user icon
user icon

Vettel staat versteld van eigen prestaties in 2008

  • Gepubliceerd op 04 nov 2008 14:29
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Scuderia Toro Rosso-coureur Sebastian Vettel mag zichzelf absoluut tot de beste rijders van het afgelopen seizoen rekenen. De Duitser scoorde in het tweede team van Red Bull maar liefst 35 punten en won op het circuit van Monza zelfs een Grand Prix. Zelf had hij geen moment rekening gehouden met de successen die hij dit jaar behaalde.

Vettel zegt op autosport.com: “Ik ben heel erg trots. Het is altijd leuk om de finishvlag te zien in de laatste race en helemaal in zo’n mooie positie. We hebben veel punten gescoord dit jaar en de achtste plaats in de eindstand is veel beter dan ik had verwacht. Het was echt een ongelofelijk seizoen.”

Volgend jaar zit hij bij Red Bull Racing, geen garantie voor nieuwe successen. Vettel: “Er is nog veel werk te doen bij Red Bull Racing. We kunnen nog veel verbeteren en we hebben nog een lange weg te gaan.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Een schande dat hij nog een jaar bij RBR moet slijten, hij is ondertussen al rijp genoeg om een paar wereldtitels bij een topteam te halen.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 15:46
  • jjgend

    Posts: 155

    Als hij in 2010 naar een topteam gaat is tijd genoeg. Dan kan Hamilton zijn derde titel niet halen ;-)

    Onzin natuurlijk.

    Van de ene kant is het wel goed dat hij nog een jaar kan leren zonder al te veel druk op zoch te krijgen.
    Van de andere kant denk ik wel dat hij klaar is om bij een top team te gaan racen.

    Ik hoop dat hij in 2010 Raikkonen of Massa gaat vervangen.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 16:08
  • Geweldige coureur! Toch wel de held van afgelopen seizoen.
    Van mij mag hij volgend jaar al wel instappen naast Kimi maar dat gebeurt niet dus hopelijk is Ferrari er als de kippen bij.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 16:27
  • G-man6182

    Posts: 133

    Vettel kan een auto echt beter maken, dat talent heeft hij ook! Die Toro Rosso liep hard mede door de input van Vettel lijkt me! Samen met Webber vormt hij volgend jaar een goed rijders duo en Adrian Newey bouwt de wagen. Zeker gezien de regelveranderingen, met auto\'s die weer wat jaartjes terug gaan in de tijd, lijkt het me niet ondenkbaar dat Newey daar wel raad mee weet. Kortom, het zou best eens kunnen dat RBR volgend jaar meedoet vooraan! Ik wil alleen maar zeggen dat er periodes zijn geweest dat Ferrari en Mclaren niet de beste teams waren, bijv, de Williams periode, de Benetton periode en de Renault periode!

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 17:03
  • Steff

    Posts: 405

    Jammer dat jullie hier het echte talent in Vettel en Schumacher niet zien/zagen. Dat is namelijk niet het rijden zelf maar het \'managen\' van een team. (Denk niet dat velen hier dat woord echt weten maar ach)

    Schumacher kreeg het met Benneton en Ferrari voor elkaar. Ik denk dat S. Vettel het met RedBull ook voor elkaar kan krijgen. Een overwinning met ToroRosso (Minardi) is al geniaal dus heeft hij een goede kans met de RedBull!

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 17:38
    • sanderndk

      Posts: 586

      Ja vettel is al in staat om het team te managen, jou blik is de juiste WAT EEN ONZIN. Vettel is gewoon goed, team managen bla bla bla doet er weinig toe bij zo een jonge gozer. En schumacher bij benneton als je al zo een goede kennis van zaken hebt weet je ook dat des tijds er hele andere regelementen waren benneton belazerde de boel enorm in die tijd met een auto die technisch heel wat regels verbrak en daardoor zo snel was. Jij vergelijkt zaken die niet kunnen de F1 is zo een vooruitstrevende technische sport dat je de oude dagen niet meer kan vergelijken met het nieuwe.

      • + 0
      • 5 nov 2008 - 13:51
  • mbjkrab

    Posts: 323

    De revelatie van het seizoen... en @Steff; helemaal mee eens!

    • + 0
    • 5 nov 2008 - 11:41
  • G-man6182

    Posts: 133

    Kijk gewoon naar de feiten. Schumacher kwam bij Ferrari toen ze al jaren niets meer gewonnen hadden, hij maakte die auto beter en won. Alonso kwam bij McLaren (weliswaar een seizoen) en die auto ging weer als een speer, daarna terug naar Renault die al weer ver waren terug gezakt, en wat schetst onze verbazing? Hij maakt er weer een winnende auto van. Dan Vettel, die stapt in een Toro Rosso en verbetert die auto op een dusdanige manier dat hij zelfs een race weet te winnen. Kortom, alle grote coureurs, van nu en ook in het verleden, waren niet alleen enorm snel, maar konden een team ook helpen een auto sneller te maken! Dat onderschijdt de mannen van de jongens!

    • + 0
    • 6 nov 2008 - 09:31

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 111
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar