Hamilton zet zinnen op drie titels en miljoenenbolide
- Gepubliceerd op 04 nov 2008 12:15
-
19
- Door: Rob Veenstra
De waarde van de bolide wordt geschat op 8 miljoen dollar, ongeveer 5,7 miljoen euro. Hamilton: We hebben een afspraak gemaakt, bij drie wereldtitels krijg ik die auto. Ik ga zeker keihard werken om ten minste drie keer wereldkampioen te worden. Dennis: Het duurt in ieder geval nog een paar jaar voordat ik afstand zal doen van de LM. Bovendien is het een kleine prijs om voor drie wereldkampioenschappen te betalen.
Trending nieuws
-
Twijfels over Mercedes-kans Verstappen: "Is het een te grote verstoring?"
Volgens oud-coureur Juan Pablo Montoya zou een overstap van Max Verstappen naar Mercedes voor onrust kunnen zorgen. V...
24 jun 2026 12:09 -
'Assen vraagt FIA-licentie aan voor plekje op F1-kalender'
De geruchten over de mogelijke komst van de Formule 1 naar Assen beginnen weer toe te nemen. Nu de F1-race in Zandvoo...
24 jun 2026 11:22 -
Verstappen gooit hoop op Red Bull-updates: "We hebben nieuwe onderdelen"
Max Verstappen trekt met vertrouwen naar Oostenrijk voor de thuisrace van Red Bull Racing. Op de Red Bull Ring kende ...
24 jun 2026 14:06 -
Racing Bulls wijst tijdelijk nieuwe coureur aan
Het team van Racing Bulls laat aankomend weekend Ayumu Iwasa de eerste vrije training rijden. De Japanner krijgt daar...
24 jun 2026 13:22 -
Doemscenario uitgesloten voor Leclerc: "Hij hoeft zich niet meer te bewijzen"
Volgens Jean Alesi is het oneerlijk om Charles Leclerc te vergelijken met zichzelf. Alesi reed in de jaren '90 vo...
24 jun 2026 12:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.740 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 94
Pffft arogantie slaat alweer toe, we zullen zien Lewis!
Posts: 2.267
wat is er arogant aan als je zegt 3 keer wereldkampioen te willen worden? Hij is pas 23, rijdt nu 2 jaar mee en is 1ste en 2de geworden.
Is het dan beter dat hij zegt dat hij het liefst nooit meer wil winnen??
Posts: 414
Kun je mij uitleggen wat hier arrogant aan is?
Posts: 1.966
Simpel:
Hij heeft zijn 2e nog lang niet binnen en durft al te spreken over een derde;
Hij heeft een dure auto als motivatie en niet de prestatie zelf...Just like a spoiled rich kid.
Sorry hoor, maar ik ben geen Hamilton hater, maar mijn favoriet is het ook niet als hij zulke uitspraken doet.
Posts: 258
Lees het bericht nog eens. Er staat dat Lewis een Ron een afspraak hebben gemaakt dat bij een \"eventuele\" derde titel hij de auto krijgt. Dus waar jij vandaan haalt dat die auto de motivatie is is mij een groot raadsel... En zoals de anderen zeggen, natuurlijk gaat hij voor meer titels? Dus Raikkonen is ook arrogant omdat hij vorig jaar verwachtte voor de titel mee te kunnen doen?? Schei toch uit, als je voor een topteam rijdt mag je verwachten mee te doen voor de titel.
Posts: 1.966
Lezen kan ik wel....Jij ook? Het woordje eventueel is neergezet door de auteur van het stukje...Even verderop wordt Lewis geciteert en is hij een stuk zekerder van zijn zaak. Nogmaals, ik snap zijn ambitie, maar het is maar hoe je het brengt. Ik heb niets tegen Hamilton, maar ik heb wel het vermogen en ook het recht om dingen te interpreteren zoals ik dat wil. Het zou gewoon beter zijn als hij de prestatie voorop stelde en eerst over zijn 2de titelaspiraties zou spreken, later over een derde titel (na zijn 2e!) met de randafspraken en voorwaarden/bijkomstigheden.
P.S. Aangenomen dat anti Hamilton/ McLaren reacties rechtstreeks van Ferrari fans komen is erg kortzichtig...De f1 bestaat uit meer dan alleen Ferrari en McLaren, zelf ben ik in dit geval neutraal, had Kimi dit gezegd, had ik hetzelfde gereageerd.
Posts: 47
Wat is er nou weer arrogant aan deze uitspraak?
Jij zou het toch ook geweldig vinden om in de F1 te rijden? Als jij dat tegen iemand zegt ben je dan ook arrogant? \"Ik vind van wel, want je rijd nog niet eens in Formula 3000 (of zoiets) en je begint al over de F1\". Klinkt misschien kinderachtig, maar is dezelfde onzin die jij over Hamilton\'s uitspraak lult.
Posts: 19
wat heeft het er nou mee te maken of wij uberhaupt in de f1 rijden of niet en dat dan geweldig zouden vinden.
het probleem is lewis is al van jongs af aan bezeten door die auto, nadat hij in de f1 is gekomen heeft dennis gezegt ach lewis wordt maar 3x kampioen en je mag de auto hebben.
en dan krijg je nu de reactie van lewis te lezen dat hij alles op alles wil zetten om kampioen te worden zodat hij die auto krijgt, en daar ligt bij sommige het probleem.
hij heeft als motivatie een auto in plaats van een record dat ie wil verbreken of gewoon de eer die er aan vast zit als je al 3x kampioen weet te worden.
Posts: 47
En dat is arrogant? -.-
Posts: 5.746
Arrogantie? Nee! Ambitie? Jawel, maar dat moet je als topsportman ook wel hebben. Hij zegt niet dat hij 3x kampioen gaat worden, hij zegt dat hij hard gaat werken om het te worden. Dat klinkt net even anders.
Posts: 414
Als Hamilton net zo lang doorgaat als Schumacher gedaan heeft, hoeveel kansen heeft hij dan nog? 14, 15 ofzo. Zeker niet onmogelijk voor Hamilton om dit te halen.
Posts: 2.267
@ kubica
ik weet niet of je het weet, maar als je lewis of mclaren bent, mag je geen ambitie hebben..... ferrari mag het wel zeggen, maar iemand van mclaren is meteen arrogant... :(:(
Posts: 181
Ach joh, sommige mensen kunnen nu eenmaal niet achter de lijnen lezen en zien echt werkelijk waar aan alles wat Lewis / Ron Dennis en McLaren iets verkeerd, sneu maar het is echt waar :) ... Daarom ben ik een trots McLaren fan, ik kan me meestal niet zo vinden in het gedachtegoed van de standaard Ferrari fan(-s).
Posts: 178
Gelukkig zijn Mclaren fans wel objectief, vooral in de Ferrari topics ;)
Posts: 277
Volledig eens met Kubica. Die gedrevenheid is gewoon nodig aan de top. Toen Spaanse media Alonso om een reactie vroegen wegens het verliezen van de titel van jongste wereldkampioen zei die: \"ik ben nog altijd de jongste 2voudige wereldkampioen, dus zal ik deze winter keihard werken om dat record te verdedigen.\"
sommigen zullen dit ook wel weer arrogant vinden, maar ik zie bij beide rijders vooral ambitie.
Posts: 11.414
Tsja, je kunt het arrogantie noemen natuurlijk, maar ik denk dat er geen F1 coureur is die bij de start van zijn carriere niet van zichzelf dacht dat hij 3 keer het kampioenschap kon winnen.
Posts: 586
Leuk van de auto, hoe Lewis het weer brengt is triest.
Posts: 245
Wat een reacties weer.
Als je in de f1 rijd moet je keihard gaan roepen dat je laatste wilt worden?!? Tuurlijk gaat een sportman voor de titel en het liefst meerdere. Iedere coureur die niet denkt dat hij kampioen kan worden (met de goede auto) heeft niks te zoeken in de f1.
Posts: 8
Jongens lees eerst het artikel goed voordat hier kritiek op geschreven wordt. met dit artikel lees ik totaal niks wat te maken heeft met arogantie.
en eigenlijk geld dit voor alle artikels die geplaats worden, sommige mensen zetten hiet gelijk onzin op als reactie, dit komt door fustrattie, geen verstand van F1 of gewoon niet goed lezen wat er staat.
Bedankt SilverShadow jij bent de enige die heldere reactie schrijft en het begrijpt