Haug begrijpt nog niets van straf voor Hamilton
- Gepubliceerd op 15 okt 2008 08:56
-
60
- Door: Rob Veenstra
Ik moet de beelden nog eens zorgvuldig terugkijken, op dit moment begrijp ik niet wat er verkeerd was aan die actie, verklaart de Duitser. Het was zeker een ambitieuze poging, maar met een vergelijkbare optimistische actie veroverde Felipe Massa in de eerste bocht van de Hongaarse Grand Prix de leiding. Vraag de fans maar of ze het goedkeuren of niet. Het is voor ons nu zaak om de race te vergeten.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.186 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (60)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Ik denk meerdere acties die best link zijn. Ik denk dat dat de rede is geweest van de straf. Het was gevaalrijk want kimi had gewoon kunne kieen om in te sturen en dan was er een grote ongeluk geweest
Posts: 368
Beste Norbert, je weet toch dondersgoed waarom Lewis die penalty heeft gekregen? Als je dat nu nog niet begrijpt, als je hier geen last van wilt hebben moet je gewoon bij een ander team gaan werken. Je weet zelf wel welk team dat dan zou moeten zijn!
Posts: 507
beste benz: voor je weer eens iemand afvalt die zijn team of zijn rijder waar hij voor is afkraakt lees dan eerst eens goed wat je zelf schrijft je weet zelf wel wat voor opmerking ik bedoelt [iemand die voor dat team is]
Posts: 7.177
Maar wacht die actie van Massa was via buiten om zonder mensen niet de kans te geven de bocht te nemen... Dat hij het daar mee vergelijkt... 8-)
Posts: 281
Ik denk dat we er nou wel lang genoeg over hebben gehad meneer Haug, hup hup, snel het vizier op China!
Posts: 368
Jermaine begin nou niet weer he! Overal maar te pas en te onpas Massa te verdedigen! Hij zegt toch niet dat de actie van Massa een verkeerde was!!! Schei er toch eens mee uit.
Posts: 7.177
Ik reageer op de topic! Dat heeft verder er niks mee te maken dat ik hem verdedig. Maar ik vind het een vage vergelijking! Dat heeft niks met verdedigen te maken!
Dus voordat je reageerd moet je het van een andere hoek zeg maar zien. Want ik verdedig helemaal niks. Ik heb het gewoon over dat het niet te vergelijken is omdat Bij de actie in hungary iedereen gewoon de bocht kon nemen!
Posts: 368
Jaja voordat iemand reageerd moeten we het eerst allemaal uit de zogenaamde Mass/Jermaine hoek bekijken! Ik zei in mijn eerdere bericht al dat Haug niet zegt dat de actie van Massa verkeerd was net zo min als dat de actie van Lewis verkeerd was in Japan!
Posts: 7.177
Nee maar ik bedoel gewoon puur dat hij die 2 acties vergelijkt! Meer niet. En jij denkt dat ik weer wat ter verdedeging wil neerzetten en dat doe ik niet. Als was het heidfeld die die actie deed in hungary. Dat maakt mij niet uit vond het apart te vergelijken.
Posts: 155
Sorry Benz maar Jermaine heeft nu wel gelijk.
De inhaal actie van Massa was inderdaad buitenom, zonder iemand te hinderen, zonder Hamilton te raken of te afsnijden en bovendien superstrak.
Ik weet dat Jermaine erg veel reageert en niet altijd (niet vaak) goed onderbouwd maar je moet ook niet alles wat hij typt maar gelijk afkraken want nu heeft hij 100% gelijk.
PS: Vind het ook raar dat iemand als Haug zo\'s vergelijking gaat maken. Buiten dat hindert Hamilton erg veel auto\'s. Dat is de reden van de straf of wij hem nu terecht vinden of niet.
Posts: 368
Jeroen ik zeg ook niet dat Jermaine geen gelijk had met hoe de actie van Massa was. Ik vond de actie van Massa in Hongarije ook gewoon een goede actie maar dat vond ik dus ook van de actie van Hamilton in Japan, het is toch F1 RACEN en niet F1 polonaise?
Posts: 155
Ja Formule 1 racen ja. Hamilton maakt er voor een aantal coureurs Formule 1 rally rijden van ;-)
Als je reeel bent geef je toe dat die 2 acties niet te vergelijken zijn en dat Hamilton wel degelijk een hoop mensen hinderde. Of je daar een straf voor moet krijgen is niet aan ons.
Ps: je zei inderdaad niet dat Jermaine geen gelijk had, maar waarom reageer ja dan op een dusdanige manier. Hij had wel gelijk met het feit dat de inhaal actie van Massa goed was en niet te vergelijken met de actie van Hamilton.
Posts: 273
Bekijk in het vervolg eerst de videobeelden en geef dan je commentaar.
Posts: 11.414
Gisteren middag stond er een artikel op de officiele formula1.com website met alle videobeelden van de 3 incidenten. Niet dat het echt heel ander inzicht geeft, maar het is wel grappig om te zien hoeveel beeldmateriaal ze hebben van zoiets.
Posts: 178
www.formula1.com/n(...)s/2008/10/8530.html
Als ik bij dit filmpje de onboard beelden van Massa bekijk, snap ik de andere 2 straffen eigenlijk ook niet. Massa stuurt dus echt niet bewust tegen Hamilton aan. En bij Bourdais zat hij er ook meer voor dan naast.
Maarja, allemaal straffen of niet straffen.
Posts: 7.177
Thnx voor het linkje:P
Posts: 11.414
OK, dat soort links mag je dan wel weer plaatsen (als in: worden niet uit je bericht verwijderd)? Ik dacht ik noem alleen de site.
Kovalainen stuurt ook niet bewust op Webber in op Spa. Precies hetzelfde geval. Massa had geen enkele kans om Hamilton zo in te halen. Dat hij die actie zo start is wel iets wat bij bewust doet.
Ik zie niet wat je bedoelt met dat Massa verder voor bourdais zit. Ze zitten gewoon pal naast elkaar. In de bocht zit Massa er hooguit een neuslengte voor. vanuit de auto van Massa gezien dan, want het is een beetje moeilijk te zeggen omdat Massa de bocht veel ruimer neemt.
Bourdais probeert inderdaad nog te remmen waardoor Massa volgens mij tegen het voorwiel van Bourdais aan rijdt.
Posts: 178
Ja mijn vorige bericht is volgens mij ook al weg gehaald? Ik weet niet of dit wel of niet mag.
Die actie zo start? Massa reed toch gewoon links van Hamilton? Bourdais zou volgens jou niet moeten remmen voor Massa. Maar Massa wel voor Hamilton? Dat snap ik niet echt, Massa rijdt daar toch aan de binnenkant en probeert de bocht te halen, misschien ietwat enthousiast actie, maar het is gewoon geen bewuste aanrijding. Dat kun je toch nu niet meer zeggen?
Massa rijdt tegen het voorwiel van Bourdais?? Nu zie je ze echt vliegen geloof ik. Bourdais raakt met zijn voorwiel het achterwiel van Massa.
Posts: 7.177
Ja klopt heb een link proberen te plaatsen maar gaat niet door daar zie je dat bourdias redelijk ver van de rand zit en ook dat massa aan de achterkant geraakt wordt en er toch een stuk voor zit meer dan ik dacht eerst.
Maarja. Het is nu gebeurd
Posts: 985
Ik maak je laatste zin ff af.
Bourdais raakt met zijn voorwiel het achterwiel van Massa, omdat Massa te ver instuurt.
Posts: 11.414
Inderdaad, bedankt.
Massa kan nog naar links, Bourdais niet meer naar rechts. Dus Massa rijdt regen Bourdais aan.
Bourdais rijdt ook langzamer, dus wederom: Massa rijdt tegen Bourdais aan (Massa rijdt bijna over het voorwiel van Bourdais heen).
Het is jammer dat ze de on-board van Bourdais niet hebben bijgevoegd.
Posts: 12
Als je iid naar de video bekijkt zie je dat Hamilton pas begint te sturen halfverwege de bocht, en dus de intentie niet heeft om de bocht te halen -> de anderen van de baan te drukken. Massa heeft zijn stuur naar links en probeert om een aanrijding te voorkomen, en Bourdais uit de pits komt en dus het verkeer voor moet laten gaan (ok Massa mag hem meer ruimte geven).
Posts: 985
En waarom zou je mensen voor moeten laten gaan bij het uitkomen van de pitstraat? Bourdais is trouwens al bij de eerste bocht en is dus allang uit de pits.
Posts: 24
ik weet niet wat je ziet onboard bij Hamilton. Maar ik zie dat hij zijn wielen blokkeert wat overigens ook bij raikkonen gebeurde . en als je op de foto kijkt van massa en bourdais dan zie je dat Massa heel er naar bourdais toe stuurt.
Posts: 19
wat er daar te zien valt is onder andere dat hamilton die uitrem actie probeert.
waarop kimi terugstuurt naar links en daarna alsnog probeert in te sturen dat niet kan omdat ie ander hamilton tegen zen achterkant raakt
en dus nog meer remt en zen wiel blokeert omdat ie niet kan in sturen
daarna wil kimi weer insturen en komt ene heikki even doodleuk rechtdoor tegen hem aan gezet
maar inderdaad der zijn der meer die naast hamilton hun wielen blokkeren
maar het ging vooral om de actie van lewis
Posts: 7.177
Er zit een bocht Massa moet sturen. Wat moet ie dan doen recht door rijden. Daarnaast Massa heeft denk ik gedacht dat hij er voorbij was. Want hij wordt echt net aan de achterkant geraakt.
Posts: 17
toegegeven die actie van Hamilton is zeer enthousiast!! moeten ze daar een straf voor geven? zelfde voor Massa... tja... maar als ze toch de puntjes op de i willen zetten heeft Massa nog een straf te goed wegens Webber inhalen naast de piste aan 300 per uur en vervolgens Webber ook om Massa helemaal over de pitlane exit te drukken tot aan de muur!! daar hoor je niks van nochtans is de heer Webber diegene die ligt te janken over zulke acties van Hamilton!! en die straf ven Bourdais die sloeg helemaal nergens op!! mijn conclusie.. laat die gasten toch eens racen hard tegen hard en geen gezever
Posts: 214
om nog even terug te komen op de actie tussen bourdais en massa. iedereen die vind dat bourdais fout is bekijk dit filmpje tussen montoya en schumacher eens hier kreeg montoya een drive through voor. nl.youtube.com/watch?v=IJJXIgnjug0
Posts: 7.177
Ik snap de vergelijking niet hun zitten wel zo goed als naast elkaar.
Posts: 985
Net als Massa en Bourdais dus.
Posts: 7.177
Ja maar ze zitten zo goed als naast elkaar Massa wordt aan de achterkant gerakt. En als ik die foto link kon plaatsen dan snapte je wat ik bedoelde. Als je de video soms op pauze zet zie je dat hij helemaal niet op de curb zit op moment van aanraking.
En zie je dat Massa duidelijk voor zit.
Maarja
Posts: 985
Ik zit met hetzelfde probleem. De foto die ik heb laat juist zien dat Bourdais tegen de binnenkant zit en dat ze bijna naast elkaar zitten. En dat allemaal al een heel eind de bocht in.
Posts: 11.414
Je begrijpt wel meer niet.
Even punt voor punt vergeleken dan:
Montoya zit een neuslengte voor Schumacher = Massa zit een neuslengte voor Bourdais
Montoya stuurt in met auto naast zich = Massa stuurt in met auto naast zich
auto\'s botsen = auto\'s botsen
Montoya krijgt drive through <> Massa krijgt geen drive through
Posts: 7.177
Antwoord op je vergelijking:
Massa staat meer dan een neus lengte voor. Bij montoya is het veel minder. Ze zitten echt bijna net zo ver.
Massa wordt aan de achterkant geraakt.
En als ik mijn link hier kon plaatsen met die foto\'s die ik had zou je er anders over denken dan je nu doet.
Posts: 985
Waarom mogen er in hemelsnaam wel links naar filmpjes geplaatst worden, maar niet naar plaatjes.
Zeker omdat het op een andere f1site staat? Zorg er dan als site voor dat je zelf die foto\'s ook hebt, of anders gewoon toestaan. Het was notabene een directe link naar de foto.
Antwoord graag redactie. Wat zijn de voorwaarden, je kunt niet zomaar dingen weglaten/niet plaatsen als je nergens voorwaarden hebt of duidelijk maakt waarom iets niet mag.
Posts: 30
Johan,
Links naar filmpjes op youtube zijn geen probleem. We zijn momenteel bezig om deze zelf ook actief te kunnen tonen onder / bij ons nieuwsbericht en eventueel automatisch door jullie te laten plaatsen bij de reacties.
Links naar andere sites staan wij niet toe, tenzij het een specifieke website is of om exclusieve informatie gaat.
Over welke foto of plaatje heb je het precies? Ik zou niet direct weten waarover het gaat.
Posts: 7.177
De link die ik wil plaatsen gaat over de fuji race. Dat wat er tussenm Massa en Bourdias gebeurt.
Dat zijn 2 stel foto\'s 1 van hoeveel er tussen zit en de ander de afstand tussen de cerb an bourdias op het moment dat Massa geraakt wordt.
Posts: 985
images.gpupdate.net/newsnew/113025.jpg
Deze foto dus. Veel specifieker kan ik het niet maken. Als je die link bekijkt zie je alleen maar een foto.
Ik kan hem wel ergens anders uploaden, maar dan is het weer copyright schending en er staat toch een logo op.
En wat is volgens jullie een specifieke website?
Posts: 30
Johan,
Deze foto staan wij normaal niet toe. Ik sta het deze ene keer voor een uitzondering toe, om je verhaal kracht bij te zetten, maar ook zodat iedereen weet - wat niet toegestaan is.
Een mogelijkheid die je hier hebt is om te verwijzen naar de fotosite van Sutton zelf of de link van de foto bij Sutton hier kopieren en plakken.
Een specifieke site is volgens ons een website in de categorie Formula1.com, van de organisatie.
Posts: 7.177
Thnx voor het eenmalig toelaten van de foto.
Posts: 7.177
Thnx voor de foto. Hier zie je het idd. En massa neemt wel een beeje ruimte. Alleen op het moment van de inpakt is het weer anders. Alleen heb ik niet een view als deze. Je kijkt dan van de zeikant van Massa.
Posts: 985
Het probleem is dus dat Massa vrolijk door blijft sturen, maar dondersgoed weet (althans dat hoop ik dat ie dat begrijpt) dat Bourdais nooit helemaal aan de binnenkant kan blijven als hij de bocht helemaal aan de binnenkant van de baan moet beginnen.
Het lijkt me meer dan duidelijk op die foto dat Bourdais er alles aan heeft gedaan om Massa zo min mogelijk in de weg te zitten (behalve het helemaal op de rem gaan staan, wat ook volledig onzin zou zijn, het gaat om een positie tenslotte)
Posts: 75
Wat Haug en Dennis ook niet begrijpen is dat niet iedereen fan is van Lewis.
Ron dennis dacht met hamilton een publiekslieveling in huis te hebben met een schattig koppie en lief stemmetje maar ook hier in Engeland moet bijna niemand wat van em hebben.
De enige die helemaal g**l is op Hamilton is Steve Ryder ( commentator op ITV) , die man kan echt geen minuut niet over Hamilton lullen.
Maar wat betreft de straf ................Ach het kon geen aardige gozer overkomen :D
Posts: 2.267
Hier in engeland moet bijna niemand wat van em hebben?? Hier in engeland (zuid-west) zijn er anders zeer veel fans van hem, dus het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat in engeland lewis weinig fans heeft....... :(
Posts: 848
Tjonge, tjonge: vraag het maar aan de fans!?! Een dergelijke uitspraak getuigd van een ontzettend gebrek aan inzicht van Herr Haug. (of hij het nu wel/niet met de straf eens is).
Neem hier een willekeurig topic mbt Hamilton of Massa en je zult zien dat het \"raadplegen\" van de fans wellicht niet tot een eenduidig antwoord zal leiden. Bovendien schat ik de kennis van de F1 regelgeving bij de gemiddelde fan ondermaats.
Posts: 11.414
@Jermaine,
Massa wordt aan de \"achterkant geraakt\", omdat Bourdais nog probeert te remmen. Massa rijdt daarvoor bijna over zijn voorwiel.
Kijk nou toch gewoon naar de video beelden dan zie je dat ze net zo dicht naast elkaar zitten als Montoya en Schumacher.
Zet wel eerst je bril af overigens ...
Posts: 7.177
Heb je die foto gezien van Johan? Bijna over zijn wiel kom op zeg! Ik weet dat je massa niet mag en hem het liefst niet meer in F1 ziet, maar ga geen vage dingen verzinnen!
Je bent wel een stap verder want eerst was het dat ze zo goed als naast elkaar zaten daarna was het alleen de voorkant, en nu is het wel dat hij aan de achterkant geraakt wordt.. 8-)
De video heb ik ondertussen al meerdere keren bekeken, op pauze gezet een foto van printscreen van gemaakt. Op het moment van de impact zit Bourdias niet meer op de curb, wat betekent dat hij iets naar buiten is gegaan.
Ik mijn bril afzetten kom op zeg. Ik kijk niet met een bril. Sure ik heb dingen hier neergezet wat misschien met een stukje was in voordeel voor Massa maar ik ben fan. Dus meer dan logies. Maar met zulk soort dingen kijk ik gewoon naar de video,
kijk wie er fout is wie het doet en wat er omheen gebeurt.
Ik ga dan niet kijken wie het is. Al was het een vettel of een hamilton of een alonso had ik hier gewoon hetzelfde neergezet. En eerlijk gezegd denk ik dan dat meer mensen hetzelfde neer hadden gezet als het iemand anders was.
Posts: 5.746
Iedereen is het er wel over eens dat er teveel gestraft wordt en dat er te veel uitslagen door straffen worden beinvloed. Ik denk eerlijk gezegd dat Hamilton en zijn fans blij mogen zijn met hoe het in Japan is gegaan. Waren er namelijk geen straffen uitgedeeld, dan was Massa zeer waarschijnlijk verder ingelopen op Lewis, dan nu het geval is. (Bovendien was Massa zonder zijn straf waarschijnlijk nooit op Bourdais geknald). Dus wat willen we nu eigenlijk?!?!?!
Posts: 11.414
Jermaine,<br />
<br />
Ze zitten naast elkaar met Massa een neuslengte voor. Dat is hetzelfde als zo goed als naast elkaar. Ga niet zo zitten mierenneuken.<br />
<br />
Uiteraard gaat Bourdais daar naar buiten. Hij is de bocht al door en heeft de apex gehad.<br />
<br />
Als je zegt \"wordt op de achterkant geraakt\" dan betekent dat dat Bourdais VANACHTEREN bij hem naar binnen rijdt. Dat is niet wat gebeurde. Massa rijdt gewoon dwars door Bourdais heen.
Posts: 7.177
GaaZe zitten niet zo goed als naast elkaar. Hamilton en glock zaten in spa nog meer naast elkaar dan hier.
En je zegt dat bourdias na buiten gaat dit betekent dus dat bourdias richting Massa rijd en Massa raakt!
Posts: 7.177
Monza
Posts: 11.414
Had Glock een drive through penalty gekregen dan?
Posts: 11.414
Jermaine,
Alsjeblieft, koop een ongekleurde bril en probeer wat race kennis op te doen.
Als je op de limiet in een rechter bocht zit, kun je dan nog verder naar rechts? Kun je mogelijk wel iets meer naar links?
Bourdais probeert duidelijk te remmen, maar zit op de limiet, dus hij kan ook niet harder remmen.
Kortom Bourdais kan nergens meer heen en zit gewoon naast massa. Rijdt voor positie en HOEFT ook nergens heen te gaan.
Wie zit er dan fout, degene die met man en macht probeert om een ongeluk te voorkomen of degene die gewoon blind dwars door de andere auto heen ramt? Zeker als die blinde al een lange historie heeft van tegen andere auto\'s aanrijden.
Posts: 7.177
Het is dat ik die foto\'s niet kan plaatsen maar op het moment dat hij massa raakt zit hij van de limit af dan rijd hij niet meer over de cerb!!!<br />
Wat is daar zo meoilijk aan te begrijpen?<br />
<br />
En hoezo dwars door een auto heen rammen hij ramt niemand. Je ramt iemand als je van achter komt of achter die persoon komt. <br />
Ander geval is afsnijden. Serieus. Ik weet niet maar je kan ook ophouden met die bril want dan zou jij nu al tig van die brillen dragen.<br />
<br />
Ik heb heb er genoeg van blijf hier niet mee bezig.
Posts: 11.414
De limiet is niet de kerb, want ze zijn de apex al voorbij. Bourdais kan niet verder naar rechts want dan spint hij. Bourdais remt al, maar kan dat blijkbaar ook niet harder doen.
Massa kan wel verder naar links, maar kiest dus zelf toch voor een lijn dwars door de auto van Bourdais.
Als er een auto stil staat op de baan en je kiest een lijn dwars door het voorwiel van die auto, hoe noem je dat dan? Dat is niet een auto rammen? Of je bedoelt dat die stilstaande auto dan degene is die ramt?
Posts: 5.746
en de disucussie ging nog lang door....
Posts: 7.177
Nee hoor ik ben ermee gestopt :P Wonder he? (hier dan) (A)
Posts: 11.414
Inmiddels hebben Heidfeld en Webber al bevestigd Bourdais niets fout deed, dus de discussie is inderdaad wel afgelopen. Experts zal ik maar zeggen. Alhoewel het natuurlijk geen experts zijn als ze het niet met Massa eens zijn.
Posts: 7.177
Dat ik hier nog op reageer. Maar dit is dan ook daadwerkelijk de laatste reactie.
Want ik heb geen zin om over 3 weken nog bezig te zijn met je.
Als je gewoon het filmpje kijkt zie je dat bourdias van de curb af is op het moment dat hij tegen Massa rijd. Dat betekent dat ie iets meer weg had kunnen gaan. En Massa was voor. Dus is het niet Massa schuld. Mij zul je niet horen zeggen dat Bourdias die straf verdient want dit heb ik al 100x tegen gesproken!
Alleen Massa heeft niks fout gedaan hij rijd voor op het moment van aanraking en best wel veel voor. Dus doet hij niks fout hij had misschien meer ruimte kunnen geven but that\'s it! Meer ook niet. Maar alsnog valt er niks te spreken op Massa daar. Of je het wil of niet.
Later
Posts: 11.414
Zoals Webber zegt:
\"Hij (Bourdais) deed het maximaal mogelijke met de lijn die hij moest nemen omdat hij uit de pits kwam.
Kortom, Bourdais kon er niets aan doen. Wie dan wel ... wie dan wel ... tsja moeilijk.