Hamilton zet zinnen op drie titels en miljoenenbolide

Lewis Hamilton heeft de jacht ingezet op minstens drie wereldtitels. De McLaren-coureur onthulde na zijn eerste kampioenschap namelijk dat hij een afspraak heeft gemaakt met teambaas Ron Dennis. Na een eventuele derde titel krijgt Hamilton de zeldzame oranje McLaren LM die in de McLaren-fabriek in Woking staat.

De waarde van de bolide wordt geschat op 8 miljoen dollar, ongeveer 5,7 miljoen euro. Hamilton: “We hebben een afspraak gemaakt, bij drie wereldtitels krijg ik die auto. Ik ga zeker keihard werken om ten minste drie keer wereldkampioen te worden.” Dennis: “Het duurt in ieder geval nog een paar jaar voordat ik afstand zal doen van de LM. Bovendien is het een kleine prijs om voor drie wereldkampioenschappen te betalen.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • eek35

    Posts: 94

    Pffft arogantie slaat alweer toe, we zullen zien Lewis!

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 12:28
    • wat is er arogant aan als je zegt 3 keer wereldkampioen te willen worden? Hij is pas 23, rijdt nu 2 jaar mee en is 1ste en 2de geworden.

      Is het dan beter dat hij zegt dat hij het liefst nooit meer wil winnen??

      • + 0
      • 4 nov 2008 - 13:38
    • Kun je mij uitleggen wat hier arrogant aan is?

      • + 0
      • 4 nov 2008 - 13:38
      • Simpel:

        Hij heeft zijn 2e nog lang niet binnen en durft al te spreken over een derde;

        Hij heeft een dure auto als motivatie en niet de prestatie zelf...Just like a spoiled rich kid.
        Sorry hoor, maar ik ben geen Hamilton hater, maar mijn favoriet is het ook niet als hij zulke uitspraken doet.

        • + 0
        • 4 nov 2008 - 14:47
        • Lees het bericht nog eens. Er staat dat Lewis een Ron een afspraak hebben gemaakt dat bij een \"eventuele\" derde titel hij de auto krijgt. Dus waar jij vandaan haalt dat die auto de motivatie is is mij een groot raadsel... En zoals de anderen zeggen, natuurlijk gaat hij voor meer titels? Dus Raikkonen is ook arrogant omdat hij vorig jaar verwachtte voor de titel mee te kunnen doen?? Schei toch uit, als je voor een topteam rijdt mag je verwachten mee te doen voor de titel.

          • + 0
          • 4 nov 2008 - 15:33
          • Lezen kan ik wel....Jij ook? Het woordje eventueel is neergezet door de auteur van het stukje...Even verderop wordt Lewis geciteert en is hij een stuk zekerder van zijn zaak. Nogmaals, ik snap zijn ambitie, maar het is maar hoe je het brengt. Ik heb niets tegen Hamilton, maar ik heb wel het vermogen en ook het recht om dingen te interpreteren zoals ik dat wil. Het zou gewoon beter zijn als hij de prestatie voorop stelde en eerst over zijn 2de titelaspiraties zou spreken, later over een derde titel (na zijn 2e!) met de randafspraken en voorwaarden/bijkomstigheden.
            P.S. Aangenomen dat anti Hamilton/ McLaren reacties rechtstreeks van Ferrari fans komen is erg kortzichtig...De f1 bestaat uit meer dan alleen Ferrari en McLaren, zelf ben ik in dit geval neutraal, had Kimi dit gezegd, had ik hetzelfde gereageerd.

            • + 0
            • 5 nov 2008 - 11:30
        • weba010

          Posts: 47

          Wat is er nou weer arrogant aan deze uitspraak?
          Jij zou het toch ook geweldig vinden om in de F1 te rijden? Als jij dat tegen iemand zegt ben je dan ook arrogant? \"Ik vind van wel, want je rijd nog niet eens in Formula 3000 (of zoiets) en je begint al over de F1\". Klinkt misschien kinderachtig, maar is dezelfde onzin die jij over Hamilton\'s uitspraak lult.

          • + 0
          • 4 nov 2008 - 21:48
          • RandyB

            Posts: 19

            wat heeft het er nou mee te maken of wij uberhaupt in de f1 rijden of niet en dat dan geweldig zouden vinden.

            het probleem is lewis is al van jongs af aan bezeten door die auto, nadat hij in de f1 is gekomen heeft dennis gezegt ach lewis wordt maar 3x kampioen en je mag de auto hebben.

            en dan krijg je nu de reactie van lewis te lezen dat hij alles op alles wil zetten om kampioen te worden zodat hij die auto krijgt, en daar ligt bij sommige het probleem.
            hij heeft als motivatie een auto in plaats van een record dat ie wil verbreken of gewoon de eer die er aan vast zit als je al 3x kampioen weet te worden.

            • + 0
            • 4 nov 2008 - 22:31
            • weba010

              Posts: 47

              En dat is arrogant? -.-

              • + 0
              • 5 nov 2008 - 16:53
    • Kubica

      Posts: 5.746

      Arrogantie? Nee! Ambitie? Jawel, maar dat moet je als topsportman ook wel hebben. Hij zegt niet dat hij 3x kampioen gaat worden, hij zegt dat hij hard gaat werken om het te worden. Dat klinkt net even anders.

      • + 0
      • 4 nov 2008 - 15:01
  • Als Hamilton net zo lang doorgaat als Schumacher gedaan heeft, hoeveel kansen heeft hij dan nog? 14, 15 ofzo. Zeker niet onmogelijk voor Hamilton om dit te halen.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 12:39
  • @ kubica

    ik weet niet of je het weet, maar als je lewis of mclaren bent, mag je geen ambitie hebben..... ferrari mag het wel zeggen, maar iemand van mclaren is meteen arrogant... :(:(

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 15:38
    • Ach joh, sommige mensen kunnen nu eenmaal niet achter de lijnen lezen en zien echt werkelijk waar aan alles wat Lewis / Ron Dennis en McLaren iets verkeerd, sneu maar het is echt waar :) ... Daarom ben ik een trots McLaren fan, ik kan me meestal niet zo vinden in het gedachtegoed van de standaard Ferrari fan(-s).

      • + 0
      • 4 nov 2008 - 16:32
      • Jonne

        Posts: 178

        Gelukkig zijn Mclaren fans wel objectief, vooral in de Ferrari topics ;)

        • + 0
        • 4 nov 2008 - 19:38
  • Koen

    Posts: 277

    Volledig eens met Kubica. Die gedrevenheid is gewoon nodig aan de top. Toen Spaanse media Alonso om een reactie vroegen wegens het verliezen van de titel van jongste wereldkampioen zei die: \"ik ben nog altijd de jongste 2voudige wereldkampioen, dus zal ik deze winter keihard werken om dat record te verdedigen.\"
    sommigen zullen dit ook wel weer arrogant vinden, maar ik zie bij beide rijders vooral ambitie.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 17:10
  • Tsja, je kunt het arrogantie noemen natuurlijk, maar ik denk dat er geen F1 coureur is die bij de start van zijn carriere niet van zichzelf dacht dat hij 3 keer het kampioenschap kon winnen.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 17:53
  • sanderndk

    Posts: 586

    Leuk van de auto, hoe Lewis het weer brengt is triest.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 21:04
  • ronniet

    Posts: 245

    Wat een reacties weer.
    Als je in de f1 rijd moet je keihard gaan roepen dat je laatste wilt worden?!? Tuurlijk gaat een sportman voor de titel en het liefst meerdere. Iedere coureur die niet denkt dat hij kampioen kan worden (met de goede auto) heeft niks te zoeken in de f1.

    • + 0
    • 5 nov 2008 - 02:01
  • roger

    Posts: 8

    Jongens lees eerst het artikel goed voordat hier kritiek op geschreven wordt. met dit artikel lees ik totaal niks wat te maken heeft met arogantie.

    en eigenlijk geld dit voor alle artikels die geplaats worden, sommige mensen zetten hiet gelijk onzin op als reactie, dit komt door fustrattie, geen verstand van F1 of gewoon niet goed lezen wat er staat.
    Bedankt SilverShadow jij bent de enige die heldere reactie schrijft en het begrijpt

    • + 0
    • 5 nov 2008 - 16:01

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar