user icon

Hamilton vindt zichzelf niet beter dan Ayrton Senna

  • Gepubliceerd op 15 okt 2008 11:04
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Lewis Hamilton ontkent dat hij een tijdje terug tegen het Duitse RTL gezegd heeft dat hij minstens net zo goed als wijlen Ayrton Senna is. De in 1994 verongelukte Braziliaan is een idool voor de huidige kampioenschapleider en Hamilton heeft absoluut niet het gevoel dat hij Senna zou kunnen verslaan.

“Ik heb dat nooit gezegd, ik zou zoiets nooit zeggen over mijn favoriete coureur Ayrton Senna”, meldt de McLaren-coureur. “Ik denk dat hij de beste coureur ooit is en dat tot op de dag van vandaag niemand hem zou kunnen verslaan. Als ik slechts een klein deel van zijn prestaties evenaar, dan zou dat al een droom die uitkomt zijn.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Nou daar heb ik dan wel weer respect voor.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 11:31
  • nick1084

    Posts: 273

    Senna is naar mijn mening niet de beste coureur ooit. Maar Hamilton kan zeker ooit nog de beste coureur ooit worden.

    Het zou ook een beetje vroeg zijn om je nu al te vergelijken met Senna of Schumacher of wie dan ook.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 12:07
  • ZZZ

    Posts: 17

    Hij vergeleek zichzelf anders wel met Schumacher in Monaco....

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 12:42
  • Het blijft toch een leuk spel de media: ALLE coureurs die je in een interview of weet ik veel wat ZIET, hoor je alleen maar politiek correctie antwoorden geven.

    Maar als je ziet wat er allemaal in de media wordt gemeld, dan is het vaak niet politiek correct. Zo zie je bij alonso bijvoorbeeld dat hij altijd klaagt enzo. Maar in interviews is dat vele malen minder, dus de media verdraait vaak de woorden...helaas :)

    Als je lewis in een interview hoort/ziet, is hij best bescheiden, en ik geloofde ook niet dat hij gezegt zou hebben dat hij beter IS dan senna.

    Als iemand met overmacht in monaco wint, en die zegt met een grote smile en als grap, ik lijk wel schumi, want bij hem ging het ook vaak erg goed in monaco, maakt de pers er meteen van dat die coureur zich evengoed vind als schumi. En in dat artikel zie je dan niet die grote smile en dat het op een grap gaat...

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 12:50
  • Garehaan

    Posts: 1

    Senna was een heel goede coureur, het gekke is dat hij onsterfelijk is geworden door te sterven in het harnas.
    Denk persoonlijk dat Schumacher beter is/was, Hamilton heeft het in zich om in de buurt van deze mannen te komen, hij moet het alleen nog laten zien.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 14:15
  • Senna=Senna Schumi=Schumi en Hamilton=Hamilton!!
    volgens mij heeft het weinig zin om iemand te vergelijken met iemand anders!
    dat Hamilton een grote wordt,ik denk het wel ja....hij heeft er alleszins de kwaliteiten voor!!
    hoeveel coureurs kunnen zeggen dat ze vanaf hun debuut meestrijden voor de titel?? kan er ni direct 1 vinden.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 16:22
    • johan

      Posts: 985

      Villeneuve

      • + 0
      • 15 okt 2008 - 17:12
  • Villeneuve heeft het rauwe talent van zijn vader geerft, hij mist alleen een hoop technisch inzicht, je moet hem zetten in een auto die gewoon goed is en hij doet de rest. villeneuve is geen testrijder als een coulthard, die in zijn begin jaren van onschatbare waarde is geweest voor williams.
    net zoals hij later voor maclaren erg belangrijk is geweest in testwerk.

    iemand die ook vanaf dag 1 meedeed om de knikkers? euhmm....
    damon hill. jawel de coureur met de uitstraling van een pak blanke vla, maar zonder hem had 1994 toch een saai jaar geworden na het overlijden/omkomen van zijn geniale teamgenoot.

    • + 0
    • 16 okt 2008 - 02:05
    • Damon Hill? Die startte al in 1992 hoor. Ben even vergeten welk team. het jaar daarop zat hij in de Williams en zat hij nog heel dicht op Prost. Alleen aan het eind van het seizoen stortte hij wat in en ging Prost makkelijk met de titel aan de haal. Volgens mij ging zelfs Senna hem nog voorbij met die \"robot McLaren van 1993\".

      • + 0
      • 16 okt 2008 - 10:19

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.393
  • Podiums 99
  • Grand Prix 124
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park