Montoya: "Hamilton, blijf uit de buurt van Massa"

McLaren-coureur Lewis Hamilton doet er goed aan om zondag tijdens de beslissende Grand Prix van Brazilië niet in de buurt van Ferrari-rijder Felipe Massa te komen. Dat advies komt van oud Formule 1-coureur Juan Pablo Montoya. Hamilton moet het risico van een eventuele botsing koste wat het kost vermijden.

Montoya op autosport.com: “Ik denk dat Felipe zondag de race wint. En als ik Lewis was, dan zou ik ver bij hem uit de buurt blijven. Mocht Felipe achter me zitten, dan zou ik hem voorbij laten. Lewis moet het slim spelen. Als je jong bent en in de Formule 1 zit, dan wil je elke race winnen. Dat is mooi, maar nu is het zaak om voor zekere punten te gaan. Ik weet zeker dat McLaren en Lewis dit ook bespreken voor het weekend. Hij moet gewoon de auto aan de finish brengen, in de punten. Dan is hij wereldkampioen.”

“Misschien dat de gebeurtenissen van vorig jaar nog lichtjes door de hoofden spookt, maar ik denk niet dat het van invloed zal zijn. McLaren heeft wel vaker titels gewonnen, ze gaan het gewoon goed doen in Brazilië. Ik denk dat Lewis kampioen wordt, het zou mij verbazen als het hem niet lukt. Hij doet goede zaken voor zijn carrière en is fijne gast. Formule 1 draait volledig om de auto, dus als je dat goed geregeld hebt, dan kom je er wel.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Roy-NL

    Posts: 848

    En toch is het in mijn ogen lullig als de F1 kampioen (ongeacht of het nu Hamilton, Massa of wie dan ook wordt) niet op het hoogste trapje van het podium zal staan in de race waarin hij de titel binnenhaalt.

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 08:49
  • Kubica

    Posts: 5.746

    Beter gezegd: Lewis blijf ongeveer 10 plaatsen achter Massa rijden!

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 09:16
    • Tommieeee

      Posts: 774

      Maakt niet uit, want Massa finisht toch niet in de top-3.

      • + 0
      • 30 okt 2008 - 09:42
      • Nou dat zie ik dus wel gebeuren Massa is hier snel dus waarom zou hij het niet doen?

        • + 0
        • 30 okt 2008 - 10:12
        • Tommieeee

          Posts: 774

          Ik heb eens even in mijn glazen bol gekoekeloerd en op basis van de volgende punten denk ik niet dat Massa in de top-3 finisht:

          1: Druk
          2: Matige kwalificatie
          3: Regenrace

          ;-)

          • + 0
          • 30 okt 2008 - 10:44
          • Hahahaha lol. We zullen zien:D En wat gebeurd er met Hamilton wat zegt je glazen bol? :P

            • + 0
            • 30 okt 2008 - 10:57
            • Kubica

              Posts: 5.746

              Dat maakt (helaas voor jou) dan niet meer uit.... Als MAS niet minimaal 2e wordt (met HAM ver achter zich) zal HAM kampioen zijn. Dus MAS niet in top betekent HAM kampioen.

              • + 0
              • 30 okt 2008 - 11:36
            • sanderndk

              Posts: 586

              Met en rolstoel over de finish :P:P

              • + 0
              • 30 okt 2008 - 11:36
            • 1 druk, heet dit jaar bewezen dat hij er mee om kan gaan (silverstone) en niet (fuji)
              2. Matige Kwalificatie, Hamilton durft wel in te halen
              3. Regenrace geen toelichting nodig

              • + 0
              • 30 okt 2008 - 13:51
  • Weet niet wat ik moet verwachten, maar stiekum denk ik idd dat Hamilton gewoon zijn kampioenschap pakt...Hoop wel op een echte race, dus regen is ook welkom...Als het maar spannend wordt, maakt mij het niet uit wie de titel pakt, zolang het maar fair gebeurd!

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 11:26
  • bgraafland

    Posts: 10

    tja HAM pakt die titel wel en dat kunnen we weer gaan wachten opm het volgende seizoen....

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 13:40
  • Benz

    Posts: 368

    Ik denk dat Hamilton beter uit de buurt kan blijven van Alonso, Massa heeft iig een finish nodig. Raikkonen is er de man niet naar om iemand bewust vd baan te rijden maar Alonso heeft niets te verliezen en heeft al geroepen alles te zullen doen om Massa aan het kampioenschap te helpen. Ik hoop dat de beste mag winnen!(en anders Massa ;p)

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 15:37

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar