user icon
user icon

Raikkonen: "McLaren-duo kostte mij de zege in Japan"

  • Gepubliceerd op 15 okt 2008 14:31
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Kimi Raikkonen is nog steeds ondersteboven van de manier van rijden van de twee McLaren-coureurs aan het begin van de Grand Prix van Japan. Op de Fuji Speedway nam de Fin door een goede start de leiding, maar werd daarna door Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen buiten de baan gedrukt, waardoor hij veel plaatsen verloor.

Raikkonen werd uiteindelijk nog derde, maar hij heeft het gevoel dat hij eindelijk weer eens had kunnen winnen. “De start was goed en ik pakte de koppositie, wat ook het plan was. Ik stuurde voor iedereen de eerste bocht in en normaal gesproken kom je er dan ook als leider uit. Ik weet niet wat de coureurs achter mij dachten, ze remden zo laat dat de chaos die volgde niet te voorkomen was.”

“Het was een onverklaarbare fout van de twee McLaren-coureurs, die mij uit het gevecht voor de raceoverwinning gooiden. Als ik zonder problemen door bocht 1 was gekomen, dan had ik kunnen winnen. Maar in plaats van de race leiden zat ik nu klem achter twee langzamere auto’s. We deden ons best, maar het was ons niet gegeven om op een vrije baan terrein goed te maken.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • nick1084

    Posts: 273

    Er is al genoeg over gesproken, maar Raikkonen heeft in dit geval helemaal gelijk. Of hem ook zou winnen, tjah..... dat blijf uiteraard gissen.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 14:45
  • ronniet

    Posts: 164

    Race incident. Niet langer over huilen. Is al veels te veel over gesproken.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 15:20
  • f 1

    Posts: 303

    stille Willie zeg ook wat.was gewoon een race incident einde verhaal op naar de volgende race !

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 15:35
  • hb

    Posts: 29

    Kimi heeft wel gelijk hij had kunnen winnen en zou nu nogsteeds mee kunnen doen aan de kapionschap .... het was een foute aktie van mclaren ik ben niet tegen mclaren of zo maar dit was niet goed

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 16:11
    • ilCovano

      Posts: 214

      net alsof ze het expres deden:S

      • + 0
      • 15 okt 2008 - 16:55
  • Gelijk heeft hij.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 16:33
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Hebben we onderhand niet iedereen uit de F1 wereld gehad die hier zijn mening over heeft gegeven?

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 16:43
  • sgt Pepper

    Posts: 13

    Zo kan elke coureur wel aan het eind van zn race uitleggen door wie of wat hij de race niet heeft gewonnen. Volgens mij is F1 gewoon racen, dan gebeurt er wel eens wat ja.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 18:07
  • Helemaal mee eens ! Mensen kunnen zeggen dat hij moet kappen met uithuilen maar deze aktie van de beide Mclarens kostte hem de overwinning in Fuji (want als Raikkonen vooraan had gestaan na de eerste bocht, had hij veel meer kans gemaakt op de 10 punten, vooral met zijn racepace) en uiteindelijk ook de voortleving van zijn kans op het kampioenschap. Ik geloof ook niet dat het expres is gegaan maar een erg onhandige en fatale fout van Hamilton bleek het wel te zijn. Nu maar hopen dat Kimi volgend jaar weer helemaal zichzelf is en dat de echte iceman weer de controle neemt over de rooie bolide.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 18:12
    • Als je \"wat als\" spelletjes gaat spelen dan moet je dat wel door trekken.

      Stel dat Hamilton die fout niet gemaakt had wat dan? Dan was Hamilton gewoon achter Raikkonen aangesloten en dan was hij hoogst waarschijnlijk tweede geworden. Wat waren Raikkonen\'s kampioenschapskansen dan geweest?

      • + 0
      • 15 okt 2008 - 22:22
  • Kubica

    Posts: 3.777

    Ik zou zeggen, het verminderde zijn kans op een overwinning. Het is niet gezegd dat hij daadwerkelijk zou hebben gewonnen.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 23:01
  • tuurlijk raikonnen en als als als als als,

    als me tante een piemeltje had gehad dan had het me oom geweest.....

    sorry hoor, maar wanneer gaan we weer racen, ik ben die optochten spuugzat, als ze met deze instelling weer zouden gaan karten dan komen ze van een koude kermis thuis, ze zouden om de oren gereden worden en achteraf klagen dat ze eraf gezet zouden zijn.
    ik heb het hier over buiten karten op echte machientjes.

    huilebalken, ze verdienen per dag meer dan de gemiddelde nederlander per jaar.

    hamiltom gevaarlijk? en senna dan? en schumacher? en die actie van hakkinen ooit op spa om zonta heen voorbij aan ene schoenemaker uit kerpen, dat was ook listig hoor.......ik zou er gewoon 25 seconden straf minimaal voor geven.

    Bah Bah Bah.

    laat ze een weekend meedraaien in de WTCC, ze zetten die auto binnen een ronde wedstrijd binnen, levensgevaarlijk........

    het publiek wil actie, en als er dan brokken zijn, jammer dan, kan je tenminste altijd nog zeggen dat je het geprobeerd hebt.

    ik mis de onbezonnen acties van jacques villeneuve

    • + 0
    • 16 okt 2008 - 01:58

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.134
  • Podiums 88
  • Grand Prix 111
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar