user icon
user icon

McLaren-coureur De la Rosa test voor Force India

  • Gepubliceerd op 18 nov 2008 11:10
  • comments 14
  • Door: Danny Sosef
McLaren-testcoureur Pedro de la Rosa zal vandaag en morgen niet in de McLaren testen, zoals gisteren. De Spanjaard zal achter het stuur kruipen van een Force India. Dat heeft De la Rosa op zijn website bekendgemaakt.

Afgelopen week kondigde Force India al aan dat er een vergaande technische samenwerking was overeengekomen met McLaren-Mercedes. Er is overeenstemming bereikt over het leveren van motoren, versnellingsbakken en het KERS-systeem. Dat er ook coureurs tussen de teams zouden worden uitgewisseld is tegen deze achtergrond geen verrassing, maar toch is het een interessant detail.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Falkor

    Posts: 91

    hm, rijdt Force India nog met Ferrari motoren voor deze test? If so, ideale gelegenheid voor McLaren om de Ferrarimotor aan een onderzoekje te onderwerpen. Net geen spionage lijkt me

    • + 0
    • 18 nov 2008 - 11:27
    • Dat doe je tog niet zomaar in 1 dag lijkt me

      of wel?

      • + 0
      • 18 nov 2008 - 12:22
  • Ik denk dat we hier een coureur hebben die we volgend jaar bij Force India zien rijden en het is hem gegund;)

    • + 0
    • 18 nov 2008 - 11:36
    • rafael

      Posts: 2.094

      Lewis Hamilton?

      • + 0
      • 18 nov 2008 - 15:55
  • het gaat heus niet om de motor. die kunnen ze (mc) ook zo zien door de partnerschap. ik denk ook dat rs-motorsport gelijk heeft dag sutil!!!!!!!!

    • + 0
    • 18 nov 2008 - 12:55
    • Denk eerder dag Fisi, hij is nl. de ervaring die ze nodig hebben en aangezien De la Rosa deze ervaring ook heeft, blijft er in Sutil een jong \"talent\" over, of zoals ik al eerder heb gezegd, een tester voor McLaren en dan DiResta in de plaats van Sutil...

      • + 0
      • 18 nov 2008 - 14:31
  • Dope-R

    Posts: 58

    Als McLaren daadwerkelijk de Ferrari krachtbron willen onderzoeken dan hadden ze allang al een Force India \"besteld\". Want wie van ons weet nou waar de Force India\'s staan geparkeerd \'s avonds...

    • + 0
    • 18 nov 2008 - 14:05
  • Mag hopen dat deze gozer niet gaat racen voor hun. Zie liever Di Resta.

    • + 0
    • 18 nov 2008 - 20:06
  • Wel slim om De La Rosa een vergelijking van die auto\'s te laten maken.

    • + 0
    • 18 nov 2008 - 20:42
    • felix50

      Posts: 5.792

      Inderdaad en dat hij geen wagen motor kan testen in een dag de fearrri motor is niet waar .vergeet niet dat er nu gezamelijk gewerkt word en de la rosa de test rijders is van mclern tel daar bij op de bevriezing van de motoren is dit wel een grote kans om de ferarri motor eens goed onder de loep te nemen .Ik vind dit waardeloos er zal toch iets moeten komen om deze zaken tegen te gaan . dat een rijder nooit bij verschillende teams mag testen en of rijden en dan bedoel ik dat en rijder oals nu die bij b.v. mclaren zit geen wagen mag testen waar een andere motor in zit .Wij willen denk ik geen geouwehoer over verstrengelinge van intersses zoals vorig jaar en het jaar daarvoor dus gewoon niet doen mclaren wees nu eens de verstandigste en zorg dat we niet weer van die toestanden krijgen.Toch moet ik zeggen dat mclaren het toch weer doet ondanks de geschiedenis en kunnen ze het weer niet laten om een klein kijkje bij de concurent te nemen .Zouden hier weer problemen over komen ze dat aan hun zelf te danken hebben.en terecht want mclaren zou dit ook niet toe juichen als ferarri dit bij hun deed

      • + 0
      • 19 nov 2008 - 12:26

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar