Briatore: "Hamilton gaat titel uit handen geven"
- Gepubliceerd op 17 okt 2008 13:29
-
27
- Door: Rob Veenstra
Volgens mij doet Hamilton een poging om opnieuw de titel te verliezen, meent de Renault-teambaas in Gazetta dello Sport. Hij en McLaren waren daar vorig jaar ook al goed in, een voorsprong van zeventien punten kwijtraken in twee races hoort in het Guinness Book of World Records thuis. En dan is vijf punten al helemaal geen veilige marge voor hem, ik denk dat Massa de titel pakt.
Hamilton heeft niets geleerd van vorig jaar, dat zagen we wel in Japan. Ze moeten hem eens vertellen dat hij een Formule 1-coureur is, geen Muhammed Ali. Hij is een jongeling die zich nog moet bewijzen. Hij is goed, maar de echte toppers brengen resultaten met zich mee. Het is logisch dat ik duim voor Ferrari als Italiaan zijnde en de band van Renault met Ferrari is ook goed. Die met McLaren daarentegen niet, zij beschuldigden ons van spionage.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 848
heh heh heh, op de een of andere manier moet ik die vuilak Briatore wel. Hij houdt in ieder geval geen blad voor zijn mond, en houdt zich al helemaal niet bezig met politiek correct geneuzel (en hierbij verwijs ik naar de recente berichten van McLaren en Ferrari dat ze elkaar respecteren)
Posts: 12
Go Flavioooo!!!!!
Posts: 2.267
wat ben ik blij als deze italiaanse huilebak volgend jaar geen teambaas meer is. Renault wint twee races, en meteen een grote mond.
Posts: 167
Hij neemt teminste geen blad voor zijn mond en zegt \'\'vaak\'\' de waarheid;)
Posts: 94
Toppertje die Flavio, altijd in voor wat commentaar. Roy je hebt helemaal gelijk, dat politiek correct gelul van Mac Laren en Ferrari word je ook niet vrolijk van. Go RENAULT
Posts: 181
Bah, wat ben en blijf je toch een kinderachtig ventje Flavio!
Begin je eens te gedragen naar je leeftijd, dan psychische druk te zetten op mannen die 50 jaar jonger dan jezelf zijn. Kinderachtig mannetje, bah ... Ik zal je geen dag missen volgend jaar en wat mij betreft passen jij en Alonso erg goed bij elkaar, 2 heren met een te grote mond en als het erop aan komt steken ze de kop in het zand, zoals tijdens de conferentie vanmorgen toen gevraagd werd aan Alonso in het bij zijn van Lewis of hij denkt dat Lewis een te grote mond heeft, maar daar had Alonso ineens geen commentaar op, maar meteen na de conferentie waar Lewis niet bij is heeft Alonso weer ineens commentaar. Kinderachtige kleuter, bah Alonso ... Het beetje respect ik voor je had is meteen weer weg, vuile huigelaar.
Posts: 94
Beetje gefrustreerd Silver Shadow??? Flavio en fernando passen zeker zeer goed bij elkaar, allebei spreken ze met hun hart wat normaal is bij lantino\'s. Beter dan die koele kikkers van Maclaren.
BAH. GO FERNANDO.....GO RENAULT
Posts: 65
Mooi he die McLaren fans hier :D. Kunnen echt niets hebben. Gedragen zich echt als het echte team, hahahaha.
Posts: 863
Ik ben een F1 fan en niet van een team in het bijzonder maar ik vind de reactie van Briatore ronduit kinderlijk.Maar dat is het hele team blijkbaar.En Steeltje er is geen groter vermaak dan leedvermaak.
Posts: 36
Toch leuk om te zien , Hamilton komt steeds dichter bij het kampioenschap en de anti mclaren fan gaan steeds harder schreeuwen..... (een echt team????)
Word tijd dat de schoolvakantie weer afgelopen is!!!!
Geniet gewoon eens van de sport ipv zeiken over de sport.
Posts: 181
@ Steeltje,
Zou je me svp kunnen uitleggen wat jouw reactie voor meerwaarde heeft aan de opmerking van Flavio buiten dat je de McLaren fans provoceert? :)
Dank je ...
Posts: 2.267
@ steeltje: je kent het team van mclaren dus? Dan neem ik aan dat als je ze kent dat je ook wel eens bij hun in woking bent geweest? Of ben je met een andere manier met ze in contact gekomen? Of neem je alleen over wat er op een nieuws-site staat?
Posts: 126
Blijbaar kan iedereen wel een mening vormen over Alonso door wat ze lezen op nieuwssites, maar als het over McLaren gaat mag het ineens niet meer ?
Waarom wordt nota bene Alonso hierbij betrokken ? Het is Briatore zijn uitspraak.
Posts: 11.414
Waar heeft hij het over Alonso dan? Jij bent degene die over Alonso begint.
Maar goed als je de relatie met Alonso wilt horen, Kubica en Briatore beginnen met dat gemekker over Hamilton. Kubica is een vriendje van wie? Briatore is de teambaas van wie? Inderdaad ja, Alonso heeft zijn onsportieve jaloezie overgebracht op Kubica en Briatore.
Posts: 126
Kijk eens rond in de comments als het een artikel is over Alonso, daar doel ik op.
Voor de rest zie ik je zelf verbanden zoeken, ben jij in de paddock geweest, heb jij met hun gesproken ?
Kijk, zo kan je dat op alles toepassen, wat Briatore doet is gewoon meer druk op Hamilton zijn schouders leggen. Ik heb Kubica alleen nog maar horen praten over zijn rijstijl, en hij was niet de enige. Of heeft Alonso dat op al die coureurs overgebracht.
Posts: 5.792
Dat hoeft niet ze zijn een team die bestrafd zijn van gestolen spullen in bezit tehebben gehad en gebruikt.Daar hoef je niet voor in de fabriek geweest te zijn(lees de kranten en kijk naar de tv en over internet maar helemaal niet te spreken) maar ik begrijp dat jij daar wel ben geweest
Posts: 181
@ Eek35,
Wat Gard ook al aangeeft, Renault is een kinderachtig team dat dus schijnbaar de hulp van de FIA nodig heeft om voorin te kunnen rijden, zie de laatste rumors omtrend FIA en Renault.
En laat Alonso en Flavio maar niet horen dat je ze over de kam scheert die \"latino\" heet. ;) Denken voordat je roept noemen ze dat.
Posts: 30
Tja, ik mag die Briatore wel. Altijd een duidelijke uitgesproken mening waar je het mee eens en oneens kunt zijn, daar zal hij geen minuut slaap door verliezen!
Het beste lijkt het mij als Lewis zondag op de baan het ongelijk bewijst van Briatore. Ik hoop alleen dat Alonso zich niet in de strijd gaat mengen, gezien zijn uitspraken van deze week zou hij weleens kunnen zorgen voor het verliezen van de titel door McLaren en Hamilton. Ik hoop dat er gewoon geracet zal worden en wie het snelste is pakt de winst. Is dat Alonso, prima. Is het Massa, ook goed. Is het Hamilton, mij ook best.
Het liefst zie ik zowel Massa als Alonso nu even niet scoren en Kubica de winst pakken, spannend voor het wk.
Posts: 115
Ook al mag ik die Briatore voor geen centimeter, en wil ik dat Hamilton de titel pakt. Op zich zit er wel een kern van waarheid in. Als Hamilton wat meer na gaat denken en wat safer (saaier) gaat rijden, dan pakt die de titel. Dus luister naar Briatore Lewis en niet naar Dennis.
Posts: 859
Whats next? Symonds? Of misschien wel Alonso\'s manager die even wil laten zien dat ze achter Alonso staan!
Kinderachtig.
Posts: 848
... inderdaad, ook ik zit gespannen te wachten of Hamilton de komende race zijn titel verder in gevaar gaat brengen.
Natuurlijk kunnen jullie Flavio een eikel vinden en Renault een zielig team. Maar als je objectief kijkt, is dit wel wat het vorige seizoen gebeurd is en waar het nu wederom dreigt heen te gaan. (en dat staat los van het feit of ik Hamilton / McLaren de titel wel/niet gun)
Posts: 303
ze hebben weer 2 race\'s gewonnen en gelijk weer eengrote mond maar ik had niets anders verwacht van die opgelazen flapdrol en die schijnheilige spaanse peper
Posts: 201
Wat laat iedereen op deze site zich meeslepen. Blijf objectief!! Het is gewoon een psychologischspelletje van hem. Elk jaar het zelfde liedje. Trap er toch allemaal niet in!!!
Posts: 224
inderdaad, ook dit hoort bij de F1. Ben een fan van Mclaren, maar moet eerlijk toegeven dat ik toch met een bang hart naar de komende 2 races toekijk. Bedoel, in Singapore bewees Hamilton dat ie berekend aan het racen was, maar in Japan kwam de ongeduldige,te veel risico-nemende \"rookie\" bovendrijven.
Ik hoop dat ie beseft dat je niet altijd moet/kan winnen, koppie gebruiken Hamilton
Posts: 106
Je kan veel zeggen over Flavio, maar hij heeft gewoon gelijk. Het team van Renault groeit en groeit en McLaren kan Hammie niet temmen... Go Alonso en Kubica!
Posts: 11.414
Doe niet zo belachelijk. Alle reacties (behalve die van jou) gaan over Flavio. Er zijn misschien 2 reacties die naast Flavio ook Alonso nogmaals aanspreken op dezelfde kinderachtige uitspraken.
Posts: 11.414
Schijnbaar heeft Briatore zijn excuses inmiddels aangeboden voor zijn uitlatingen. Op zich wel weer netjes dan.