user icon
user icon

Jenson Button gelooft in winstkansen Honda voor 2009

  • Gepubliceerd op 28 nov 2008 08:59
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Jenson Button heeft er alle vertrouwen in dat zijn werkgever Honda nu een mindere periode heeft afgesloten en volgend jaar weer een goede indruk zal maken. Volgens de Engelsman gloren zelfs podiumplekken en mogelijk een zege aan de horizon.

Button: “De afgelopen twee jaar waren slecht van onze kant, maar we zijn een sterk team en hebben een passie voor racen, dus het zal goed komen. Ik heb al gezien hoe ver we zijn met de nieuwe auto en het ziet er allemaal veelbelovend uit. Het gevoel is hetzelfde als in 2006, toen ik drie podiumplekken en een overwinning boekte. De vooruitzichten zijn dus mooi en ik hoop volgend jaar weer wat overwinningen aan mijn totaal te kunnen toevoegen.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Evert

    Posts: 54

    Betse Jens, er zijn nog 9 andere teams die ook een sterke passie voorr racen hebben, die ook fantastische vooruitzichten beloven voor volgend jaar en ook nog eens betere coureurs in hun auto stoppen. Ik heb best respect voor je wat je in 2006 heb bereikt, al was die overwinning in Hogarije echt een lucky one, maar je belooft elk jaar dezelfde mooie sprookjes. Ik zou niet weten waarom jij in een Honda volgend jaar ineens voor de overwinning kunt strijden, ondanks Ross B. en alle nieuwe regels. Ik hoop voor je dat ik het mis heb maar twijfel ernstig. See you in Melbourne!

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 09:14
    • EnzoF1

      Posts: 138

      Gelukkige overwinning¿ Als je de regen als geluk wilt toekennen, dan wel ja. Voor de rest was Button in Hongarije gewoon simpelweg de snelste en had daarnaast de beste tactiek. Wat overigens best een kunst was, want Honda wist de strategie altijd wel te verkloten.

      @Michell: Zoals ik elders al had aangegeven, je kan de coureurs niet de schuld geven van fouten in de productie van de bolides. Een coureur kan nou eenmaal niet harder dan de limiet van de auto. Aangezien Rubens en Jenson dit jaar telkens dicht bij elkaar zaten, kan je duidelijk merken dat de limiet voor de RA108 al snel bereikt was.

      Nick Fry had al aangegeven dat Honda zich vanaf halverwege het seizoen 2007 al met de 2009-bolide bezig is geweest. De RA108 is wel gebouwd om wat progressie te maken, maar Honda heeft er nooit echt veel tijd en energie ingestoken.

      • + 0
      • 29 nov 2008 - 22:00
  • ik geloof ook in de titelkansen voor button. Maar dat wel voor de titel wie het eerste wordt ontslagen dit seizoen!

    Ik ben nooit fan geweest van deze man. Rijdt nu al jaren bij honda en het is alleen maar slechter gegaan. En alle teams zullen zeggen dat ze volgend jaar een race gaan winnen, zelfs force india. Dus het wordt erg druk aan kop, want als ik opnoem wie er allemaal een race kan winnen kom ik tot de volgende lijst:
    -mclaren
    -ferrari
    -bwm
    -renault
    -red bull met vettel
    -force india

    en nu dus ook nog eens honda :)

    wordt een spannend seizoen als iedereen de waarheid verteld

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 09:54
  • jass

    Posts: 281

    Honda heeft al maanden heel veel vertrouwen in 2009. Ik denk dat ze ook wel een sprong zullen maken want Honda was (gelet op de resultaten) volgens mij het eerste team wat fanatiek met de 2009 auto en het KERS-systeem aan de slag ging en daarmee hebben ze volgens mij wel een voorsprong t.o.v. andere teams op dit moment. Vraag is natuurlijk of ze die voorsprong kunnen vasthouden gedurende de wintertests.

    Dus ik snap best dat Honda (kijkend naar de huidige stand van zake) zeer positief is, maar het blijft Formule 1. Eerst zien, dan geloven.

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 10:03
    • MrOrange

      Posts: 193

      Ben het met je eens. Ik heb ooit eens een voorspelling gedaan vorig jaar, bij een topic hier dat Honda wel eens kanshebber zou kunnen zijn in 2009. Toyota ook trouwens. Hun straat auto\'s bezitten al dergelijke techniek(dat moet een voordeel zijn) En Honda(F1) heeft zijn auto nooit meer door ontwikkeld in 2008, waarchijnlijk all eyes on 2009.

      • + 0
      • 28 nov 2008 - 11:24
  • sanderndk

    Posts: 586

    gaat ze vies tegenvallen nog, met zulke belachelijke verwachtingen van zichzelf!

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 12:44
  • peet

    Posts: 210

    Van mij mogen ze, ik wel wel een zwak plekje voor ze en precies zoals hierboven vermeld, Honda is al lang bezig met de wagen voor 2009.

    • + 0
    • 29 nov 2008 - 12:47

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar