekeningnummer al hebt opgevraagd?
Posts: 7.177
Hoezo?
Posts: 5.746
Om het goede gebaar van Massa te volgen.
Posts: 7.177
Oh nee doe al aan goede doelen. 2 of 3 ofzo.
Posts: 273
In dat soort landen moet je niet in een keer miljoenen euro\'s over maken of tonnen. Dan gaat het op aan mooie autos, wapens (kijk naar de tsunami) en komt het niet terecht bij de mensen die het kunnen gebruiken. Vind het een mooi bedrag wat hij heeft overgemaakt en idd hij hoeft het probleem niet op te lossen.