user icon

Raikkonen zal Massa waar mogelijk in Brazilië weer helpen

  • Gepubliceerd op 22 okt 2008 16:06
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Kimi Raikkonen heeft zijn hulp beloofd aan teamgenoot Felipe Massa in de jacht op de titel. Met nog één race te gaan bedraagt diens achterstand zeven punten. In Brazilië kan hij opnieuw op de assistentie van Raikkonen rekenen. Wat de Fin kan betekenen werd in China wel duidelijk, toen hij Massa opzichtig voorbij liet en twee extra punten liet scoren.

Raikkonen: “Ik heb het best mogelijke resultaat in China behaald, gezien het feit dat we niet konden winnen. Aangezien ik zelf niet meer meedoe om de titel maakt het mij niet uit of ik als tweede of derde eindig, als het aantal punten voor Ferrari maar hetzelfde blijft. Het team maakt nog kans op beide kampioenschappen. Ik zal Felipe op Interlagos graag weer van dienst zijn om ervoor te zorgen dat Ferrari opnieuw beide titels voor zich opeist.”

De uittredend wereldkampioen had in Azië eindelijk weer het goede gevoel terug. “Voor het eerst in lange tijd had ik weer een positief gevoel. Het mooiste aan de weekenden in Japan en China was dat ik weer kon meekomen in de kwalificaties. De auto gedraagt zich weer zoals ik het wil en daardoor begon ik in Fuji en Sjanghai van de eerste startrij.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • kieko

    Posts: 435

    Juiste instelling, vorig jaar heeft massa kimi geholpen en dit jaar is het andersom, hopelijk heeft kimi een goede kwali het laatste weekend

    • + 0
    • 22 okt 2008 - 16:52
  • Q3FI

    Posts: 499

    Als dat helpen dan maar geen botsautootje spelen wordt met een bepaalde zilverkleurige auto. Niet dat het me iets voor Kimi lijkt om dat zo te doen, maar je weet het maar nooit. Dat zou pas echt de glans van het kampioenschap afhalen.
    En met Massa treffen we, mocht ie kampioen worden, dan toch de kampioen van de armoede. Ik als ferrarist wens Hamilton veel succes in Brazilie en dat wil wat zeggen...

    • + 0
    • 22 okt 2008 - 19:49
    • \"dan toch een kampioen van de armoede\" Hoe bedoel je dit? !!!!

      • + 0
      • 23 okt 2008 - 08:16
    • nick1084

      Posts: 273

      Wat een nepfan ben jij. Je bent voor Ferrari, maar ziet Hamilton wel winnen. Als je voor Ferrari bent, ben je ook voor ze als het wat minder gaat. Jammer van je.

      • + 0
      • 23 okt 2008 - 15:48
  • Volgens FIA is teemoorders is wel Toegestaan!!!!!!!!!

    Groetje vanaf Afrika

    • + 0
    • 22 okt 2008 - 20:37
  • 70% in Sao paulo gaat regent
    Massa doe je best!


    vanaf Afrika

    • + 0
    • 22 okt 2008 - 20:47
  • Q3FI

    Posts: 499

    @ Jermaine: precies zoals ik het zeg. Enne... Hap!
    @ nick1084: Ik ben al Ferrarist sinds 1980. Door dik en dun, ook door de tijden dat het minder ging. Dus dat lijkt me fan genoeg. Massa is geen killer en Kimi heeft z\'n jaar niet. Hij vergeleek de Ferrari zelfs a la Prost destijds met een vrachtwagen. Ik heb niks met McLaren maar kan de persoon Lewis Hamilton wel zetten. Die doet me denken aan mijn favoriete coureur aller tijden, ene M. Schumacher. Een killer met maar 1 doel voor ogen: iedereen naar huis rijden, alleen de winst is goed genoeg. Vandaar dat ik Lewis dus toch succes wens; ik vind dat hij het verdiend om kampioen te worden, zeker na alle tegenwerking van de FIA.
    Maar bovenstaande is slechts mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn... ;)

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 17:39
  • Ik denk dat Q3FI gewoon bedoelt dat hij Massa geen verdiend kampioen zou vinden. Of heeft een \"echte\" Ferrari fan een mentaliteit van \"Maakt niet uit hóe we winnen, áls we maar winnen!\" ??

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 18:31
    • nick1084

      Posts: 273

      Als Massa geen verdient kampioen is, dan is Hamilton dat ook niet. Die scoort ook maar een paar punten in de afgelopen 5 races 17 volgens mij. Massa heeft er volgens mij 12 gescoort. Dan zijn ze allebei kampioen onwaardig. Maar dan wil ik Massa als kampioen zien en absoluut geen Hamilton.
      Wat betreft \'Maakt niet uit hoe we winnen als we maar winnen\'.
      En dan doel ik niet op de straffen die allemaal zijn gegeven. Maar als er een Mclaren uitvalt met name Hamilton of een andere concurrent van Ferrari, sta ik wel te juichen voor de tv, of als het ff kan langs het circuit. Dit doet 90% van de fans van hun eigen team.

      • + 0
      • 24 okt 2008 - 15:35

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar