user icon

Massa: "Ik bewonder Hamilton als coureur en persoon"

  • Gepubliceerd op 14 okt 2008 09:54
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Op de Fuji Speedway kregen titelkandidaten Felipe Massa en Lewis Hamilton het met elkaar aan de stok, maar dat heeft de relatie tussen de Ferrari-coureur en de McLaren-rijder naast de baan niet verslechterd. Dat zegt Massa in de nasleep van de Grand Prix van Japan. “Ik bewonder Lewis als coureur en persoon, en omgekeerd geldt ongetwijfeld hetzelfde.”

De Braziliaan vervolgt: “We hebben een goede relatie. Ik neem problemen op de baan niet mee naar buiten. Ik heb ook geen problemen om hem te begroeten, dingen te bediscussiëren en lol te maken met hem. Mijn omgang met hem verandert niet.” De gedachten van de Ferrari-coureur gaan liever uit naar de komende twee races, waarin het kampioenschap beslist zal worden. “Ik verwacht twee zware races en ik denk dat Lewis sterk voor de dag zal komen. Maar wij zijn ook sterk en daar moeten we in geloven.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • eek35

    Posts: 94

    Een politiek correct antwoord Felipe, maar denk je dat iemand dat gelooft?

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 09:59
    • Nou ten eerste ik geloof hem. Ten tweede hebben ze altijd al goeie contact gehad en zien alkaar als goeie rivals.

      • + 0
      • 14 okt 2008 - 10:16
    • mika

      Posts: 36

      Denk je dat er iemand intresse heeft in de relatie tussen massa en hamilton?

      • + 0
      • 14 okt 2008 - 10:58
    • felix50

      Posts: 5.792

      Inderdaad ,en nu gaat Ham ook zeker zo iets zeggen over Mas

      • + 0
      • 15 okt 2008 - 05:51
  • Tifoso

    Posts: 2.903

    Ik geloof hm...het is een sympathieke rijder. Vorig jaar had ie het ook paar keer aan de stok met Alonso. Maar die is bereid hem te helpen in de WK indien mogelijk. Zegt genoeg over gevecht op baan en relatie ernaast met Massa.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 10:20
    • Gassuh

      Posts: 265

      Dat Alonso hem probeert te helpen zegt denk ik meer over de relatie Alonso-Mclaren dan over de relatie Alonso-Massa.

      Overigens denk ik dat sowieso alle coureurs het tot op zekere hoogte het wel met elkaar kunnen vinden en respect voor elkaar hebben, de een wat meer dan de ander. Maar zodra ze in die auto zitten moet je de rest gewoon als tegenstander zien.

      • + 0
      • 14 okt 2008 - 16:36
  • johan

    Posts: 985

    Of het nu waar is of niet.
    Zo hoort het te zijn. Strijden op de baan, elkaar verleiden met scherpe uitspraken, maar wel samen door één deur kunnen.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 11:20
    • jack67

      Posts: 31

      Dat is heel wat anders dan Alonso doet die kan waarschijnlijk met een verschillende coureurs nog niet samen door een grote hangardeur.

      • + 0
      • 14 okt 2008 - 12:19
  • nick1084

    Posts: 273

    Ik geloof Massa wel. Maar ook al mochten ze elkaar niet, beetje arrogantie is niet erg. Dat hoort erbij. Kijk naar Schumacher die heeft met veel coureurs gestreden. Alonso, Hill, Villeneuve, Raikkonen, Hakinnen, Coulthard en min of meer Senna. De enige coureur die met wie Schumacher op kon schieten was hakkinen. Het loopt allemaal wel los.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 13:23
  • Klinkt wat mij betreft als een slap goedmakertje.
    Er kan geen enkele andere reden zijn waarom hij dit nu zegt.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 16:43
    • Jonne

      Posts: 178

      Omdat ze het misschien altijd al goed met elkaar hebben kunnen vinden? Maar na zondag worden er verhalen geschreven alsof dit niet meer zo zou zijn.

      • + 0
      • 14 okt 2008 - 17:18
  • f 1

    Posts: 303

    @jermaine jij geloof Massa nog als die zegt 1+1=3

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 21:28
    • Nee. Maar beelden zeggen vaak genoeg! Jongen serieus waarom denk je niet na soms?
      Ze kunnen het goed met elkaar vinden vinden het leuk tegen elkaar te racen. Dus waarom zou het niet zo zijn? Omdat jij het niet wil geloven? EN jij wilt denken dat hij dit doet vanwege dat aanrijden kom op zeg:S

      • + 0
      • 15 okt 2008 - 09:29
  • Het is toch niet zo gek dat Massa hamilton bewonderd. Massa mocht willen dat hij zo kon rijden. Muhahahahahaha

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 22:14

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar