Jenson Button gelooft in winstkansen Honda voor 2009
- Gepubliceerd op 28 nov 2008 08:59
-
7
- Door: Rob Veenstra
Button: De afgelopen twee jaar waren slecht van onze kant, maar we zijn een sterk team en hebben een passie voor racen, dus het zal goed komen. Ik heb al gezien hoe ver we zijn met de nieuwe auto en het ziet er allemaal veelbelovend uit. Het gevoel is hetzelfde als in 2006, toen ik drie podiumplekken en een overwinning boekte. De vooruitzichten zijn dus mooi en ik hoop volgend jaar weer wat overwinningen aan mijn totaal te kunnen toevoegen.
Trending nieuws
-
Verstappen maakte Mercedes gek met bijzondere eisen
Renger van der Zande heeft een fraaie anekdote over de 24 uur van de Nürburgring-deelname van Max Verstappen ged...
16 jun 2026 16:46 -
Ook Red Bull tekent protest aan tegen FIA-besluit
Het lijkt er sterk op dat ook het team van Red Bull Racing in beroep is gegaan tegen het besluit van de FIA-stewards ...
16 jun 2026 19:31 -
Sainz laat zich uit over Hamilton: "Regelwijziging heeft hem gered"
Carlos Sainz heeft na de Grand Prix van Barcelona tekst en uitleg gegeven bij de heropleving van Lewis Hamilton. De S...
16 jun 2026 18:46 -
MotoGP-legende kiest Verstappen als zijn favoriet
MotoGP-legende Marc Marquez is enorm onder de indruk van de prestaties van Max Verstappen. De Spanjaard was op vrijda...
16 jun 2026 18:06 -
McLaren-reserve krijgt F1-kans van Haas
Regerend Formule 2-kampioen en McLaren-reserve Leonardo Fornaroli werkt later deze week een test af voor het team van...
16 jun 2026 17:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Honda
- Basis Brackley, Japan
- Jenson Button 7
- Jenson Button 12
- Jenson Button 16
129.448 reacties op Honda
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Honda

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 54
Betse Jens, er zijn nog 9 andere teams die ook een sterke passie voorr racen hebben, die ook fantastische vooruitzichten beloven voor volgend jaar en ook nog eens betere coureurs in hun auto stoppen. Ik heb best respect voor je wat je in 2006 heb bereikt, al was die overwinning in Hogarije echt een lucky one, maar je belooft elk jaar dezelfde mooie sprookjes. Ik zou niet weten waarom jij in een Honda volgend jaar ineens voor de overwinning kunt strijden, ondanks Ross B. en alle nieuwe regels. Ik hoop voor je dat ik het mis heb maar twijfel ernstig. See you in Melbourne!
Posts: 138
Gelukkige overwinning¿ Als je de regen als geluk wilt toekennen, dan wel ja. Voor de rest was Button in Hongarije gewoon simpelweg de snelste en had daarnaast de beste tactiek. Wat overigens best een kunst was, want Honda wist de strategie altijd wel te verkloten.
@Michell: Zoals ik elders al had aangegeven, je kan de coureurs niet de schuld geven van fouten in de productie van de bolides. Een coureur kan nou eenmaal niet harder dan de limiet van de auto. Aangezien Rubens en Jenson dit jaar telkens dicht bij elkaar zaten, kan je duidelijk merken dat de limiet voor de RA108 al snel bereikt was.
Nick Fry had al aangegeven dat Honda zich vanaf halverwege het seizoen 2007 al met de 2009-bolide bezig is geweest. De RA108 is wel gebouwd om wat progressie te maken, maar Honda heeft er nooit echt veel tijd en energie ingestoken.
Posts: 2.267
ik geloof ook in de titelkansen voor button. Maar dat wel voor de titel wie het eerste wordt ontslagen dit seizoen!
Ik ben nooit fan geweest van deze man. Rijdt nu al jaren bij honda en het is alleen maar slechter gegaan. En alle teams zullen zeggen dat ze volgend jaar een race gaan winnen, zelfs force india. Dus het wordt erg druk aan kop, want als ik opnoem wie er allemaal een race kan winnen kom ik tot de volgende lijst:
-mclaren
-ferrari
-bwm
-renault
-red bull met vettel
-force india
en nu dus ook nog eens honda :)
wordt een spannend seizoen als iedereen de waarheid verteld
Posts: 281
Honda heeft al maanden heel veel vertrouwen in 2009. Ik denk dat ze ook wel een sprong zullen maken want Honda was (gelet op de resultaten) volgens mij het eerste team wat fanatiek met de 2009 auto en het KERS-systeem aan de slag ging en daarmee hebben ze volgens mij wel een voorsprong t.o.v. andere teams op dit moment. Vraag is natuurlijk of ze die voorsprong kunnen vasthouden gedurende de wintertests.
Dus ik snap best dat Honda (kijkend naar de huidige stand van zake) zeer positief is, maar het blijft Formule 1. Eerst zien, dan geloven.
Posts: 193
Ben het met je eens. Ik heb ooit eens een voorspelling gedaan vorig jaar, bij een topic hier dat Honda wel eens kanshebber zou kunnen zijn in 2009. Toyota ook trouwens. Hun straat auto\'s bezitten al dergelijke techniek(dat moet een voordeel zijn) En Honda(F1) heeft zijn auto nooit meer door ontwikkeld in 2008, waarchijnlijk all eyes on 2009.
Posts: 586
gaat ze vies tegenvallen nog, met zulke belachelijke verwachtingen van zichzelf!
Posts: 210
Van mij mogen ze, ik wel wel een zwak plekje voor ze en precies zoals hierboven vermeld, Honda is al lang bezig met de wagen voor 2009.