user icon

Alonso: "Niks tegen Hamilton, alleen tegen McLaren"

  • Gepubliceerd op 31 okt 2008 09:17
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Renault-coureur Fernando Alonso heeft volgens eigen zeggen helemaal geen ruzie met Lewis Hamilton. Sterker nog, de twee gaan vriendelijk met elkaar om. De hatelijke opmerkingen zijn dan ook niet voor Hamilton bedoeld, maar voor zijn werkgever McLaren. Alonso was vorig jaar in dienst van de Britse renstal en daar bewaart hij geen goede herinneringen aan.

Zijn opmerking dat hij liever Felipe Massa de titel ziet winnen is dus ook niet persoonlijk tegen Hamilton. Alonso: “Nee, ik heb niks tegen hem. Ik heb vaker gezegd dat ik veel respect heb voor Lewis en we praten gewoon met elkaar. Vorig jaar was dat ook zo, we spraken met elkaar en hadden geen problemen. Echter, ik denk dat ik voortaan altijd liever een ander team dan McLaren zie winnen.”

Alonso hoopt op een eerlijke ontknoping van de titelstrijd. “Ik denk dat er niets zal gebeuren, ik hoop het althans. Ik zie geen mogelijkheden voor iemand om tegen Felipe of Lewis aan te rijden. De race krijgt een eerlijk verloop, hoop ik. En theoretisch eindigen ze allebei op het podium, dat is een normale uitslag voor een normale race.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • weba010

    Posts: 47

    Wat een huilebalk

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 09:27
  • Kenney

    Posts: 2.214

    Voor 1 keer deelt Alonso dezelfde mening als mij. Ik ben Ferrari fan, als Hamilton zondag de titel zou winnen dan zou ik blij zijn voor hem, maar niet voor McLaren, ik gun het Hamilton maar niet McLaren. McLaren heeft mijn vertrouwen geschaadt sinds de spionage-affaire.

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 09:37
    • Smitju

      Posts: 442

      Ik gun het Massa wel maar ferrari niet Ferrari heeft mijn vertrouwen geschaad naar zeer dubieuze beslissingen door de stewards dit jaar.

      • + 0
      • 31 okt 2008 - 10:27
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ben het hier ook mee eens ham wel Dennis niet.Hier kan je nagaan hoe hij door dennis is behandeld en het zit diep de haat gevoelens .Ik zou dat ook hebben als ik zou uitgezogen en misbruik zou zijn door Dennis en team

      • + 0
      • 1 nov 2008 - 11:07
  • cartinho

    Posts: 303

    Als mclaren of ferrari wordt het zal verdiende zijn want het waren gedurende seizoen de sterkste teams eigenlijk ageloop 2 jaar al...
    woed van Mr Alonso tegen zijn mclaren zijn persoonlijk en heeft niets meer met sport te maken en dat is jammer van zo\'n grote
    correur als hij...

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 10:14
  • Hamilton rijders kampioen en Ferrari constructeurskampioen, daar kan ik wel mee leven...

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 14:07
  • Is dat huilen van hem nu nog niet voorbij?

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 16:14
    • felix50

      Posts: 5.792

      Daar zal je volgend jaar alles van zien wie er een jankert is en ik denk dat dat mclaren gaat worden als alonso wereldkampioen word in 2009

      • + 0
      • 1 nov 2008 - 11:10
  • Ik snap dat FIArari gedoe ook niet zo. Ik kan me niet voorstellen dat ze bij de FIA echt zitten te plannen hoe ze Ferrari kunnen helpen.

    Ik denk meer dat het probleem is dat ze iemand als Jermaine hebben als hoofd steward. Die zal nooit een fout bij een bepaalde partij zien, maar weer wel bij een ander.

    Dus niet zozeer een bewust complot alswel iemand die op zijn website Ferrari als klant had staan (is er nu afgehaald, maar toch) en dus waarschijnlijk niet geheel onpartijdig. Mosley en Dennis kunnen natuurlijk ook niet samen door een deur. Daar zal ongetwijfeld ook wat partijdigheid zitten.

    Het is ook gewoon incompetentie van de stewards trouwens. je kunt nog zo partijdig zijn, maar dan kun je nog steeds geen straffen gaan uitdelen voor zaken waar nooit eerder een straf voor werd uitgedeeld of dat de straf zelfs juist aan de andere partij werd uitgedeeld.

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 18:18

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 170
  • Podiums 0
  • Grand Prix 163
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar